Már megint turbót cseréljek?
Tisztelt Autódoktor!
A tárgyban szereplő autó: Alfa Romeo 1.9 JTD 16V 2004 év 140 LE.
Az autó 3. éve van nálam, ezalatt megélt egy turbócserét, turbószenzorcserét ill. nagynyomású szivattyú felújítást több százezer forintért. Természetesen ezek csak a nagyobb költségek.
Eddig soha nem volt gondom a téli indítással, ezévtől kezdve azonban sokáig kell indítózni, hogy elinduljon az autó. Akkumulátor jó, indítómotor forgat, mégis nehezen indul. Mindezek után pedig kiírja, hogy motor control system error és hörög a motor.
Laptoppal kiolvasott turbónyomás alapjáraton kisebb a légköri nyomásnál (920-930 mBar), és mintha nem is forogna ilyenkor a turbó. (Hogy keletkezhet kisebb nyomás a turbóban a légköri nyomásnál ((vákuum))?
Üzemmmeleg állapotban viszont rendesen tölt a turbó, alapjáraton hozza az 1000-1030 mBar közötti értékeket.
Láthatóan a turbócsövek sincsenek kilyukadva.
A szerelő akivel beszéltem ismét turbócserét javasolt egy év után. Én kizártnak tartom, hogy évente elfogyasztana egy feltöltőt ez a motor.
Kérem szíves segítségét merre induljak tovább a konkrét hiba megállapításával kapcsolatban.
Kedves Érdeklődő!
Azt gondolom, nem biztos, hogy jól választott szerelőt. Vannak olyan esetek, amikor be kell ezt látni, és váltani.
Az alább leírtak alapján azt gondolom, ezt a problémát olyan ember fogja tudni megoldani, aki megfelelő rutinnal rendelkezik a diagnosztika terén, és mögötte áll a szükséges információ és műszerezettség. Nem lesz egymondatos megoldás, ehhez mérni kell, és hibát keresni lépésről lépésre.
Javaslom, kérdezősködjön a márkatársaktól a megfelelő fórumokon, és az ő tapasztalataik alapján válasszon ki egy jó hírű márkaszervizt!
Üdvözlettel:
Autódoktor