A KRESZ írja elő, hogyan közlekedjünk és törvény határozza meg, milyen kihágás milyen büntetést vont maga után. Ha valaki hibázott, jön a rendőr és megbünteti. De vajon mennyire egzakt a büntetés mértéke, mit lehet elérni egy kedves mosollyal?
Csurogtunk haza a munkából a csajokkal. A zene is szólt, ment a pletyi, és egyébként is, egy napsütéses péntek délutánon az ember szereti ledobni végre a láncait; nem a vezetésre figyeltem, bevallom. Jobban kellett volna koncentrálni, tudom, nagy baj is történhetett volna, mikor a Blahánál átmentem a piroson.
Szerencsére oldalról nem jött autó a kereszteződésben, jött viszont egy fehér Skoda Octavia kék villogóval a tetején. Mikor jelezte, hogy félre kéne állnom, még nem tudtam, mi a baj, csak amikor mondták, hogy piroson mentem át, akkor esett le a húszfilléres. – Nem figyeltem – vallottam be kertelés nélkül a rendőrnek –, túl jól elvoltunk odabent.
A rendőrök látták, hogy tényleg nem vagyok az az ámokfutó típus, kicsit talán még mosolyogtak is, mikor a kocsiba bepillantva észrevették a csajokat, de ettől még ugyanúgy elkezdték felvenni az adataimat és kezdett beállni az a feszült csend, aminek általában nincs jó vége.
Úgy döntöttem, kezdeményező leszek és rákérdeztem kerek perec, mi lesz a büntetésem. – Van már pontja a kisasszonynak? – kérdezte a fiatalabbik rendőr. – Nincs – válaszoltam. Több mint tíz éve vezetek már, de pontot eddig tényleg nem gyűjtöttem még. – Az mindenképpen pozitív – folytatta a kéksapkás. Most mindenesetre kap majd négy pontot, a büntetés mértékét pedig az előadó dönti majd el, húszezerről indul a bírság.
Azt hiszem, elsápadhattam egy kicsit. Nem mondom, hogy nem tudok előteremteni húszezer forintot, vagy hogy kenyérre kell, de azért megérzem. Valószínűleg a rendőrök is észrevették rajtam, hogy gond van, ezúttal az idősebbik szólalt meg, valamivel kedvesebben: nagyon sok pénz ez magának? – Autót tartok fenn, tankolom, fizetem a biztosítást, szervizelem, szóval nem mondom, hogy tönkremegyek bele, de fizetésből élek én is, mint önök, szóval nagyon nem jön jól nekem egy ilyen büntetés.
Az idősebbik megszánt, ránézett a kollégájára és csöndesen megkérdezte: van nálunk csekk? – Van – válaszolta a másik, majd elmondták, hogy a pontokat akkor is megkapom, ha csekket írnak, viszont akkor a húszezer nem mehet feljebb. Ez a verzió már jobban tetszett, de nem nyugodtam meg teljesen. A pontok miatt nem aggódtam, két év alatt elévülnek, szóval abból nem hiszem, hogy bajom lehet, de a húszast továbbra is sokalltam.
Megkérdeztem, nincs-e olyan lehetőség, hogy ők balra, én jobbra, nagyon örülünk, hogy megismerkedtünk, de amilyen gyorsan egymásra találtunk, ugyanolyan sebtében el is felejtjük az egészet. Ekkor már mindketten mosolyogtak, azt hiszem, szimpatikusak voltunk egymásnak. Megint a fiatal rendőr szólalt meg: – Írunk egy csekket tízezerről, rendben? Jó lesz – mondtam azonnal, ez a tízes már sokkal barátságosabban hangzott.
Meg is írták a csekket, visszaszállt mindenki a kocsijába és folytatódott a szép, napos péntek délután, engem azonban nem hagyott nyugodni az eset. Ha meg lehet oldani tízből, miért kezdik úgy, hogy minimum húsz? Ha elég a csekk, miért fenyegetőznek feljelentéssel? Miért kell nekem sötétben tapogatóznom? Annak persze örülök, hogy végül a feléből megúsztam a dolgot, de meggyőződésem, nem jól van ez így.
Hogy az Ecserin alkudozunk az árusokkal, az rendben van. Hogy egy butikban kapunk egy kis engedményt, ha a kosztüm és az blúz mellé egy harisnyát is vásárolunk, az oké, de hogy a bírság is alku tárgya legyen, az balkáni állapot, de finoman szólva is nagyon messze van attól, amit 2011-ben európainak nevezünk.
Jól jártam tehát, hiszen végül is nyertem tízezer forintot a dolgon, mégsem éreztem jól magam. Jobb lenne egy egyszerűbb, egyenesebb világban élni. Jó, jó, tudom, talán majd az unokáinknak adatik meg ez a kiváltság, de azért álmodozni lehet...
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
