Eddig valahogy azt hittem, a Renault megszemélyesített kisteherautója talán a legjobb dolog, ami csak egy szerény anyagi alapokon álló, de új kocsira vágyó kétgyerekes családot érhet. A februári rövid próbaút is megerősített e hitemben. Aztán egy hosszú túrán kiderült: talán mégsem így van.
Épp a május elsejei nagyon hosszú hétvégére készültünk. Kitaláltuk, hogy teszünk egy túrát három autóval a bihari hegyekbe . Megnézzük, maradt-e még hó (maradt), eszünk pisztrángot, ha kapunk (kaptunk) nézünk szalamandrákat, ha találunk (találtunk), és megnézzük a pádisi fennsíkon a Medvebarlangot, ha nyitva van (nyitva volt). Épp kezdtem volna bepakolni az immár szinte tökéletes állapotú családi mindenesbe, a Voyagerbe, hogy végre elmenjünk vele valahova tényleg messzire, amikor kiderült: kapunk tesztre egy dízel Renault Kangoot.
Örömömben menten földhöz csaptam a kalapomat: dejsze' az is két tolóajtós, könnyű ki-bedobálni a gyerekeket. A 106 lóerős, másfél literes közös nyomócsöves dízel nyilván kevesebbet eszik majd, mint a mi öreg buszunk enne, és a csomagnak is bizonyára akad majd hely jócskán a 660 literes puttonyban. A harmadik üléssort pedig ezúttal tudjuk mellőzni, úgyis csak négyen leszünk.
El is hoztam a Kangoot, a láthatóan boldog Simpson családdal az oldalán. A kicsit kellemetlen, de tagadhatatlanul mókás matrica számos mosolyt csalt a népek arcára, amerre csak jártunk. A Simpson-hatás akkor érte el csúcspontját, amikor egy övig kigombolt ingű, borostás, igen részeg, büdös, ám rendkívül vidám román úr böffentette az arcomba a határ túloldalán, matricavásárlás közben, hogy szimpszonz, he? Hohó! Hát ez a multikulti.
Románia készül az euróra
Ártándnál mentünk át a határon. Magyar oldalon semmi, román oldalon egy gyors kukkantás a paszpórba, és már ott is voltunk. Ahol egyből meg kellett állnunk, mert Romániában kötelező úthasználati díjat fizetni akkor is, ha sztráda közelébe sem megyünk. Ehhez be kell állni egy gusztustalan kis bódé elé az irdatlan hosszú sorba, és fizetni három eurót. Forint, lej nem jó, csak az euró. A váltópénz se jó, a hat darab ötvencentest méltatlankodva tolta vissza a szocializmus legszebb éveit idéző alkatú és mentalitású román asszonyság. Fel kellett váltanom a pénztárcám mélyén lapuló vészszázast.
A matrica egy sárga kör, aminek nincs információtartalma, akár a homlokunkra is ragaszthatjuk. A lényeg a mátrixnyomtatóból kikanyargó, lepecsételt papír, amire az asszonyság a rendszámot is felvezette. De nem ám bemondásra, szigorúan a forgalmiból. Aki elsőre nem vitte magával a forgalmit, kétszer állhatott sorba.
De megérte, mert a hegyek gyönyörűek, a patakok csobognak, a virágok csudaszépek és olcsón lehet jókat enni.
Ha eltekintünk Simpsonéktól, akkor is aranyosan néz ki. Magas, tömpe orrával, finom, lágy vonalaival, behízelgő, nagy szemű manga-tekintetével, integető lapátfüleivel hamar megkedvelteti magát. És milyen szép az a kulcslyuk-motívumos alufelni rajta! A gazdagon extrázott, csaknem ötmillió forintos Kangoo kezdetben sok örömet okozott. A két tolóajtó annyira megkönnyíti az életet, hogy kötelezővé kéne tenni minden kategóriában. A kétszárnyas hátsó ajtón át is könnyebb cuccolni, mint egy kombihátfal alatt görnyedezni. A hátsó ülések mögé lökhető kalaptartó pedig felveti a kérdést: eddig minden autógyártó korlátolt, fantáziátlan, kiöregedett adóellenőröket alkalmazott beltér-dizájnernek?
És aztán kiderült, hogy nem minden fenékig.
Az ajtók nehezen nyílnak, nehezen csukódnak, szinte mindig kétszer kellett őket becsapni. A raktér impozáns méretű, amíg üres, de ha elkezdjük pakolni, kiderül, hogy nagyon rövid. Púpozni kell benne a cuccot, és nyilván mindig az kell majd, ami legalul van. Tök jó, hogy egy mozdulattal lebillenthető, a padlóba süllyeszthető a két hátsó ülés (1/3:2/3 arányban), de ez csak akkor lehetséges, ha kikínlódjuk a fejtámlákat, vagy törpék ülnek elöl, különben a támlák megakadnak az első ülésekben. Az asztalkává lapítható jobb egyet pedig soha nem sikerült asztalkává lapítanunk, mert ketten sem bírtuk kitépni belőle a fejtámlát.
Akinek működött a terülj-asztalka
Olvasónk írta:
Egy észrevételem van a Kangoo teszthez: A jobb első ülés
lehajtásához a fejtámlát le kell nyomni alsó állásba, majd előre
billentve elhajlik a kesztyűtartó előtt. Tehát nem kell "kitépni"
az ülésből, csak egy egyszerű mozdulat.
Én írom: Hát lehet, mi próbáltuk mindenhogy. Tán valami hiba
volt a szerkezetben, mert sehogy nem sikerült elérnünk, hogy akár
kijöjjön, akár lefeküdjön a támla.
Hátul jó széles a tér, három gyerekülés simán befér egymás mellé. Vagy, mint esetünkben, kettő, köztük anyával, aki táplál és szórakoztat. És akkor hamar kiderül az is, hogy a felhajtható kisasztalkák pohártartójában nem áll meg a pohár, mert véletlenül belülre fúrták rajtuk a lyukat. Meg hogy a plafonra szerelt fiókokat is csak felnőttek használhatják, a gyerekek nem érik el őket. Van viszont zseb a tolóajtókban, és teljesen leengedhetők az oldalablakok is: ritka elegáns a kategóriában.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
