Másfél órát állt egy helyben, fogát csikorgatva, mert az egyébként is járhatatlan város nagy részét lezárták a legvédettebb vendég kedvéért? Vagy autójának meghitt magánya helyett a sűrű verítékszagú tömegközlekedésre fanyalodott? Vigasztalódjon: annak sem jobb, akit a fél világ masszív gyűlölete ennek a tanknak a rabságába kényszerít.
Julius Caesar, Koppány, Zrínyi, Napóleon, Lincoln, Ferenc Ferdinánd, Mussolini, Kennedy, Ceauşescu - mindegy, hogy jutottak hatalomhoz, lényegtelen, hogy gyakorolták azt, erőszakos halált haltak. Érthető hát, hogy napjaink nagy hatalmú vezetője nyitott autóban való barátságos integetés helyett vaskos páncélzat és testőrök serege között utazik.
A Cadillac, új négyajtós személyautójának előfutáraként, az újraválasztott George W. Bush beiktatási ceremóniájára építette a DTS Presidential Limousine-t. A Cadillac mostani főtervezője nyilván a Lopakodó modelljével játszott a homokozóban, amíg a többiek retrográd módon a dömpert tologatták, így nagy, ijesztő, szögletes, fekete autót képzelt az USA elnöki autójának.
A sima DTS alig 5,27 méter hosszú - na jó, bevásárlóautónak azért megfelel - , így toldottak hozzá egy kicsit, hogy valódi Limousine legyen belőle. Az eredetileg 293 centiméteres tengelytáv 344-re nőtt, a teljes hossz súrolja a 7 métert. A 4,6 literes Northstar maradt, úgy vélték, a 275/291 lóerő elég lesz ennek is, úgysem akar száguldozni vele a gazdája. Hadd maradjon idő az irigy bámulásra a pórnép részéről.
Kiknek is szánja a hosszított DTS-t a General Motors? Kik lesznek tulajdonostársai, ha ön is beruház egyre? Nyilván fontos megrendelők az arab olajmágnások. Az olyan vállalatvezetők, akik nem kényszerülnek a mélygarázs spiráljába. Hotelek, ahol a lakosztály csapja arannyal futtatott, és még a hordárt is Christian Dior öltözteti. Autókölcsönzők, akik apróra váltják a luxust. Filmsztárok, előadóművészek, akik úgy vélik, életmódjuk nem engedi meg az ennél kisebbet.
És természetesen a temetkezési vállalkozók . Ne tessék kacagni, nem mindenhol Pulival vagy Skoda kisbusszal szállítanak utolsó utunkra. Nem is jó igazán a villanymotoros Puli. Nincs hangja, mellette a zokogás és a jajveszékelés a maga teljességében nyilvánul meg. Bezzeg a V8-as Northstar kellemes dohogása még ritmust is ad a gyász nélkülözhetetlen hangeffektusainak. Rossz hír viszont a fejlődésre hajlandó sírkerttulajdonosoknak, hogy a most futó akcióból önkényes módon kizárták őket.
Az elnöki limuzinhoz nem elég koszorútartó kampókat applikálni a tetőre. Az eredetileg is bő háromtonnás járművet megerősítették itt-ott: kapott biztonsági üveget, aknaálló padlólemezt, páncélt minden oldalára, golyó- és robbanásálló kerekeket. Sejthet minden tereptárgy mögött állig felfegyverzett iszlám terroristát a bent ülő - gyakorlatilag esélye sincs a támadónak, már ha véletlenül át is jut valahogy a gépesített és élő húsból álló őrségen. Bár formája kicsit elüt tőle, de leginkább egy harckocsi biztonságát kínálja. Kényelmi berendezései viszont véletlenül sem a puritanizmust tükrözik. Bőr, fa, csúcstechnológiás műszaki eszközök - amolyan Executive csomag, kicsit bővítve.
Az eredeti nyolchengeres blokk alig vonszolná az elnök nélkül is 8 tonnára hízott járművet. Hivatalosan meg nem erősített információink szerint egy 500 köbhüvelykes (8,2 literes), nagyjából 500 lóerős motor biztosítja a megfelelő utazó- és menekülési sebességet.
Ha véletlenül éppen a Kálvin téren, a Vár környékén, a Belvárosban autókázik, és óriási szerencséjére pont önt már megállítja a 2000 rendőr egyike, meressze jól a szemét, és lásson olyat, amihez nemhogy odaengedik, de még az adatairól sem informálják a kiéhezett sajtómunkást. Hogy merre keresse a konvojt? Íme, a lista.
És mit használnak a többiek?
Tony Blair: Jaguar Super V8. Ha vágyik rá, nagyjából 200 ezer fontért ön is vehet egyet.
Silvio Berlusconi: Maserati Quattroporte. A bukott olasz miniszterelnök nem sok pozitív tulajdonsága közé sorolható, hogy hazai technikát használt.
Vlagyimir Putyin: bár külföldre általában páncélozott Mercedesét viszi, otthon szívesen furikázik Ziljén, ami 7,7 literes, V8-as motorral szerelt.
Angela Merkel: mi mást választott volna, mint a népautók csúcsát, a W12-es Phaetont.
Jacques Chirac: állítólag Renault Safrane Biturbo. Csak
azért hitetlenkedem, mivel sok-sok éve hagyták abba a
gyártását.
Hu Jintao: Kína államfője is a hazai technikára esküszik, Red Flaggal flangál.
XVI. Benedek örökölt egy Mercedes ML-t.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Közélet
Átvert a kereskedő? A legjobb bírósági eljárás az, amelyik megelőzhető!
Elkerülnéd a bíróságra járkálást, de az igazadat érvényesítnéd hibás teljesítés esetén? Van megoldás!
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
Az év üzlete: ha megveszed ezt a hat Porschét, kapsz hozzá egy kamiont, amire felfér az összes
Kizárólag egy tételben lehet megvásárolni.
- Hírek
Ittasan rollereztek, a jogsijuk ment a levesbe
Két zalaegerszegi férfit is pénzbírsággal, illetve több hónapos eltiltással jutalmaztak az ittas rollerezésért.
- Tesztek
A legtoyotább ToyotaTeszt: Toyota Camry - 2025.
A korábbi generációknál nem ritka az egymillió fölötti futásteljesítmény, kérdés, hogy sportos hibridként is tudja-e majd.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
- Hírek
Nem erősebb, de mégis gyorsabb a frissített Audi RS3
Sokat számít, hogy mennyire agilis egy autó.
- Hírek
F1 kibeszélő: válságértekezletet tart a Red Bull, inog Lawson széke, Piastri letette a névjegyét
Az ausztrál esőkáosz után egy valamivel unalmasabb futammal folytatódott a 2025-ös F1-es világbajnokság Kínában, de így is bőven van miről beszélni.
- Hírek
Megbízható Ferrarit akart, építtetett egyet egy Honda NSX-ből
Egy svájci férfi szerette volna átélni a Ferrari élményt, de nem akarta az olasz autókkal járó nyűgöket a nyakába venni.
- Hírek
Megijedt az autós, hogy oldalba vágják, ezért oldalba vágott valaki mást
Érthetetlen eseménysorozatot rögzített egy autós fedélzeti kamerája Ausztráliában.
- Hírek
Hatalmasat borultak a Porsche Carrera Cup időmérőjén
A pilóta sértetlenül megúszta.
- Hírek
Olcsó villany-Cupra, gyárlátogatás és nagy ígéretek
Megtekintettem a legolcsóbb elektromos Cuprát, vagyis a Ravalt, megnéztem a Seat és a Cupra gyárát és meghallgattam a két cég hangzatos ígéreteit.
- Hírek
Hadüzenet Trumpnak: új megoldást javasolnak a kínaiak, Pekingben járt a BMW-vezér
Összehaverkodna Kína az EU-val?
