Vajon kinek jó? Az autósnak nem, hiszen ha év közben talál kedvezőbb szolgáltatót - elvégre a biztosítás egyfajta szolgáltatás -, akkor az év végéig még a kedvezőtlen tarifát kell fizetnie. Ráadásul a váltás lehetséges idejében - és ez minden évben így van - mindenki egyszerre akar váltani, így sokkal nehezebb az ügy elintézése. Erre mostanában vannak kedvezőbb(nek látszó) megoldások is, mint a várakozás az ügyfélszolgálati irodában.
Valami nagyokos pár éve kitalálta, hogy a kötelezően megkötött kötelező biztosítást ne lehessen akármikor felmondani, hanem csak az adott naptári év utolsó előtti hónapjában. Jó kis demokrácia ez. Az év vége közeledtével már régóta nem karácsonyi hangulat terjengi be az autóstársadalmat, hanem a biztosítóváltási mizéria.
Esetleg még a biztosítóknak lehetne kedvező a rendszer, de ott is csak azoknak, akik lefölözik a teljesen feleslegesen, kötelezően befizetett pénzt. A biztosítási csalókon kívül még nem találkoztam olyannal, aki bármilyen esetben elégedett lett volna a biztosítója kárrendezési eljárásával.
A biztosítók dolgozói pedig az év utolsó két hónapjában több emberrel találkoznak, mint az előző tízben. A cég szempontjából persze kényelmes, hogy egy évben csak egyszer kell a biztosítási összegekkel játszani. Év végén emelni vagy csökkenteni, attól függően, akarnak-e új ügyfeleket.
Régebben voltak olyan trükkök, hogy ha nem fizettük be a biztosítási díjat, a biztosító felmondta a szerződést, és vígan mehettünk máshova, ahol bár a bonus-malus besorolásunkat elvesztettük (malusosok még jól is jártak, ha azt mondták, még egyáltalán nem volt biztosításuk), de megköthettük a kedvezőbb díjszabású biztosítást. Ennek is rég vége: adott naptári évben csak annál a biztosítónál köthetünk szerződést, ahol a megszűnt szerződésünk volt.
Nem maradt más megoldás, ha váltani akar az autós, mint november 30-ig lemondani a régi biztosítójánál a szerződést, és december 31-ig megkötni az újnál. Figyelem, tehát még egyszer: november 30-ig csak lemondani kell! Az újat megkötni van egy teljes hónap.
Sőt, a régi biztosítótól kapott bonus igazolást - ami hivatalosan igazolja, melyik kategóriában vagyunk az adott évben, amit 90 napon belül kell leadnunk az új biztosítónknál. Tehát három hónapja van a biztosítónak, hogy a szerződés lemondásunk után eljuttassa hozzánk ezen igazolást. Hogy miért van neki ennyi ideje, mikor nekünk két hónap alatt kell elintéznünk a váltást? Nos, mert a biztosítóknál dolgozók lényegesen kevesebben vannak, mint a lefölözők, és a lassú munkánál csak a sok munkához kell több idő.
Ha eladjuk az autónkat és két évig nem veszünk másikat, tehát két évig nincs kötelező biztosítás a nevünkön, bonusunk lenullázódik. Tiszta lappal indulunk következő autónkkal. Kedves módszer.
Tehát novemberben lemondunk, decemberben megkötünk, és a február környékén megkapott igazolást beadjuk az új biztosítónak, mert ha nem, akkor rosszul járunk. Ha nem igazoljuk kategóriánkat, a legrosszabba helyeznek. És máris nem biztos, hogy érdemes volt a váltás. De olyanról is hallottunk, hogy akkor jár jól az ügyfél, ha a szerződés lemondása után ugyanannál a biztosítónál köt újat.
Lépjen ki, fáradjon be!
Megkaptam a biztosítómtól (OTP Garancia) a 2006. évre szóló biztosítási díjamat. Csupán kíváncsiságból felkerestem honlapjukat, hogy leellenőrizem, nekem is hasonló összeg jelenik-e meg a kalkulátorukon.A feladatot egyszerűen el lehet végezni a honlapjukon , csak rendszám és szerződésszám kell hozzá. Nagy meglepetés nem ért, valóban egyezik a 2006. évre kalkulált díjam a biztosító által kiküldött összeggel.
A kíváncsiságom nem hagyott alább, ezért megnéztem, mi lenne, ha nem régi ügyfél lennék, hanem új, 2006-tól. Pontosabban az érdekelt, honorálja-e a biztosító, hogy kitartok mellette már évek óta.
Ekkor jött a számomra megdöbbentő észrevétel: ha új ügyfél lennék, a saját múltammal és saját adataimmal éves szinten 1.928,- forinttal kellene kevesebbet fizetnem. Fogtam magam elmentem a helyi irodájukban, hogy rákérdezzek valóban így van-e, vagy csak valami hiba van a rendszerben. Amikor feltettem a kérdést, már láttam az arcokon, hogy ebbe beletrafáltam. Szegény ügyfélszolgálatos bement az igazgatóhoz, és hozta a választ: olcsóbb, ha új belépő vagyok.
Gondoltam, ha már itt vagyok, fel is mondom a szerződésem (amit meg is tettem), és új ügyfélként, ami hirtelen lettem, újból leszerződök a régi-új biztosítómmal, és ezzel a mutatvánnyal keresek közel 2000,- forint.
Azt gondolom, a társaság a ló túloldalára esett azzal, hogy energiáját az új ügyfelek megszerzésére fordítja úgy, hogy nem kellőképpen figyel meglévő partnereire.
Azt ajánlom a Garancia Biztosító ügyfeleinek, szánjanak pár percet arra, hogy megnézik jövő évi díjukat, és összevetik azzal, mennyit fizetnének ugyanott, ugyanazért, ha új ügyfelek lennének. Valószínűleg jobban járnak, ha felmondják szerződésüket, és újra megkötik azt régi-új biztosítójuknál, az OTP Garanciával.
Összegezve: Gondolja végig mindenki, hogy megér-e neki egy bizonyos összeget megtakarítani negyed órás munkával.
Ui. Ha a biztosítónak 100.000 ügyfele van, és mindenki csak 1000,-forintot spórol, akkor 100.000*1000, azaz 100 millió forinttal kevesebbet fizetnénk mi régi, nem annyira értékes ügyfelek.
Kérem, olvassák el észrevételemet, és ha gondolák tegyék közzé!
Beni Ferenc
Manapság tehát sok fáradságot megspórol az ember az internet segítségével, hiszen gyorsan ellenőrizni tudja a díjszabásokat, sőt több olyan honlap is működik, ahol össze tudja hasonlítani több biztosító ajánlatát, a saját személyére vonatkoztatva. Persze azért ez sem szentírás. Tavaly volt például olyan biztosító, aki a honlapok üzemeltetőinek direkt magasabb összegeket mondott, mint a valós biztosítási díja, mert nem akarta, hogy a sok neten nézelődő, potencális ügyfél náluk kössön biztosítást.
Aki bement hozzájuk az irodába, természetesen a tényleges díjjal köthetett szerződést, csak hát kevesen mentek be, mert magasabbnak tudták a díjat. Hogy ez idén is így van-e, egyelőre nem tudni, mindenestre érdemes megkérdezni közvetlenül a biztosítót is. Biztos örülnek majd az ügyfélszolgálati irodán a sok lemondó, és a sok megkötő (akik azt hiszik, azt is most kell) mellett a sok telefonálónak.
A néhány éve működő internetes lemondás-megkötés mellett egyre jobban terjed az SMS-ben elvégezhető ügyintézés. Így nem kell az elfoglalt autósnak órákig ücsörögnie, hanem a monitor mellől, vagy akár telefonnal a kézben is intézkedhet.
Mindkét esetben fennáll az a rizikó - melyet a biztosítós szakértőnk is jelentősnek ismert el -, hogy így az ügyintézés ugyan megoldható, de erről kézzel fogható (írott) dokumentumunk csak napok múlva lesz. Kovács 53 törzsőrmester pedig azonnal kéri a biztosítás meglétének és érvényességének igazolását.
Az SMS-dologról még annyit érdemes tudni, hogy az emelt díjas játékban több kérdésre kell egyesével válaszolgatni, így érdemes azt is kiszámolni, a nagyjából 10 elküldött SMS-sel elintézett munka megérte-e. Erről ugyanis nem sokszor van szó a hirdetésekben, csak az "akár 30%-os kedvezmény"-ről. Ami egyébként csak egy, az ügyfélszerzési verseny győztesének ígérkező biztosító trükkje.
Eddig, sőt még most is, ha valaki személyesen kötne akár náluk, akár a biztosító valamelyik brókercégénél biztosítást, be kell bizonyítania, hogy ő, vagy valaki a családjában a biztosító egyesület névadó cégének dolgozója. Akkor jár csak a 30%-os kedvezmény. Ezzel szemben a neten, vagy SMS-ben kötött biztosításnál nem kell igazolni, meg sem kérdezik, mindenkinek jár.
Tehát van még több mint öt teljes napunk, így húzzon bele, aki váltani akar. Még lemondani sem késő.
A biztosítás.hu észrevétele
A mostani cikkel kapcsolatban engedje meg, hogy néhány kiegészítést tegyünk:
1. a "Az autósnak nem, hiszen ha év közben talál kedvezőbb szolgáltatót -elvégre a biztosítás egyfajta szolgáltatás -, akkor az év végéig még a kedvezőtlen tarifát kell fizetnie" nem következhet bé, mert a díjak egy évre fixek. Tehát év közben nem lehet kedvezőbbet találni, mint november-decemberben.
2. a felmondást nem nov. 30-ig, hanem dec 1-én 17.00 óráig lehet megtenni, faxon pedig dec. 1 24 óráig.
3. a felmondásra nem 5 nap, hanem 8 áll még rendelkezésre
4. A 30%-os MÁV kedvezménynek SMS-ben sem feltétele hogy "ő, vagy valaki a családjában a biztosító egyesület névadó cégének dolgozója." legyen. Ez ugyanis nem jelent meg az újságban, így nem is alkalmazható.
5. az online ügymenetnél nem kell vári napokat a szerződés igazolására, mert az emailben megy ki, amint az ügyfél beküldi a szerződéskötéshez szükséges iratokat. A rendőrök pedig ezen igazolást a rajta feltüntetett 30 napig (azaz január végéig) elfogadják, mindenféle csekk mutogatása nélkül is. (Ez a halasztott díjfizetéses megoldás 2003 óta minden biztosítóváltási időszakban így megy és még egy panasz sem érkezett.)
Rácz István
ügyvezető
biztosítás.hu

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
