A Jaguar-Land Rover az XJ13 név védjeggyé nyilvánítását kérte, egyelőre ismeretlen céllal. A nevet azonban már viseli egy versenyautó, egy igazi legenda, amely ugyan soha nem versenyzett, de ma is friss, elegáns jelenség ötven éves kora ellenére.
Azt ugyan nem tudni, hogy a Jaguarnál mit kezdenek a régi-új védjeggyel. Lehet, hogy csak azt szeretnék megakadályozni, hogy valaki más használja, de az sem nem kizárt, hogy készítenek egy új sport- vagy versenyautót. Sőt, az sem lehetetlen, hogy a Lightweight E-Type mintájára gyáranának néhány vadiúj példányt eredeti technológiával, végső soron egykor tervezték, hogy legyártanak 26 szériapéldányt.
Erre annak idején nem került sor: az XJ13-asból egyetlen kísérleti darabot építettek 1966-ban, eredetileg azzal a céllal, hogy Le Mans-ban versenyezzenek vele, ám a Ford GT40 megjelenésekor úgy érezték a cég vezetői, az autó nem lesz versenyképes, így soha nem is jutott éles verseny közelébe a gép. Pedig a Jaguar addigi legerősebb motorját hordozta magában: az akkor még kísérleti stádiumban levő, 5 literes V12-es 502 lóerős volt, így a nagyrészt alumíniumból épített gép könnyedén elérhette a 260 km/h-t.
Öt év múlva szedték elő újra az addig raktárban pihentetett versenygépet. Az akkor új utcai Jaguar V12-es reklámfilmjéhez szerettek volna néhány felvételt készíteni róla, de az elöregedett gumiabroncsokon túl bátran mentek vele, így randán összetörtek. Később ugyan restaurálták, de nem tudták minden alkatrészét megfelelően pótolni, így a ma létező egyetlen példány több részletében is eltér az eredeti autótól. Ennek ellenére valószínűleg a legértékesebb Jaguarok közé tartozik, bár erre csak onnan lehet következtetni, hogy a tulajdonosai húsz éve visszautasítottak egy 7 millió fontos ajánlatot.
Hogy néha mégis fel-felbukkan egy-egy ilyen autó, az annak köszönhető, hogy a lélegzetelállító formát több cég is másolta. Igaz, ilyen replikából is csak néhány tucat létezik, hisz az XJ13 használati értéke kimutathatatlan, versenyautónak ódivatú, hobbitárgynak pedig szükségtelenül komplikált.