Első hallásra meglepő a GM alelnökének kijelentése, amely szerint szívesen eladnák külső partnereknek a Chevrolet Volt hajtásláncát. A konnektoros hibrid rendszer ugyanis a legtakarékosabb, és valószínűleg műszakilag is legfejlettebb főegység, ami a General Motorsnál jelenleg készül.

A Voltec nevű hajtáslánccal a legnagyobb baj az, hogy drága, és úgy tűnik, a GM maga nem is tudja nagy tömegben előállítani. Az első generáció közé három típust is terveztek, de a modellváltást csak a Chevrolet Volt élte túl, az Opel Ampera eladhatatlannak bizonyult – az európai típusnál csak a Cadillac ELR zakózott nagyobbat, akkorát, hogy a GM vezetése is kénytelen volt hangosan beismerni a hibát, ami Amerikában nem gyakori.
Nagyot bukott a Cadillac hibridje
Nem szépítgetik, elismerik: az ELR nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Az egész Volt problémára megoldást jelentene egy külső partner, akár azon az áron is, hogy a GM csak a hajtásláncot adja át, és nem vesz részt az autó gyártásában. Így ugyanis a leglényegesebb alkatrészek, az akkumulátor és a vezérlőelektronika fejlesztési és gyártási költsége legalább megoszlana a GM és a külső partnere között. Dan Nichols alelnök szerint a GM-nek együttműködő partnerként jó a híre. „Szeretnénk, ha mi válnánk a kézenfekvő választássá, ha hajtás-fejlesztésről van szó” - a mondta, bár egyelőre konkrétumokat nem mondott.
A Volt második generációjában egy 1,5 literes, 101 lóerős benzinmotor, egy 149 lóerős villanymotor és egy 18,4 kWh-s akkumulátorcsomag alkotja a hajtásrendszert. A csapott hátú kompakt négyajtós 8,4 másodperc alatt gyorsul százra, a csúcssebessége 158 km/h, 80 km-t tehet meg tisztán elektromos üzemben, a teljes hatótávolsága 675 km körül van. A típus legnagyobb problémája azonban még mindig a viszonylag magas ár: a 7500 dolláros állami támogatással együtt is bő 33 ezer dollárba kerül, ami amerikai viszonylatban egy ekkora benzin-elektromos autóért még mindig soknak számít.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
