Mallorcára utaztunk, hogy kipróbáljuk az új sport Corsát. A 192 lovas szentgotthárdi turbómotorral szerelt kis szörnyetegeken kívül ébenfekete bőrű örömlányok, egy versenypálya és két komoly autóversenyző, Joachim Winkelhock és Manuel Reuter várt minket.
Telhetetlenek vagyunk, ha méretről és teljesítményről van szó. Mindenből egyre több kell. Nagyobb, gyorsabb, jobb, nagyobb, gyorsabb, jobb, mondogatják a fejlesztőmérnökök a maguk kötelező mantráját, az autók pedig híznak; egyre nagyobbak, egyre biztonságosabbak, mégis egyre gyorsabbak, sőt, nagy tömegük ellenére megállni is ügyesebben tudnak, mint elődeik.
Tíz éve a legsportosabb Corsát még nem OPC-nek, hanem GSI-nek hívták. 960 kilót nyomott, orrában az egyhatos szívómotor maximálisan 106 lóerőt teljesített, és 9,8 másodperc alatt ugrott százra. És az emberek szerették, élvezték, és arról álmodoztak, hogy a 106 lóerőt felpiszkálják 125-re, és akkor talán a százas sprint is menni fog kilenc másodpercen belül. 200 lóról szó sem volt. Ha valaki előállna 2007-ben egy hasonló paraméterekkel rendelkező modellel, és sportkocsinak nevezné, sírva röhögnék ki.
Az OPC két és fél mázsával nehezebb elődjénél, viszont majdnem kétszer olyan erős. A Szentgotthárdon készülő motor - aminek a 180 lóerős változatához már volt szerencsénk - ugyan szintén egyhatos, egy turbófeltöltő segítségével azonban 192 lóerős, így az OPC-nek már csak 7,2 másodpercre van szüksége, hogy elérje a százas tempót. Mi lesz tíz év múlva?
Már az is abszurd, ami napjainkban zajlik. Ha van elég pénze, akárki vehet magának mondjuk M5-ös BMW-t 500 lóerővel a hátsó kerekeken. ÖTSZÁZ LÓERŐVEL A HÁTSÓ KEREKEKEN! Még belegondolni is hátborzongató. Nem kell hozzá vezetéstechnikai tréning, nem kell bebizonyítani, hogy képesek leszünk uralni a bestiát - nem leszünk képesek -, csak kifizetjük az árát, aztán kedvünkre gyilkolhatjuk a szembejövőket meg az útszéli növényzetet; kellő tapasztalat híján sajnos nagy valószínűséggel ez lesz a vége.
De térjünk vissza Mallorcára. Örömlányok természetesen nem voltak, azt csak úgy írtam mókából, versenypálya és tiszteletre méltó múltú autóversenyzők azonban igen. A minden manír nélkül, egyszerűen Mallorca Circuit névre hallgató versenypályára vezetett első utunk, ahol Joachim Winkelhock és Manuel Reuter várt minket. Akit az autóversenyzés érdekel, pontosan tudja, mit ért el a két pilóta, aki nem tudja, kattintson a nevükre. A lényeg, hogy mindketten több évtizedes, megannyi győzelemmel és bajnoki címmel tarkított versenyzői múltra tekinthetnek vissza.
A profi pilóták dolga az volt, hogy egy Vectra OPC -ben menjenek a Corsák előtt, és megmutassák nekünk a tökéletes íveket. Mivel csak az ötödik csoportba osztottak be, volt szerencsém beülni Joachim mellé, hogy megnézzem, hogyan megy végig a pályán egy profi.
Winkelhock olyan nyugodt volt, mintha épp valami műhímző tanfolyamon venne részt. A kormányt csak egy kézzel fogta, bal kezében a rádió, melyen keresztül az újságírókat instruálta. Nem tudtam nevetés nélkül nézni a jelenetet: egy 280 lóerős autó - mert a Vectra OPC már nem 250 lovas - száguld versenytempóban, tökéletes íveken, tökéletes ritmusban a pályán, a sofőr pedig beszélget, utasításokat ad, és csak úgy mellesleg a kormányt is tekergeti fél kézzel. Elképesztő volt. Megkérdeztem, hiányzik-e neki a versenyzés, de azt mondta, 25 év a versenypályákon elég volt. Most élvezi, hogy nincs az a stressz, nem akarják egyszerre hárman lelökdösni az aszfaltcsíkról. Szereti, amit csinál, szívesen teszteli a sportos Opel modelleket, és a vezetéstechnikai tréningek is szórakoztatják. Érthető álláspont, elvégre Joachim már 46 éves.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
