Ha 2008-ban már létezik, ebből az Insigniából fogy a legtöbb, lehetett volna ő akár a kínálat alappillére is. De sajnos most nem 2008-at írunk, hanem 2011-et, ezért az új verzió a miénktől kitérő egyenesen halad tovább az űrben.
Közeleg már annak a 712i BMW-nek az ideje, amiről egyszer régebben írtunk az újságban, ez most már tényként kezelhető. Igaz, a gyomorszorító downsizing áldozata most nem egy BMW, hanem az Opel Insigniát érte utol.
Mert ha nekem valaki öt évvel ezelőtt azt mondja, hogy az Opel-kínálat legnagyobb, bő másfél tonnás autóját - amit, nem mellékesen, az eleganciája miatt vesznek majd sokan - borsónyi, 1,4 literes motor is hajthatja majd, hát kiröhögöm. Azt még csak-csak elhittem volna, hogy egy ilyen motor elviszi azt a nagy testet, hiszen a turbófeltöltés csodákra volt képes már huszonöt évvel ezelőtt is. Azt viszont kevésbé magyarázták volna el nekem, hogy egy ilyen torzszülöttet meg is vesz majd bárki. Elegancia, komfort, presztízs - és egy aprócska négyhengeres? Összeegyeztethetetlen fogalmaknak tűntek 2006-ban.
De a világ, azon belül a vásárlási szokások nagyot változtak azóta. A környezetszennyezési pánik magasra hágott, népszerűek lettek a hibrid autók, sőt, már a méregdrága elektromos kocsik is vevőre találnak. Ebben a légkörben egy gyűszűnyi négyhengeressel hajtott nagy limuzin bevezetése már nem korántsem akkora badarság. Volt már nálunk egyhatos dízelmotorral szerelt Volvo S80-as is, pedig az egy mérettel nagyobb, de ismerünk négyhengeres, szupertiszta, szupergazdaságos S-Mercit is.
Persze azért az Insignia 1.4 Ecoflexet még szoknunk kell. Nézzék csak, mennyire elveszetten kuporog az az apró négyhengeres a gépteremben – akár egy két napja munkába lépett kéregető a Nyugati pu. várótermében. Viszont, látják, ebben a motorban ez a legjobb: hogy nem kéreget ő.
Szinte hihetetlen, amit a sajtóanyag ír a fogyasztásáról: 4,7 l/100 km országúton, 7,5 városban, 5,7 vegyes üzemben. Az EU-ban elfogadott, hivatalos ciklus furcsaságai miatt ezeket az értékeket természetesen valamilyen egynél nagyobb számmal kell szoroznunk, hogy valós számokat kapjunk, de akkor is - a javulás csaknem két liter az eddigi Insignia-belépőmotorhoz, a szívó egynyolcashoz képest. Amelyet, ha nem mondtam volna, megjelenésével ez az új 1,4-es, turbós le is vált. De nemcsak a fogyasztás, hanem természetesen az emisszió is óriásit javult: 134 g/km-es szén-dioxid kibocsátásról beszélünk, ami a kisautók szintje.
E csodás előrelépéshez persze nemcsak a motor kicsi, hanem aprólékos műgonddal a karosszéria alját is beburkolták, a gumik csekély gördülési ellenállású, 225/50 R17-esek, és egyben e négyhengeressel megjelent az Insignia-kínálatban a start/stop automatika is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
