Szerettem az erejét, a kényelmét, a fura felfüggesztését. Nem tűnt mohónak, finom technikámnak köszönhetően csupán 8,7 liter gázolaj fogyott el száz kilométerenként. A kényelmetlen hátsó traktusban szerencsére csak egyszer ültem. De tartom, hogy egy kisebb, négyhengeres jobban kéne.
Na, pont ezért hoztuk létre a Megvolt rovatot. Még ki sem hűlt a szedán V6 HDI Exclusive automatáról írt beszámoló, máris itt a kombi leírása. Ugyanaz a felszereltség, motor és váltó, csak eggyel több ajtó, 66-tal több liter a kalaptartó vonaláig, és majdnem másfél köbméterig bővíthető raktér.
A motorra, váltóra nem is pazarolnék sok bitet: ahogy a szedán C5-ben és némely más autóban (Jaguar, Peugeot, Land Rover, ), ebben a kocsiban is kellően erős, de sokkal inkább kényelemre, mint vadulásra lett belőve a rendszer. Nagyon csendesen jár a motor, némi forszírozással hajtva durván, puhán tolva finoman kapcsolgat a hatfokozatú váltó.
Megvolt rovatunkban az egyszer már megzenésített autókról írunk, amelyek más motorral, más kasztnival, más hűtőmaszkkal újra a karmaink közé kerültek. Dízel helyett benzin, lépcsős helyett csapott far, agresszívabb ködlámpák, új fényszórók, amelyek követik a motorháztető vonalát, elegánsabb hűtőmaszk,vagy neadj'isten 30 százalékkal merevebb karosszéria; szóval egy fészlift a modellciklus derekán: ha történetesen ezek is megvoltak nekünk, itt számolunk be róluk. Értelemszerűen főként arról, ami más bennük a korábban részletesen kitárgyalt modellekhez képest.
A beltér finom anyagairól, már-már érzékien szép vonalairól, a hátmasszírozós komfortülésről sem tudok újat mondani: lásd szedán. Illetve egyvalamit mégis megemlítenék: gyakorlatilag nincs pohártartó. Na jó, a könyöklő tetejét felhajtva találunk egy kihajtható gyűrűt, amiben megáll egy pohár, de ez a megoldás még viccnek is rossz, nincs ember, aki itt fog kávét, kólát, méregtelenítő gyógyteát tartani.
A kollégák a szedán kapcsán szörnyű fogyasztásokat, benzinkúti legatyásodást, 12,5 literes átlagot emlegettek, de alattam vegyes üzemben, épp csak kicsit kímélve, ésszel taposva a kombi megállt 8,7 literből száz kilométeren. V6 dízel, automata, 1,8 tonna: nem is sok.
Odáig voltam a korszakalkotó, fantasztikus újdonságért, mármint, hogy nem csak a luxusszedánok, de egy kombi csomagtartóját is emelheti-zárhatja motor. Aztán Csikós kolléga kicsit letörte a lelkesedésemet: emlékeztetett, hogy a leköszönő Accord Tourer is tudta már ezt. És ha a franciák már úgyis arra jártak, ellopták a gombbal együtt a nevet is: az új kombi C5 már nem Break, hanem Tourer.
A pofátlanságnak is van határa, a franciák például miután lenyúlták az elnevezést, nem átallanak azzal kampányolni, hogy mennyire összetéveszthetetlenül német autót gyártottak.