Összerakósdi - két héttel a verseny előtt
Nem teljesen véletlenül de nemrég abban a műhelyben jártam ahol Kőváry Barna új Renault Clio R3-as versenyautóját összelegózzák. Igen ez a jó szó a műveletre, mivel ha valaki ilyen autót vesz újonnan – meg más tipusoknál is, de most erről lesz szó –, akkor azt darabokban kapja meg, és neki kell összeraknia.
Van a karosszéria – ez jelen esteben Barnus meglevő bódéja –, és dobozokban vannak az alkatrészek. A motor egyben kompletten, ugyanígy a váltó is. Na de! Minden más alkatrész – a legapróbbakig – külön-külön kis zacsikban. Annyi a segítség, hogy a zacsikon van cikkszám, és van egy vaskos katalógus-szerű leírás, hogy melyik cikkszám hova való.
Szóval Egerben indul a hazai bajnokság, és két héttel a rajt előtt Barnus kocsija így néz ki. A kasztni az emelő tetején, épp a benzintankot próbálják a fiúk a helyére biggyeszteni. Az ajtók, a műszerfal, és a többi ilyen nagyobb darab a falon lóg, a kisebb cuccok pedig kiterítve a műhelyben, hogy könnyű legyen keresgélni a cikkszámokat.
A még kisebbek pedig két fatáblára (csak az egyikről van kép) vannak feltűzve, hogy átlátható legyen az ügy. Mert az rendben van, hogy a kormányoszlop helyét megtaláljuk, meg az üléseket sem fogja senki rossz helyre szerelni. De egy pár centis kis csövecskének leírás nélkül megtalálni a helyét lehetetlen. Szinte minden csavar és alátét is külön zacskót kapott. Nagyon észnél kell lenni, mert a füzetből kiderül, hogy az adott csavar hossza nem véletlenül annyi, és máshova nem lehet berakni. Vagy igen, de akkor ami meg oda való lenne, az nem megy ennek a helyére. Szóval kemény feladat, de szerintem kész lesz. Biztos vagyok benne.
Ja, igen. Tulajdonképpen a hátsó futómű miatt gondoltam, hogy ide rakom a Belsőségre. Ahogy álltam fölöttük és nézegettem akkor találtam ki, hogy mások is lássák, a versenysport az versenysport. Gondolom a Renault széria és az R3-as futómű kialakítása között is van akkora különbség, mint az áruk között.