![]() |
|
![]() |
![]() |
A váltó, hát az egy Opel-váltó. Hosszú a kar, végtelennek
tűnő úton jár, még sebességben is több centit lehet mozgatni minden
irányban, közepesen tűrhető a megvezetése, tehát nem tűri a
figyelmetlen váltogatást. És nem fogja magától kitalálni, melyik
sebességet vettük célba.
Mindez opeleseknek nyilván ismerős, ők talán meg is botránkoznának, ha a kandi kamera-akciócsoport az éj leple alatt beépítené a Vectrájukba egy Mazda MX-5 mechanikáját.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A GTS kivitel
kapható bármelyik Vectra-motorral, leszámítva a tavalyi
bevezetéskor nagyot taroló önkínzó 1.6-ost. 1.8 16 V, 2.2 DTI 16V,
2.2 16 V. Szerencsénkre azonban a forgalmazó úgy gondolta, nem árt,
ha a tesztelők látványosan jól érzik magukat, így a szaksajtónak a
csúcsmotoros változatot utalták ki.
Egy 3.2-es V6-ostól a 211 lóerős teljesítmény fajlagosan nem sok, nyugodtan mondhatjuk, kevés. Ez már amerikai autós köbcenti/lóerő arány. Az Alfa GTV/GTA V6-osa 39 lóerővel többet tud, nem beszélve a decibelekről, meg a motorhang műszerekkel és egzakt adatokkal nem mérhető élvezeti értékéről.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Hang szempontjából azonban azért nem nevezhetjük rosszabbnak a
Vectrát, mert teljesen más a koncepció: ez egy
halk, kényelmes, gyors utazóautó, amiben álmosodáskor
frissíthetjük magunkat néhány agresszívebb kanyarral. Egyébként is,
ennek is szép V6-os hangja van, de nagyon pörgetni kell, hogy
érdemben halljuk. Ha nem pörgetjük, észre is vesszük, hogy a jó
minőségnek, a zaj- és vibrációszigetelésnek, meg elsősorban az
alaktényezőnek (cw 0.27, nagyon jó) köszönhetően a Vectra GTS
nagyon csendes. Még a német autópályák tempójában is
végigautózhatunk vele egy munkanapot, estére nemkapunk fülzúgást.
Menni pedig épp elég jól megy, 7.5 alatt van százon, és 210-ig szép egyenletesen gyorsul. Ez azért megnyugtató tudat a javából. A 300 Nm-es nyomaték miatt városban alig kell váltogatni, nagy gyorsításkor pedig csak akkor zavaró, hogy legkésőbb 6500-nál váltani kell, ha esetleg épp egy Alfa GTA-val vagyunk versenyben.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Azért voltam kénytelen rendre alfázni, mert a V6-os GTS nem
nagyon hasonlítható máshoz. Ilyen lenne mondjuk a Mazda 6 Sport,
ami szintén egy ötajtós karosszériaváltozat, de ahhoz nincs ekkora
motor. A padlólemeztárs GM-partner Saab 93-asban van ekkora
teljesítmény, de az turbo. Egyszóval nem könnyű az összehasonlítás,
a választás annál inkább. Az Alfa 156 GTA akár négymillió forinttal
is kerülhet többe, de - bár élményt forintosítani sarlatánság -
akár még ennyivel is lehet nagyobb élmény. Ugyanakkor az Alfa GTA
magyar használatra nem alkalmas, a Vectra futóművét viszont mintha
direkt nekünk találták volna ki.
Megérte faragni, a GTS megint olyan Vectra lett, aminek a sikeres piaci szerepéshez nem az ára az egyetlen fegyvere.
"erendendoen bena auto" az uj OPEL VECTRA?
Nézzél már tükörbe...szőkitettfejű, selyemkendőt, ócska fekete műanyag napszemüveget viselő idióta. Az autók kozelebe sem szabadna engedni egy ilyen alakot mint te...
Kis Noemi
|
< >

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Egyszerű szerszámokkal loptak 120 millió forint értékben az ABT tuningcégtől
A lopást valószínűleg nem kispályások követték el.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Olajdoktor
Kinyírta a szintetikus olaj az öreg Audi motorját?
Szintetikus helyett ásványi olajat javasolt a szerelő az Audiba.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Kösd be az övet vagy fizess! Újabb akciót hirdetett a rendőrség
A rendőrség friss akcióval szeretné rábírni a közlekedőket a biztonsági öv használatára.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Elkészült az egymilliomodik Suzuki Vitara Esztergomban
A márványkék, GLX felszereltségű, napfénytetős példányt Németországban adják majd át a tulajdonosának.
- Közélet
A nagy 2025-ös Forma 1-es szezonelőzetes
Nagyon nehéz olvasni a sorok között, de azért megpróbáljuk!
- Hírek
Már keresi a BYD a második Szeged helyét
A kínai gyártó exportrekordot ünnepel.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Tesztek
Hatméteres furgon, mint hibátlan városi kisautóTeszt: Renault Master Blue dCi 150 L3H2 – 2025.
13 ezer literes csomagtartó, tágas utastér, rengeteg tárolórekesz és nagyszerű kilátás. Mi kell még?
- Hírek
Tolod a másikat az autópályán? Van egy rossz hírünk
Összehangolt ellenőrzést tartott a rendőrség az autópályákon, ahol többek között a követési távolságot figyelték.
- Hírek
5,8 méter hosszú, 4 tonna és 4,7 másodperc alatt van százon. Mi az?
A Cadillac minden idők egyik leghosszabb sorozatgyártású autóját alkotta meg.
- Hírek
Nem lesz elektromos Maserati MC20, mert nem kell senkinek
Továbbra is a Nettuno V6 az úr.
- Hírek
Elfuserálták a visszahívásokat, újra foltozgatni kell rengeteg Fordot
Az összesen 8 visszahívás többségére azért van szükség, mert korábban nem sikerült kijavítani a hibákat.
