Csak a tavalyi év során vagy 40%-kal nőttek az AMG eladásai: több, mint 68 ezer autót adtak el. A gyors növekedés motorja természetesen az AMG Sport sorozat: a gyengébb, de elérhetőbb áron kínált hathengeres modellek iránt láthatóan van kereslet. Talán ezért is kapcsoltak még magasabb fokozatba a Mercedes tuning-részlegének fejlesztői.
Maga Tobias Moers, a márka elnöke nyilatkozta a minap, hogy még az idén 48-ra nő az AMG-Mercedesek száma a jelenlegi 38-ról. Ez úgy lehetséges, hogy több olyan típus is lesz, amelyből két AMG kivitel készül, egy hathengeres, és egy V8-as motorral, de ez attól még példátlan kínálat-növekedést jelent, a márka történetének talán legnagyobbját. A kereskedőket is arra bátorítják világszerte, hogy külön AMG eladótereket hozzanak létre, sőt, Japánban az idén önálló AMG kereskedést is nyitnak.
Úgy tűnik, a Mercedesnél megorrontották, hogy mekkora lehetőségek rejlenek az AMG márkanévben, és most megpróbálják maximálisra növelni a belőle kinyerhető profitot. A Mercedes amerikai részlegének vezérigazgatója azt mondja, nem is kellett nagy erőfeszítéseket tenni ennek érdekében, hisz az autók nagyszerűek és erősek. „Nem kellett sokat tennünk az eladásukért.” - mondja Dietmar Exler.
Az AMG Sport sorozat bevezetése persze meghozta az aggodalmaskodó véleményeket is: egyesek szerint az AMG nevet most lakja épp le a Mercedes. Nehéz megmondani, hogy van-e ebben valami, de azért az olcsóbb, hathengeres AMG modellek teljesítménye is 360 lóerő felett van – ez nem egészen az a fajta lelakás, amit mondjuk a Renault művelt nemrégiben a Gordinivel, ahol a márkanév kék fényezést és két fehér csíkot jelentett.