Fabia, Yaris, Swift, C3 és i20, elég riasztó felsorolás, ha éppen arra készülünk, hogy valamit alakítsunk a B-szegmensben. A Mazda2 legnagyobb hibája az, hogy lassan kezd elcsépeltté válni a vele kapcsolatban emlegetett kiugróan jó szóösszetétel. Pedig jaj, de nagyon az.
Ez egy megvolt, itt nincs olyan nehéz dolga a tesztelőnek, mintha egy vadonatúj, még meg nem írt autónak kéne utánatúrnia, sőt, véleményalkotásában nagy segítségére lehetnek kollégái, akik már megírták a magukét a kis Mazdáról. És ez nagy hiba, a vélemény privát és szabad. Természetesen kikértem a kollégák véleményét, de igyekeztem tiszta fejjel beülni az alapközép felszereltségű kettesbe, bár ott motoszkált a fejemben a világ legrégebbi autós lapjában, az Autocarban olvasott mondat, melyre Winkler is jól emlékezett: „Ha valaki új 500-as Fiatot vett, de utána kipróbál egy Mazda2-est, soha nem bocsátja meg magának.”
Teljesen mindegy volt, mivel három órával később, miután kiszálltam a percegő motorú förgetegből, teljesen igazat kellett adnom nekik: a Mazda2 jelenleg a legjobb, nem presztízs kisautó. Ehhez nem kellett csodát tennie a Mazdának, csupán felidéznie azt a pár pozitív tulajdonságot, amit velük kapcsolatban legsűrűbben emlegetnek. Frissítésképpen: jól összerakott, átgondolt, megbízható, jól vezethető, egyszerű. A tisztesség kedvéért illik hozzátenni a leginkább felróható negatívumokat: unalmas forma drágán.
A forma kétségtelenül nem hagy maradandóan mély nyomokat senkiben, azonban mindenképpen becsülendő dolog, hogy a japánok nem mentek el a Mini-féle, Fabiában és Swiftben már unalomig ismert sátortetős-siltestetős vasalóforma felé, inkább csak csináltak egy ilyen gömbölyű, kedves, ormótlan fényszóróktól mentes Nippon-formát. Nem üt szíven, de nem is bánt. Négy méteren egész elfogadható, arányos eredmény. És a vasalótetős urban legendre, mely szerint csak abban van elég fejtér hátul is, kacagva rácáfol odabent.
Mert gömbölyűség ide-oda, azért az első dolog, amit pozitívumként meg kell említenem, az a tény, hogy odabent tényleg elfér négy felnőtt. És ez alatt ne madárcsontú, vega zsokékra gondoljanak, hanem kiterjedt, falusi emberekre, akik aztán azonnal feszengenek és kellő éllel tudtára is hozzák a sofőrnek, hogy Pistukám, hát nincs ebben a szarban hely?! Nos, a Mazda2 jól vizsgázott, még nagykabátban is mukkanás nélkül ücsörögtek hátul.
Ötnek persze kevés, maximum városon belül vállalható a válltér hátul, de a 2490 milliméteres tengelytávon már négy elégséges helyet kialakítani is nagy fegyvertény. Főleg úgy, hogy úgy-ahogy maradjon hely a csomagoknak is: 250 liternyi. Ez ugyan negyvennel több, mint a Swift rókalyukáé, ám az i20 és a C3 mögött elmarad (295, ill. 300 liter),a Fabiáról nem is beszélve (315). Azt azonban meg kell jegyeznünk, hogy az autó nincs négy méter, a Swifthez képest négy centiméterrel hosszabb csupán.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
