Az XC90 bemutatása volt a kezdet, de a Volvo folytatja a típusválaszték teljes átalakítását, méghozzá legnagyobb személyautója, az S80 leváltásával. Nyilvánvalóan igyekeznek is hangsúlyozni a teljes technológiai és stílusbeli váltást, ezért az új modell neve S90 lett.

Az új névben szereplő nagyobb érték azt sugallja, hogy komolyabb autóról van szó, és ha a méreteket nézzük, ez így is van. A maga 4,96 méteres hosszával, 2,94 méteres tengelytávjával, 1,89 méteres szélességével és 1,44 méteres magasságával egyértelműen terebélyesebb az S80-asnál. Ezzel a nagykocsi-kategóriának is a tetejét lőtték be a tervezők. A formatervet az XC90-esről már ismert, már-már az álszerénységet súroló minimalizmus jellemzi, nagy, sima felületekkel és kellemes arányokkal. Ha a nagy terepjáró fogadtatásából indulunk ki, ennyi akár elég is lehet a sikerhez, a Volvótól amúgy sem feltűnést várnak a vásárlói.
Az autó természetesen a rugalmas SPA platformra épül, akár az XC90, és minden nagyobb Volvo a belátható jövőben az S60-as méretéig bezárólag. A motorválaszték is a szabvány kétliteres, négyhengeres turbómotorokból áll majd, és eleinte az 1969 köbcentis blokk négyféle változatát kínálják majd. Az egyetlen tisztán benzines a 320 lóerős T6 AWD lesz, emellett már a kezdetektől elérhető lesz az S90 T8 AWD 407 lóerős összteljesítményű konnektoros hibrid hajtásrendszerrel, amely a gyáriak szerint beéri 1,9 liter benzinnel száz kilométeren. Emellett két dízelmotort is kínálnak az óriáshoz, a D5 jelzésűbe 235 lóerős, a D4-be 190 lovas motort építenek. Úgy tűnik, kézi váltót csak a gyengébbik dízelmotorhoz kínálnak, a többi kivitel csak automatával lesz elérhető. A típus egyik műszaki érdekessége, hogy a hátsó futóműve kereszt-laprugóra támaszkodik, bár kínálnak hozzá légrugózást is, felárért.
A Volvo persze ezúttal is igyekszik az autó biztonsági funkcióit középpontba állítani. Az S90 egyelőre nem tudja magát vezetni, de a gyáriak szerint már majdnem: 130 km/h-ig képes tartani a saját sávját, akár van előtte másik autó, akár nincs. A Pilot Assist a gyáriak szerint nagy lépés az önmagát vezető autó irányába, amelyet komolyan fejleszt a svéd gyártó. Emellett továbbfejlesztették a City Safety alrendszert is, amely eredendően a súlyos gázolásos balesetek elkerülésére készült, és fékez, ha ember-alakot érzékel. Az új változat azonban már a nagy testű állatokat is felismeri, amilyen a jávorszarvas vagy a ló.
Bár virtuálisan már ma leleplezték az S90-est, az élő bemutatót csak jövő januárban tartja a Volvo a Detroit Motor Show-n, és a piaci bevezetés csak aztán indulhat. Később érkezik a kombi változat, valószínűleg V90 néven, amelynek az alapformáját a kínai makett-ipar révén már korábban láthattuk.
Megnézheti, milyen lesz az új Volvo kombi
Úgy néz ki, egyes kínai makett-gyártók képtelenek titkot tartani.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
