Az új Panda 4x4-es verzióját a Winkler körbenyalogatta terepen, így nekem csak az maradt, kiderítsem milyen amíg az 59 lóerő négykeréken eljut a terepig. Azt tudtam, hogy a lóerőt Olaszországban találták fel. Most már tudom, az ellentétét is.

A teljesség igénye miatt bevallom, vezettem már ezt az egykettes fire motort a Pandában, de akkor csak két kereket dolgoztatott, így észre se vettem, hogy alig 44kW szorult a kis küblijeibe. Valószínűleg az érzékszervtompító hatást egyrészt az újautós- mindent kipróbálós érzés eszközölte, másrészt ha jól emlékszem, ott nem is volt kevés a teljesítmény.
A négykerék hajtásnál - viszkó ide vagy oda - viszont brutálisan elvész. Ha először ezt próbáltam volna ki, azt mondanám, olyan a motor teljesítmény-görbéje mint a sámli. Nemcsak olyan lapos, de olyan alacsony is. Pedig nem itt keresendő a bibi, hanem a súlyban, meg a négykerék hajtásban. Meg persze a száraz aszfaltútban. Én ugyanis azon használtam.
Próbáltam teljesen nyitottan állni a Panda kérdéshez, mert kissé elfogult vagyok. Már az előd is tetszett, az újkori változat is bejön. A formája nagyon tetszik. Szeretem a szögletes autókat, és ezen a Pandán nem sok görbület található. Amennyi mégis van, pont el tud bújni az élek között. Szóval mindenképp pozitív előjellel indult nálam, mikor átvettem a tesztautót. Még egy apró figyelmességgel is szolgáltak: a járdára parkoltak vele, hogy rögtön az első percekben kipróbálhassuk a terepjáró képességet. Simán vette az akadályt.
Szóval ez egy Panda 4x4 Climbing verzió. A Climbing a külső megjelenésben az elöl és hátul a lökhárítók alsó részén található fekete betétet jelenti. Ez amolyan optikai kartervédő. Az emelt hasmagasságot igyekszik még jobban kihangsúlyozni, sikeresen. Ezen kívül a hűtőrács, a tetősín, az alu felnik az eltérések. Tehát a Climbing valójában egy felszereltséget takar, nem egy másik típust. Ennek viszont ellentmond, hogy az első és a hátsó túlnyúlása hosszabb, ahogy a szélessége és a magassága is.
A túlnyúlások különbözőségének megfelelően a terepszögek is eltérőek, ahogy a magasság eltérés egyértelműen a hasmagasságbeli különbségre utal. Nem nagy különbségek, épp csak annyi, hogy most lehessen miről beszélni. Az egy-két foknyi terepszög, és a néhány milliméterrel magasabban levő padlólemez bár terepen jól jöhet, az utcai használatban szemernyit sem előny, vagy hátrány. A gyengus motornál inkább az a 15 kg számít, amivel a Climbing nehezebb a sima 4x4-nél.
Panda 4x4 Climbing gyári adatok
Alapár 2990000
Motor
Hengerszám elrendezés: 4 soros
Furat x löket (mm): 70,8x78,86
Maximális teljesítmény EL: kW (LE) 1/perc: 44(60)5000
Maximális nyomaték EL:Nm (kgm) 1/perc: 102 (10,4)2500
Erőátvitel
Meghajtás: négykerékmeghajtás
Sebességváltó: 5 előre+ hátramenet
Méretek
Hosszúság (mm): 3574
Szélesség (mm): 1605
Magasság (mm): 1632
Tengelytáv (mm): 2305
Első/hátsó nyomtáv: 1366/1358
Csomagtartó térfogat (liter): 200/855
Üzemanyag tartály térfogata (liter): 30
Nettó tömeg (kg) 980:
Biztonság Légzsákok száma: 1
Menettulajdonságok
Végsebesség (km/ó): 145
Gyorsulás 0-100km/ó (mp): 20
Fogyasztás EC 1999/100 (l/100km) városi/városon kívüli
/vegyes: 7.9/5.8/6.6
CO2 kibocsátás (g/km): 156
Mert egyedül ezzel az 1242 köbcentis, 8 szelepes 44kW-os motorral rendelhető négykerékhajtású Panda. A 10 lóerővel erősebb 1.3-as MultiJet dízel csak a jövő évtől lesz rendelhető. És ha már ennyit beszéltem a Climbingról, a hazai vásárlók számára csak ez létezik 2 990 000 Ft-os alapártól. A sima 4x4 Magyarországon jelenleg nem rendelhető. Tesztautónkba további egymillió forintért került extra felszereltség. A dupla napfénytető, a rengeteg légzsák (alapban csak a vezetőnél van), a digitális klíma, a szivargyújtó, a CD tár, és a többi finomság, amik terepen mit sem érnek, a városi használatban viszont jól jönnek. A motorvédő burkolat széria, csak hogy említsek terepes szempontból is fontos elemet.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.
- Technika
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!
- Közélet
Tömeges baleset az autópályán, de a károkozó ismeretlen - ki fizet végül?
Ha már fizetős az autópálya, nem lehetne, hogy valaki felelősséget is vállaljon az ott keletkezett károkért, amikor a károkozó ismeretlen marad?
- Hírek
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.
- Hírek
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.
- Hírek
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
Ennél mindenki jobbra számított.
- Hírek
Itt a legjobban gyorsuló, utcai Skoda, ami valaha készült
A kétmotoros újdonság a legerősebb és legkeményebb Elroq, egyben a legjobban gyorsuló és leggyorsabban töltő Skoda, ami eddig készült.
- Hírek
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.
- Hírek
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.
- Tesztek
Taszítanak a BMW-k? Ez a te autód!Teszt: BMW 120d - 2024.
Egy anti BMW-ben az a jó, hogy sztereotípiáktól mentesen élvezhetjük a bajorok részletekbe menő alaposságát, most éppen dízelmotorral.
- Hírek
Te adnál 4,5 millát egy sokat futott, vén Civic-ért?
A 34 éves Civic futásteljesítménye is combos, de azért így se véletlen, hogy valaki egy zsák pénzt adott érte.
- Hírek
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.
- Sajtóközlemény
1,4 millió egynapos autópálya-matrica kelt el 9 hónap alatt
Boldog szülinapot egynapos autópálya-matrica! Íme a tapasztalatok.
- Közélet
Az F1-es Japán Nagydíj legnagyobb kérdései
Kétség sem férhet hozzá, hogy a Japán Nagydíj legnagyobb kérdése a Lawson helyére érkező Yuki Tsunoda teljesítménye lesz.
- Hírek
A Teslát másolja a Hyundai, de ezzel mind jól járunk
Az első ezzel szerelt modellek 2026 második negyedévében érkeznek.
- Hírek
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
Ömlik a használt autó a szomszédba.
- Hírek
Astrával okozott káoszt egy idióta, de végül más autója tört rommá
Láncreakciót indított egy szabálytalan előzés, aminek a végén egy vétlen sofőr Volkswagenje tört bucira.
- Hírek
Összefogás: az eddigi legnagyobb töltőhálózat épül Európában
A tervek szerint 1700 új töltő épülne, összesen 11 ezer töltőponttal, Európa 25 országában.
- Hírek
Rátett egy mae gerit a parkoló Puntóra az Audi A6
Nem tudjuk, hogy mi járhatott az Audi sofőrjének a fejében.
- Hírek
Még furcsább, megosztóbb a frissített Hyundai Ioniq 6
Bemutatták az új Ioniq 6-ot, de a műszaki részletek még váratnak magukra.
- Hírek
A Halálos Iramban egyik leghülyébb jelenetének eredetileg volt értelme, de átírták
2JZ motor egy MK4-es Suprában?! Na ne!!!!!!44NÉGY!!!
- Égéstér
10 milliós „olcsó” autók tárháza
A Hyundai Inster, a Dacia Bigster és várhatóan az elektomos Suzuki Vitara is nagyon jó ár/érték arányú autók lesznek, ám ma már ez is 10 milliós, vagy annál magasabb szintet jelent.
