A Jaguar-Land Rover az XJ13 név védjeggyé nyilvánítását kérte, egyelőre ismeretlen céllal. A nevet azonban már viseli egy versenyautó, egy igazi legenda, amely ugyan soha nem versenyzett, de ma is friss, elegáns jelenség ötven éves kora ellenére.

Azt ugyan nem tudni, hogy a Jaguarnál mit kezdenek a régi-új védjeggyel. Lehet, hogy csak azt szeretnék megakadályozni, hogy valaki más használja, de az sem nem kizárt, hogy készítenek egy új sport- vagy versenyautót. Sőt, az sem lehetetlen, hogy a Lightweight E-Type mintájára gyáranának néhány vadiúj példányt eredeti technológiával, végső soron egykor tervezték, hogy legyártanak 26 szériapéldányt.
Erre annak idején nem került sor: az XJ13-asból egyetlen kísérleti darabot építettek 1966-ban, eredetileg azzal a céllal, hogy Le Mans-ban versenyezzenek vele, ám a Ford GT40 megjelenésekor úgy érezték a cég vezetői, az autó nem lesz versenyképes, így soha nem is jutott éles verseny közelébe a gép. Pedig a Jaguar addigi legerősebb motorját hordozta magában: az akkor még kísérleti stádiumban levő, 5 literes V12-es 502 lóerős volt, így a nagyrészt alumíniumból épített gép könnyedén elérhette a 260 km/h-t.
Öt év múlva szedték elő újra az addig raktárban pihentetett versenygépet. Az akkor új utcai Jaguar V12-es reklámfilmjéhez szerettek volna néhány felvételt készíteni róla, de az elöregedett gumiabroncsokon túl bátran mentek vele, így randán összetörtek. Később ugyan restaurálták, de nem tudták minden alkatrészét megfelelően pótolni, így a ma létező egyetlen példány több részletében is eltér az eredeti autótól. Ennek ellenére valószínűleg a legértékesebb Jaguarok közé tartozik, bár erre csak onnan lehet következtetni, hogy a tulajdonosai húsz éve visszautasítottak egy 7 millió fontos ajánlatot.
Hogy néha mégis fel-felbukkan egy-egy ilyen autó, az annak köszönhető, hogy a lélegzetelállító formát több cég is másolta. Igaz, ilyen replikából is csak néhány tucat létezik, hisz az XJ13 használati értéke kimutathatatlan, versenyautónak ódivatú, hobbitárgynak pedig szükségtelenül komplikált.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
