A Ford egy hajszálnyi lemaradásban van a konkurenciával szemben, legalábbis a kompakt kategória modellváltási ütemét nézve ez az érzésünk, de már készül a következő generáció, amely talán a jövő év második felére el is juthat a kereskedésekbe.

Mivel még bőven zajlik a fejlesztés, elég erőteljesen álcázzák a nyilvánosan tesztelt prototípusokat. Ennek ellenére akad néhány feltűnő változás a jelenleg futó modellhez képest. A legjellegzetesebb talán a hátsó tetőoszlop környéke: mintha ezen a részen legalább tíz centivel hosszabb lenne az új Focus. Ami azt illeti, rá is fért, a jelenlegi modellel kapcsolatban a leggyakoribb kritikák egyike, hogy hátul nem valami tágas. Emellett úgy tűnik, az ajtónyílást is nagyobbra szabják: harmadik, fix oldalablak helyett az üvegezett rész teljes egészében nyithatónak tűnik. Az egész hátsó rész így álcázva egy kicsit a kettővel ezelőtti Opel Astra megoldására emlékeztet.
Sok nem látszik a formatervből, de miután láttuk a vadiúj Fiestát, nem is várhatunk sokat. A Fordnál most erős a konzervatív vonal, így arra számítunk, hogy itt is a megszokott márka-arcot kapjuk meg, mögötte egy bátortalan, sablonos ötajtóssal. Ne legyen igazunk, de minden ebbe az irányba mutat. Abban viszont méltán reménykedhetünk, hogy a rémséges, szétfolyó hátsó lámpa helyett már kitaláltak valami ügyesebbet. A tesztautón pici kerek lámpák vannak, amelyek biztosan nem maradnak meg a szériamodellen.
Az autó műszaki megoldásairól egyelőre keveset tudni, bár arra számíthatunk, hogy a motorválaszték a már jól ismert 1 és 1,5 literes benzines, illetve 1,5 és 2 literes dízelüzemű turbómotorokból áll majd. A nagyobb tengelytáv azonban arra enged következtetni, hogy a Ford valamelyest átszabja jelenlegi kompakt platformját.
A következő Focusnak sem lesz egyszerűbb dolga, mint az elődjének: ezt is világautónak szánják, így Észak-Amerikától Ázsián át Európáig mindenütt meg kell feleljen az elvárásoknak. Nyilván ennek is köszönhető, hogy nagyobbra szabják: Európában talán még elég lenne a jelenlegi mérete, de Észak-Amerikában nyilvánvalóan szükség volt a tágasabb belső térre.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
