Mindig nehéz kérdés: mit is csináljunk egy ilyen magyar sajtórendezvény után? Elmegyünk, rendben, végighallgatjuk a prezentációt, tiszta ügy, vezetjük a kocsikat, persze, elhozzuk a PR-koncot, jó hogy, és megesszük, amit kapunk, naná. De aztán, amikor leülünk a gép elé, mi legyen?
Vajon áhítozik-e a mi autókra éhes közönségünk részletes beszámolóra egy pár perces rövid próbaútról, különösképp, ha már korábban részletesen beszámoltunk a kocsiról egy pár órás rövid próbaút, a nemzetközi bemutató után, és még részletesebben be fogunk számolni egy pár napos próbaút után, ha majd megszereztük a tesztautót? Érdekli-e a mi közönségünket néhány friss, ropogós árlista?
Legyen a döntés az Önöké – én elmondom, mit láttam.
A Renault Hungáriát egy Roberto Pallotta nevű olasz-francia identitású globális úr ügyvezette eddig, de mostantól már egy igazi, bajuszos magyar férfi áll a hazai krómrombusz csúcsán. A Renault sajtódossziéjában meglepő módon Maróthy úr önéletrajza is szerepelt. Hogy megelőzzünk egy információt követelő olvasói tüntetést, eláruljuk: Miklós 1954. október 8-án született, diplomás vasútgépész(!) és marketinges-szakközgazdász, beszél angolul, franciául, egy kicsit olaszul és horvátul is. És akkor most a Renault-k.
Clio Grandtour
Csikós kolléga már összeállított korábban egy jelentést a kombi Clióról. Sok újat a húszperces tesztvezetés után én sem tudok mondani: a csomagtér rendes kiskombis, a kabin belseje ugyanolyan, mint az ötajtósé, vagyis ránézve semmilyen, használva kellemes. A másfél literes dízelmotor középső, 86 lovas változata normálisan képes mozgatni a kasztnit, és még autópályán is egész csendes vele az autó. Volt viszont egy gondom a tesztautóval.
Rettenetesen billeg. Terheletlenül, két személlyel egy gyors sávváltás az autópályán az utasnak felér egy bekötött szemű menettel a hullámvasúton. Közben a sofőr sem érzi sokkal jobban magát, a túlszervózott kormány, a túl hirtelen fék folyamatos bizonytalanságérzetben tartja szegényt.
Máskülönben helyre kis jószág, korszerű, kis fogyasztású motorokkal, és nem is nagyon drága. A legolcsóbb (1,2 benzin, 75 ló, a fapad is klímás, négy légzsákkal) 3,07 millió, a legdrágább (1,5 dízel, 106 ló, bőrkormány, hat légzsák) 4,2 millió forintba kerül. Érdekesebb extraárak: az automata klímát 75, az elektromos tolótetőt 200, a CD-táras, négyhangszórós Cabasse hifit 145 ezerért méri a Renault.
Titkos tippünk az 1,2 literes turbómotor száz lóerővel. Az ötajtós kasztniban nagyon szerettük, és alighanem a kombinak is harmonikus, kellően dinamikus karaktert tud adni. 3,3 millióért már bele is teszik az Expressionba.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.
- Hírek
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.
- Hírek
Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Égéstér
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
Elektromos pickupot készít a Toyota
A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
