Látott már valakit ilyesféle, szép autóban a városban? Irigyelte egy kicsit? Ne tegye: az illetőnek ilyenkor valójában rossz.
![]() | |
![]() | ![]() |
Legalábbis ami az autó belsejét és a vezetési élményt illeti. Az irigykedés a szertornában és lósportban kevésbé járatosak számára már a beszállásnál kezd szertefoszlani: nincs fellépő. Nincs hát, miért is lenne, a fellépő a hobbiterepjárókra való, és mivel az csökkenti az autó hasmagasságát, az első terepezésél letörik, vagy annál fogva akad el az autó.
Gyönyörű. Többször is eljátszottam, hogy amikor megyek az autóért, befordulok a sarkon és hirtelen meglátom. Ennyi. Ezt játszottam el. Vissza, sarok, befordulok, újra megpillantom. A Defender az utolsó jelentősebb, 1983-as frissítés óta keveset változott, de tulajdonképpen még a legelső, 1948-as traktorokkal való rokoni kapcsolat is egyértelműen látszik.
![]() | |
![]() | ![]() |
Csodaszépek a lámpák, az indexburák, a helyzetjelzők. Barkason ugyanezek kevésbé elegánsak, bár a Barkas se rossz. A Defender önmagában szép, de pénzben alig kifejezhető hozzáadott értéket jelentenek az Afrika-filmek, Elza és kölykei, Sivatagi show. És persze az istenek is Defenderrel estek a fejükre.
A Defenderhez kapható a hasmagasságot nem csökkentő, lehajtható fellépő, de igazi macsó anélkül lép fel. Kapaszkodó sem segít, úgyhogy a legjobb, ha bal lábunkat a küszöb bal oldalához ékeljük, bal kézzel a tetőoszlopba kapaszkodunk, és lendületből beemeljük a fenekünk.
Orthodox defenderesek sem szólnak meg, ha a kormányba kapaszkodva evickélünk be, de félórás kísérletezés után azt kell mondanom, a már leírt kászálódási eljárás a legelegánsabb.
![]() | |
![]() | ![]() |
Tehát bent vagyunk. A rosszullét az első levegővételkor köszönt ránk; a Defender szaga olyan, mintha a gyár biztonsági őrének kutyája az összeszerelés utolsó stádiumában egy óvatlan pillanatban behányt volna a kárpit mögé. Tehát ez az Alekón keresztül a mába vezető régi, klasszikus Moszkvics-szag.
Észrevételeimet közöltem egy Land Rover kereskedővel is, aki nem tiltakozott, és határozottan kijelentette: ez a Defender új szaga. Hát, ha ez az, ez az. Ha elfogadjuk, hogy a férfi büdös, nevezhetjük férfias illatnak is.
![]() | |
![]() | ![]() |
A műszerek és kezelőszervek Made In Spárta, a hamutartó egyenesen Lada Niva, az órákat és kapcsolókat pedig egy Moszkvics bontóból szerezhetik. Tavaly a Budapesti Autószalonon kérni akartunk egy Tata tesztautót, de előbb óvatosan belenéztünk. Még ennél is puritánabb volt, és az orrfacsaró új Tata-szag miatt rájöttünk, erről nem tudunk olyan enyhén fogalmazni, hogy a forgalmazó ne gyújtsa ránk a szerkesztőséget. Most már tulajdonképpen nem is tűnik olyan szörnyűnek, lehet, hogy kérünk egyet.
Az érzelmi kötődés gyors megalapozására tökéletesen alkalmas, hogy a slusszkulcs helye a kormánytól balra van, és indításkor magunk felé fordítjuk. A fényszóró bekapcsolásához a szintén balra található fekete jégkrémespálcikát toljuk előre.
Rakodóhely nem sok van, bár ha úgy vesszük, pohártartó az egész világ. Különben is, ott a plató, meg a géppuskaállványból kifejlődött, nyitható térképasztalka a két ülés között, ami nem zárható. Gondolom, az utasfülkét később mindenki magának tuningolja a megfelelő helyre rögzített cekkerekkel, házilag varrt zsebekkel, barkács dobozkákkal, mert egyébként terepen minden, amit magunkkal vittünk, fülsiketítő robajjal csapódik ide-oda.
![]() | |
![]() | ![]() |
A vesszőfutás, mint szóvirág nem fejezi ki teljes pontossággal a vezetési élményt. A vesszőfutás ugyanis eredetileg egy katonai büntetés volt; végig kellett futni a bajtársak kettős sorfala közt, miközben mindenki ránk húzott egy nagyot. A Defenderben viszont ez az egyetlen rossz, ami nem történik meg velünk.
Azon kívül viszont bőséges a választék. Az ülés kényelmetlen. Alig egy picivel lehet csak hátrébb tolni, mint a Peugeot Partner -ben, és ez édeskevés. A bal lábunkat nemhogy kinyújtani nem tudjuk, de még egy csekélyebb lazításhoz is az kell, hogy behókuszpókoljuk valahogy a kuplungpedál alá, mert máshol nincs hely. A pedálok egymáshoz viszonyított helyzete sem támogatja a jármű irányítását.
< >

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Több baleset is nehezíti a közlekedést kedd reggel, az M4-es autóút, az M0-s és három főútvonal is érintett
Különösen a tehergépkocsikra jár rá a rúd ma reggel.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
