Új takarékos Golf érkezik, benzinmotorral
Eddig is lehetett BlueMotion Golfot venni, de most egy új változatot fejlesztett ki a VW gárdája. Ebbe az eddigi ezres háromhengeres benzines turbómotor, illetve az 1,6 literes TDI helyére az új 1,5 literes benzines turbómotor fogyasztásra optimalizált változata kerül, egy újabb fogyasztáscsökkentő trükkel.

Itt használják először az 1.5 TSI Evo motor 130 lóerős változatát, ahol húsz lóerőért cserébe alacsonyabb fogyasztást kapunk. Ezt a DSG200 nevű dupla kuplungos váltóval együtt alkalmazzák, amelyek együttesen alkotják a Coasting 2.0 jelzésű rendszert. Ennek a lényege, hogy nem csak álló helyzetben állítja le a motort, de egyenletes tempó mellett menet közben is. Ezzel állítólag négy deci üzemanyagot tudnak spórolni száz kilométeren – bár a dolog nyilván erősen függ a használat jellegétől – de az elv megvalósítása nem olyan egyszerű, amilyennek hangzik.
Az autóban ugyanis minden segédberendezésnek működnie kell álló motornál is – elsősorban a fék- és a kormányrásegítés fenntartása életbe vágó – ezért a hagyományos, 12V-os elektromos rendszerbe egy kis Li-ion akkumulátort is bekötöttek. A motor újraindítását a kuplung zárásával, illetve az indítómotor segítségével is elvégezheti a rendszer, hogy épp melyiket használja, azt a vezérlőelektronika dönti el számos paraméter figyelembe vételével.
Ez persze csak egy közbenső állomás a 48 voltos hibridekkel és villanyautókkal szegélyezett úton, amely a null-emmissziós Volkswagen kínálat utópiája felé vezet, viszont ez legalább közel van. Már az idén nyáron kapható lesz, míg a többi megoldás még évekre van a megvalósulástól, vagy túl drága ahhoz, hogy a Golf-vásárlók zöme számára a hagyományos modellek alternatívája lehessen, mint a Golf GTE vagy az e-Golf.
Válassz: Akrapovic vagy villanytöltő
Versenypályán nyúztuk a legkeményebb Golfokat, majd megnéztük, beváltja-e háromszáz kilométeres ígéretét az e-Golf.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
