Beszélgetnek a Land Rovernél:
– Ej, 4 liter feletti V8-asa minden konkurensünknek van. Dögunalom! Mi legyen?
– Rakjunk rá egy kompresszort! – hangzik a válasz.
A valóságban persze vélhetően nem pont így történt. Valahogy úgy képzelem, hogy mindenképpen akart a gyártó egy olyan csúcsmodellt, amelyik erősebb, mint a riválisoké. (Még ma, a Sport eljövetele után bő egy évvel sem sok erősebb SUV van piacon, és azok is jóval drágábbak. Példának okáért az 510 lovas Mercedes ML 63 AMG majd négymillióval, vagyis 20%-kal drágább, így tulajdonképpen talán még riválisnak mondható, de mondjuk a 450 lóerős Cayenne Turbo 30 millió feletti árával már egyértelműen más ligában versenyez.)
Nagyon sok pénzt persze nem akartak kiszórni az ablakon fejlesztésekre, jól tudták, a brutális szörnyeteg így sem lesz olcsó. Körülnéztek hát a fészerben, nagy fejvakargatások közepette kitúrták a Jaguar 4,2 literes, kompresszoros V8-asát, és az elégedettség meleg, semmihez sem hasonlítható érzése áradt szét szívükben.
A jól végzett munka után egy méregdrága étteremben vacsoráztak. Jól esett a falat. Nem sokat beszélgettek, de nem is volt rá szükség. Mosolyogtak belül, tudták, ha kész lesz, nagyon fogják szeretni. Ők. És azok a boldog kiválasztottak, akik látják, amit ők, érzik, amit ők, és persze elég jómódúak ahhoz, hogy ne csak a kirakatban nézegessék. A presztízsre koccintottak azon az estén.
És valóban. A Range Rover Sport S/C-nek a presztízs a legerősebb fegyvere. Tulajdonképpen mindegy, mit tud, a vásárlóközönség java nem versenyautóra, vagy terepjáróra, vagy a kettő egyvelegére vágyik, hanem egyszerűen szeretne valamit, ami elegáns, és persze nagyon nagy. Ebben a kategóriában a méret a lényeg. Sok méter hosszú, sok tonna nehéz, és persze sok-sok-sok lóerős. Meg a nyomaték!
Nehéz azonosulni egy olyan autóval, ami 25 litert fogyaszt, és 23 millió az alapára, ráadásul folyamatosan az járt a fejemben, hogy azok a SUV-tulajdonosok, akiket én ismerek, vagy látok az utcán, szinte sosem őrjöngnek, akkor meg minek a 3-400 ló? Néha persze jól esik egy kis erődemonstráció a piros lámpánál, de ez a legtöbb.
A városi forgalomban egy ilyen óriással egyébként sem nagyon lehet pattogni, de hegyi szerpentinen sem láttam még soha vadul, füstölő, csikorgó gumikkal kanyarodó X5-öst vagy ML mercit. Miért nem elég szabadidőautó-rajongó embertársaimnak egy háromliteres dízel?
Ne írjanak levelet, tudom a választ. Több ilyen jellegű autót volt már szerencsém kipróbálni, és azt hiszem, ha tehetném, én sem elégednék meg egy kerregő dízellel, ha gurgulázó V8-as benzinmotorra is futná a pénzemből. Viszont akkor legalább ki is taposnám a lelkét, ha már van neki.
Motor | Teljesítmény (LE/ford.) | Gyorsulás
0-100 (s) |
Ár (Ft) | |
Jeep Grand Cherokee 5.7 | 5,7 literes V8 | 327 / 5000 | 7,4 | 15 500 000 |
Volvo XC90 V8 | 4,4 literes V8 | 315 / 5850 | 7,4 | 18 020 000 |
Cadillac SRX 4.6 V8 | 4,6 literes V8 | 325 / 6500 | 7,4 | 18 050 000 |
Volkswagen Touareg V8 | 4,2 literes V8 | 310 / 6200 | 8,1 | 18 843 200 |
Mercedes ML-500 | 5,0 literes V8 | 306 / 5600 | 6,9 | 19 623 000 |
Audi Q7 4.2 FSI Quattro | 4,2 literes V8 | 350 / 6800 | 7,4 | 19 848 800 |
Porsche Cayenne S | 4,5 literes V8 | 340 / 6000 | 7,2 | 20 990 000 |
Range Rover Sport 4.2 V8 | 4,2 l V8 komp. | 390 / 5750 | 7,6 | 22 970 000 |
BMW X5 4.8is | 4,8 literes V8 | 360 / 6200 | 6,1 | 24 092 000 |
A tesztautóval különleges élmény közlekedni. A 7,6 másodperces gyorsulás még személyautók között is erős, egy majd' 2,6 tonnás szörnyetegtől egyenesen csodálatos teljesítmény, de most nem ez a lényeg. Ha az ember sokféle autót vezet, előbb-utóbb megtanulja különválasztani az erő jelenlétét a gyorsaság élményétől. A RangeRover tehát nem a gyorsulásával nyűgözött le, hanem 390 lóerejével és 550 Nm-es nyomatékával. Az elementáris erő szinte kézzelfogható, a V8-as hangja meg, ahogy mély morgásból vehemens üvöltéssé fajul, maga az adrenalin.
A lelkes motorhoz természetesen kivételes futómű is jár. Az autóban elöl-hátul független, elektronikus vezérlésű légrugós felfüggesztések vannak, a nyugodt vagy éppen sportos viselkedés jegyében a Dynamic Response névre keresztelt rendszer támogatja a csillapítást. A rendszer egy hidraulika segítségével a stabilizátorrúd két végénél változtatja a nyomást.
Ha éppen úthibát észlel, puhít, ha kanyarodunk, és merevségre, tartásra van szükség, bekeményít. Az effajta rendszerek azonban csak a sajtóanyagokban működnek tökéletesen, a 275/40-es gumikkal és a 20 hüvelykes felnikkel éppúgy nem lehet csodát tenni, ahogy a hatalmas tömeggel sem.
A Sport tehát nem kifejezetten kényelmes, sőt tulajdonképpen eléggé ráz, ugyanakkor kanyarban is csak hatalmas tömegéhez képest fickós. Pont olyan, mint egy szumóbirkózó. Bődületesen erős óriástestéhez képest meglepően fürge, de nem veheti fel a versenyt ésszerűbb keretek közé szorított vetélytársaival. 2,6 tonnás tömegével a Sport még kategóriájában is nagynak számít, 2-3-400 kilóval nehezebb a vetélytársaknál, márpedig azt érezni; de nem fékezéskor. A Sport az elülső négydugattyús Brembo fékrendszernek köszönhetően hihetetlenül jól lassul. Mintha két tonnát sem nyomna.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
