Mivel eddig még sajnos nem volt szerencsém a Jimnyhez, a tesztjeinket nézegettem, hogy mivel hoz össze most a sors. Az első érdekes momentum, hogy újra láthattam az oly sokak által ismert klasszikus, japán szellőzéspanelt, amivel már számtalan kocsiban találkozhattam.
Nos a Suzukinál talán utolsóként, de a Jimny is túljutott ezen, már körkapcsolókkal állítgathatjuk a levegőáramlást meg a hőmérsékletet. Szinte ugyanúgy néz ki az autó, mint ahogy 1997-ben a Tokyo Motor Show-n bemutatták. Talán a Mercedes G osztályon és a Land-Rover Defenderen kívül nem kapható Európában olyan személyautó, ami ilyen régóta változatlan lenne.
Az Ignisekből, Swiftekből is ismert 1,3 literes M13A jelű motor itt 83 lóerőt tud leadni, a hátul hajtás miatt hosszában elhelyezve. Alapból hátul hajt, és ez a tény, meg a rövid tengelytáv (225 cm) egész izgalmassá tud tenni egy intenzívebben bevett fordulót. Érezni, főleg emelkedőkön, hogy a 110 Nm nyomaték kicsit kevés, de városban nagyon szórakoztató tud lenni. Manapság már nagyon kevés új autó van, amiben az ember ennyire élvezi az autózást.
Pörgős kis motor, alig egytonnás test, a hossza jelképes, bárhol elfér, nekem ideális városi autó volt. És amikor kimentem vele a telekre a földutakon, ott se kellett aggódni a traktorok által okozott vályúk miatt. Igaz, lassan a budapesti utak se nagyon különböznek ettől. Bár az elöl-hátul merevtengelyes alvázas autó pattog rendesen, olyan szórakoztatóan csinálja, hogy legalább nem unom el magam a forgalomban. Folyamatos vigyor költözött az arcomra, amikor vezettem, és ezt viszontláthattam, amikor Vályi Pista átvette a volánt. Mindketten megállapítottuk, hogy autópályára ritkán mennénk vele, 130-as tempónál már eléggé hallatszik a motor, miközben 4200-at forog. Viszont érdekes módon nem volt halálfélelmem benne, mint némelyik pickupban 80 felett. A fogyasztás vegyesen, de inkább városban használva 7,5 literre jött ki, amit hallva swiftes ismerőseim elismerően hümmögtek.
Az élvezetben a legzavaróbb a kormány, aminek egyfelől az anyagát is nagyon kellemetlen volt megérinteni, másfelől a fogás is hagyott maga után kívánnivalót, a fogást segítő kis bütykök valahogy nem a megfelelő helyre kerültek rajta. Cserébe viszont nagyon kis körön, 10 méteren belül megfordul a Jimny. Az az apróság, hogy a rádió kizárólag audio CD-t játszik le, nem volt olyan zavaró, bár manapság már ennél olcsóbb kocsikban is előfordul USB és MP3-képes fejegység. Mindegy, megoldottam egy ezer forintos transmitterrel.
Sokkal kellemetlenebb a csomagtértakaró hiánya, így az amúgy nem túl nagy csomagtartóban nem mertem otthagyni a hátizsákom, pedig esküszöm, belefért. Sőt még mellé egy egykezes láncfűrész is. Számokba öntve, a csomagtér 113 literes, ez meglehetősen jelképes, de az üléseket előrehajtva 816 literrel gazdálkodhatunk, ami bármilyen átlagos használatra megfelel. Furcsa módon az öt évvel ezelőtti teszten dicsért, külön hajtogatható ülések helyett fix pad, és emiatt nem síkba dönthető támlák kerültek a kocsiba.
A tesztidőszak alatt kiderült, hogy nekem például pont megfelel, hiszen ritkán szükséges ennél nagyobb raktér. Hátra nem szívesen ülnék, mert bár kellemes meglepetésként a háttámláknak változtatható a szöge, de a lábtér hagy maga után kívánnivalót. Rövid távon kibírható, és ha véletlenül egy ponyva- vagy levehető keménytetősbe ülnénk, még egész élvezetes is lehet. Merthogy ebből létezik kabrió változat is, bár sajnos már nem forgalmazzák.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
