A kalocsai késői indulás után szpottolnivalóban dús utunk volt. Kiskőrösön a Közúti Szakgyűjtemény, munkanevén az Útkaparó Múzeum úthengere, meg persze Petőfi szülőháza miatt kellett előkapni a fényképezőgépet, aztán Bócsán láttunk olyat, amibe minden műértő szeme belekönnyezik.

Az olajszőkítő naiv művészet csúcsa ez a falfestmény, ami minden fontos elemet tartalmaz, ami egy kilencvenes években olajügyekkel eredeti tőkefelhalmozó vállalkozó életében fontos lehet: a nafta szállításához szükséges, minőségi tankerek gurulnak az alföldi hegyek közt lebukó nap fényében, középen a vásárolt rendszámos varjúfekete bálnamercivel. Már csak ennek a korlenyomat műnek az élvezetéért érdemes egy alföldi túrát tenni – és akkor még a benzinkút-csárda komplexum kertjében kiállított Li–2-esről még szót sem ejtettünk.

Kimustrált szovjet repülőgépből kijutott tegnapra, bőven: Kecskeméten még elhajtottunk egy körforgalmat díszítő, gyönyörű MiG–21-es alatt is. Ilyen szárnyas kályhacsövek repkedtek itt a kecskeméti katonai reptéren, de manapság a felszálló Gripenek hajtóműzajától lesz libabőrös az ember – most is hallhattunk egy géppárt felszállni.

Szolnokon már szinte magától gurult a töltőhöz a Soul, most dugtuk rá erre a chademóra harmadszor a gépet. Épp csak megnyomtuk a töltést indító gombot, már megjelentek a spontán gyorsulási versenyünkre nevezni kívánó szolnoki vagányok. Volt itt minden: családi Astra, Peugeot 2008, Citroën Saxo VTS, Yaris TS álltak a parkolóban. Mire leoldott a gyorstöltő, meg is beszéltük, hová guruljunk, ahol nincs forgalom, de van két sáv egy durva, 50 km/óráig tartó városi gyorsulási teszthez. A titkos helyszínen még csatlakozott hozzánk egy 16 szelepes GTI Golf 3, és szerencsére egy E36-os 320i is eljött, így volt hátsókerekes autó is a csapatban.
Mivel folyamatosan eset az eső, az aszfalt vizes volt, egy jó rajt többet számított a rövid távon, mint maga a nyers motorerő. És ebben a Soul nagyon is jó volt. Az első tengelyfordulattól maximális nyomatékkal dolgozó villanymotor és a kipörgésgátló elektronika együtt még a GTI ellen is ütős fegyverek voltak. A Saxo VTS és a BMW ügyesen kapta el a rajtot, motorerőben is elég jók voltak, de az elején összehozott félautónyi előnyt nem tudták növelni a rövid távon. Száraz aszfalton egész biztosan más eredmények születtek volna, de az azért sokat elmond a villanyautós gyorsulási élményről, hogy a verseny után egy próbakörre a Soulba beülő ellenfeleink mind kinyögtek egy hűb+-et. Az azonnal toló nyomaték nagyon megdöbbentő élmény még egy ilyen 110 lóerős autónál is, hiszen 285 Nm abban a pillanatban elkezd dolgozni, hogy lelépünk a fékről.

A padlógázas gyorsulgatások persze zabálják az akksit, de még így is bőven maradt energiánk, kis tartalékkal nekiindultunk a Tiszafüredig tartó útnak. Már több olyan etapunk is volt (a Kalocsa-Szolnok is ilyen volt), ahol a fűtéssel is spórolni kellett, be is fagyott a fenekünk. Most a gyorsulási versenyen átfagyott tagjaink miatt erről szó sem lehetett, bedurrantottuk a villanykályhát. Amivel nem is lett volna gond, ha a fegyverneki szakaszon nem szopjuk be megint az útfelbontást. Illetve azzal számoltunk, hogy ott egy kicsit megakadunk, hiszen hétfőn már kétszer is araszoltunk itt, de arra gondoltunk, este már nem lesz akkora a dugó. Hát, ez valahol igaz is volt, mert nem akkora volt, hanem tízszer akkora. Fél órán át szinte egy métert sem mentünk. Gondolom, elromlott a forgalomirányító lámpa, emiatt volt az, hogy hosszasan se a mi sávunk nem mozdult, se szemből nem volt forgalom. Ezért is lehetett, hogy mikor mégis megmozdultunk, már két láthatósági mellényes rendőr karjelzéseire kezdett oszlani a dugó. Viszont eddigre a tartalékunk csak 7 kilométer maradt, ami azonnali fűtés lekapcsolást eredményezett.

Kivételesen még vacsoraidőben – értsd, kilenc előtt – értünk a szállásunkra, természetesen a Balneum hotelben sem okozott gondot, hogy találjunk egy konnektort az éjszakai töltéshez. De gyanítom, most sem fogunk tudni túl korán elindulni, nagyon kevés áram maradt az akksikban, ha rendes hatótávot akarunk, hagyni kell a gépet, hadd töltsön. Ki tudja, péntekre milyen feladatot találtak ki a drága kollégák.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Közélet
Ez téged is érint! Drasztikus változás a forgalmiknál
2025. április 1-től Magyarországon új típusú forgalmi engedélyeket vezettek be, a részleteket csak most tudtuk meg.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
