Nitróval kapcsolatos kérdések
Kompresszió, palack helye, bekötés
Kedves Autódoki!
Nekem a N2O val kapcsolatosan lenne pár kérdésem. Böngésztem az oldalakat és azon kívül, hogy biztonságos, semmilyen érdembeli választ nem találtam a kérdéseimre.
Nekem egy '95-ös 1,3 as felicia blokk van az autómban, favorit(alu) hengerfejjel, álló weber karburátorral. Az alap motoron ami egy teljes felújításon átesett, már voltak teljesítmény növelő változtatások. Az alap 55LE kicsit kevés volt a kényelmes autózáshoz.
Meg lett növelve a sűrítési arány 11,2:1 re, igy a kompresszió 13bar. Cserélve lett a vezérmű tengely 241-ről 280-ra. Kicsit könnyítve lett a lendkerék, de nem annyira, hogy "elrepüljön". Jelen pillanatban, a hasonló konfiggal rendelkező autók padon mért adatai alapján az autó teljesítménye 75LE körül van. Ezt lehetne fokozni, hogy 1.4 vagy 1,5-ös belsőt alakítsak ki a teljesítmény növelésének érdekében(110-130LE), de az sokkal több üzemanyag fogyasztást is jelent. A motor hűtése ellenben a skodás tévhitekkel, tökéletes, soha nem forr és még az üzemi hömérséklet felső határát is csak nyári 40 fokban nagyon erőltetett körülmények között éri el.
Nekem nincs szükségem folyamatos erőtöbbletre csak alkalmanként. Azon kívül, hogy néha elgyorsuljon az ember és élvessze az erőtöbbletet, jó célt szolgálna egy előzésnél is. Nem olyan kevés az a 75LE de van amikor nem elég. Nem vagyok telhetetlen, elég lenne +20,30LE többlet is. Annál többet nem is hiszem, hogy kibírna a motor.
A kérésem az lenne, hogy a válsznál tekintse úgy, minha nem Skoda motor lenne, mert alaphelyzetben mindenhol csak az a válsz, hogy skoda motort nem lehet. Holott ebbe már nem igen van a blokkon kívül skoda alkatrész. Inkább VW, és egyedileg gyártott alkartészek.
A kérdéseim: Mekkora komprsszió viszony bírja el ezt a többletet? Mekkora nyomás van egy palackban? Ezt a nyomást közvetlenül szabadítják rá a motorra? Ha nem akkor mekkora a nyomás a csövekben ami a kabihoz megy? Kabi elé vagy mögé teszik? (nem mindegy, mert akkor át kell alakítanom a karbi alatti részt ha mögé építenék(nincs sok hely)) Nem fagy le a palack nirtózáskor? Hova teszik a palackot?(utastér vagy motortér(comagtartóban nincs hely(mélyláda)) >
Köszönöm:
Tibor
Kedves Tibor!
Arra, hogy milyen kompresszióviszonnyal mit bír a motor nem tudok választ adni, mert nincs vele tapasztalatom, de gyanítom, hogy ebben az országban csak tippelni tudnának erre. Relatíve sok autó fut nitróval, ha a rendszer jól van beállítva, akkor a motor elbírja a 10-15 másodperces többletterheléseket. Persze ennek alapfeltétele a jó mechanikai állapot és a pontosan beállított nitróbefecskendezés. A nitró csak abban segít, hogy az égéstérbe több oxigén jusson, ehhez még plusz benzint kell adagolni, ami biztosítja az égéshőt, így a nagyobb teljesítményt. Általában a karburátor után kötik be a benzin- és a nitrocsöveket is, a benzinnnek kell általában állandó 2-3 bar tápnyomás, ehhez kell egy elektromos tápszivattyú, mert a mechanikus nem nyom állandó nyomáson. Az aktiválást egy főkapcsoló után a gázpedál végálláskapcsolója végzi, ekkor nitro és benzin kerül a motorba a kiépített csöveken keresztül és akár + 80%-os többletteljesítmény is elérhető. Persze csak 10-20 mp-re, mert a termikus a mechanikus terhelés is erősen megnő. A palack elhelyezése nem bonyolult, mert egy sportos autóban akár a két ülés között sem csúnya, nem egy pb gázpalackról beszélünk... Lefagyással sem kell számolni, mert egyszerre csak kis térfogat távozik a palackból, a nitrót nem lehet folyamatosan használni.
A csövekben nem nagy a nyomás, csak ahhoz kell, hogy a gáz a motorba jusson, egyéb mechanikai szerepe nincs.
Üdvözlettel:
Autódoki

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Rárombolt a koncra a Volkswagen-leány
A Scaniához kerül a Northvolt egy része.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
1,6 millió kilométert tekert a Toyotájába. Kétszer
A Louisiana államban élő férfi rengeteget vezet, és érthető módon elégedett a Toyotákkal.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Közélet
Drasztikusan megugrott az elektromos autók száma, be is zuhantak az árak
Bővül a magyar villanyflotta: közel 3 ezres növekedéssel zárult a március.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
Lezárult a 24 órás speedmaraton, közzé tette az eredményeket a rendőrség
A kezdeményezés keretein belül a rendőrség 1300 helyszínen mérte az autósok sebességét.
- Hírek
Két modelljét is kinyírja a Mercedes
Testvérmodellekről van szó: a T osztály és a Citan is megy a levesbe.
- Hírek
5 év alatt 900 összeszerelt motort loptak el a Kia gyárából
Győr és Szentgotthárd feszülten figyel.
- Hírek
Emiatt kár volt! Életveszélyes kaszkadőrmutatványt mutatott be egy autó utasa a 11-es úton
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Felrobbant a Camaro motorja, messzire lőtte a géptetőt
A motorháztető kétfelé szakadt, a felső része tizenpár méterrel az autó mellett landolt.
- Hírek
Mi lesz veled, sportautóipar? Veszélyes anyaggá nyilvánítaná a karbonszálat az Európai Unió
Ha a javaslatot megszavazzák, 2029-ben léphet életbe.
- Hírek
A Maserati CEO-ja reagált a pletykára, miszerint eladhatja a márkát a Stellantis
Az újabb pletykahullámot az robbantotta ki, hogy a Stellantis egy külsős tanácsadó vállalat, a McKinsey and Company segítségét kérte.
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
