Audi A4 (2001)

Audi A4 (2001) törésteszt

2001.05.11. 13:20
Kapcsolódó cikkek (1)
Belül bárány, kívül farkas, mondták az NCAP szakemberei és adtak négy csillagot meg egyet az új Audi A4-nek.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 12(75%) Oldalsó 18(100%) Összesítés 30(88%)

 
   
   

Az utastér megőrizte formáját ezzel megvédve a bent ülőket a külső behatásoktól, és a belső biztonsági felszerelések is jól teljesítették feladatukat. Ezek sorrendben a kétoldali légzsákok elöl, oldalsó és függönylégzsákok, överő-határolós biztonsági övek elöl pirotechnikai övfeszítővel, valamint ABS, ESP, EBV, EDS, ASR. (Helyes megfejtőink között egy darab dedikált Ügyvezetői ámokfutás cikket sorsolunk ki.) A biztonsági öv megállta helyét a tesztben, csak a mellkason mértek túlzott nyomást. A tervezők különös gondot fordítottak a lábak védelmére, a fékpedál és a kuplung ütközésnél egyszerűen bezuhan, így a lábfej és a lábszár szinte teljes biztonságban van, egyedül a kormányoszlop és a rajta található magasság állító kar bánthatja a térdet. Ezen, és a hátul középen elhelyezett nem-hárompontos biztonsági övön bukott pontokat az A4, de ezt kompenzálta az oldalsó ütközési tesztben elért 18 pontjával. A hátsó üléseken található övek kialakítása lehetővé teszi a gyermekülések biztonságosabb rögzítését, kár, hogy erre magától kell rájönnie a szerencsétlen tulajdonosnak. A VW által ajánlott Römer Prince "Bobsy G1" Universal ülés nem biztosított megfelelő védelmet a gyermekek számára, mivel nem védte eléggé a fejet oldalsó ütközésnél, frontálisnál pedig a nyakra nehezedő terhelés volt túl magas, a gyermekek és a légzsák viszonyát pedig nem tárgyalta elég világosan a szélvédőn elhelyezett kis cetli. Az egy csillag magyarázata abban keresendő, hogy az orrész kialakításánál elfelejtett a gyalogosokra gondolni a cég, ezért jól gondoljuk meg ha egy új A4-es előtt akarunk átszaladni az úttesten.