A Tesla sikere rengeteg befektetőt vonz a villanyautó-fejlesztéssel foglalkozó cégekhez, így újabb és újabb szereplők bukkannak fel a piacon. Az egyik ilyen a Nio, amely tavaly egy több mint 1300 lóerős villany-sportkocsival indított, de most egy egész más karakterű tanulmányt leplezett le. Az Eve is tisztán elektromos hajtású, és állítólag képes önmagát vezetni, az igazi újdonsága mégsem ez, hanem a belső kialakítása, amely igazán forradalminak tűnik.

A hatalmas tengelytávú jármű az elektromos hajtás minimális helyigénye miatt egyetlen hatalmas, osztatlan utastér, amelyet két, az autó teljes oldalfalát elfoglaló tolóajtón át lehet megközelíteni. Van ugyan két hagyományos elrendezésű első ülése, sőt, egy kormányra emlékeztető készség is a baloldalon – így valószínűleg vezethető is, ha valakinek ez a perverziója – de hátrébb sokkal inkább emlékeztet egy nappalira. Az oldalablakok egyben hatalmas érintőkijelzők is, hátul pedig egy olyan szuperkényelmes kagylóülést is kialakítottak, amelyben akár alhat is az utas, ha épp ahhoz van kedve.
Az autó Nomi nevű mesterséges intelligenciája más járművekkel is képes kommunikálni, feltérképezi az utasok igényeit, és persze vezeti az autót, ami a jelenleg elterjedt besorolás szerint annyit jelent, hogy 5-ös szintű robotpilótaként működik. Ez olyasmi, amit a gyártók többsége legkorábban 2025-re ígér, de a Nio már 2020-ra ígéri a sorozatgyártás és a forgalmazás megindítását, legalábbis az Egyesült Államok területén.
A futurisztikus üvegkalicka persze még csak tanulmány – nem csodálkoznánk rajta, ha egyes műszaki megoldásait, amilyen a két óriási tolóajtó, a szériagyártásig egyszerűbbekkel váltanák fel – és egyelőre lehetetlen eldönteni, hogy az ígéretekből mi valósulhat meg. Már csak azért is, mert egyelőre az önvezető autókkal kapcsolatos jogi problémák sem oldódtak meg, de a három év fejlesztési idő is meglehetősen szűkösnek látszik. Az Eve mindenesetre olyan ígéret, amelyre érdemes várni: ha tényleg megvalósul, nagyon könnyen elhomályosíthatja az összes versenytársat – beleértve a Teslát, és a nagy autógyártókat is.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
