Frissek még a gumicsíkok a pozsonyi Tesco-Palace kereszteződéseiben, a lagymatag tavaszi szellő kupacba húzta össze a gumiport a padkák mentén. Már csend van. De egy pár napja még extrapuha semi-slickek kapaszkodtak, nyúzták az út bőrét, az pedig viszont, tolókerekes váltók nyüszítették világba fájdalmukat, száz és száz lóerő őrjítő staccatója tépte fel a reggeli és a kora esti város nyugalmát. Rali volt Pozsonyban. Pontosabban a Tempus BECEP Rallye. Kedves földijeim, Gábor és navigátora Marián jelezték, hogy indulnak, itt lesznek újra egy év kihagyás után, menjek ki, ha gondolom.
Naná, hogy úgy gondoltam!
A mondhatni "városi" futamnak némiképp más az atmoszférája, mint a megszokott. Betonon parkolnak az autók, az öntvénygrill, a fáradt emberek. Nincs puha fű, hely és jó levegő.
A srácok is a szervízparkká alakult parkoló szűk sarkában húzták meg magukat. Nekik ez jár csupán, kicsi csapat, kicsi autó, nagy barátság. Barátok a szponzorok, barátok a szerelők, a mechanikusok és a szervízkocsi tulajdonosa is. Amit nem a családjuknak keresnek meg, az megy a levesbe, minden, az utolsó fillérig. Önök szerint lett volna értelme megkérdezni, miért? Mert ez az életük. A tavalyi szezont kihagyták, reszelték még az A5-ös Feliciát. Mindketten autószerelők, tudják, mit hogyan kell. Magát a becsövezett bódét a versenyfutóművel egyenesen Csehországból hozták, a motor, a tolókerekes váltó és minden más már itt került bele. A kis 1,3-mas komolyabb átalakításon nem esett át, vezérműtengelyek, nagyszelepes hengerfej, kikönnyítve-polírozva minden, jó nagy karbival. Jelen állás szerint 130-135 lóerő jut a mintegy 850 kilónyi tömegre. Injektorokkal és komolyabb átépítéssel lenne 160 is, de a szűkös büdzsé határt szab mindennek. Leszabályozás nincs, Gábor elmondása szerint hangra vált 7000-nél, tovább nincs szíve pörgetni, vigyázni kell rá, nincs másik. Remélem bírja még egy ideig, megegyeztünk, hogy legközelebb közelebbről is megismerhetem a kis méregzsákot.
Ja, hogy egy Felicia...lol, nevetnek fel a ralit a tv-ből ismerők. Valóban, a kirakatnak meg kell lennie a versenysport minden szakágában, hiszen az a biznisz, az a pénz. De az a jéghegy csúcsa is egyben. Alatta ott dolgoznak a termeszek, reszelnek, hegesztenek, hajnalig káromkodnak az autó alatt. Ezek az emberek számomra a rali igazi hősei. Nincs 120 fős csapat külön meteorológussal, masszőrrel, thai luvnyával. (De tény, hogy mindenki itt kezdte.)
Ettől függetlenül ugyanúgy végignyomják a távot, beleadva mindent. Mint ez esetben is. És hogy a mezőnyben inkább a gyengébbek közé sorolt autóval miképpen végeztek a 49 induló között az összesített 18.-ik helyén? Ne kérdezzék, valahogy összevarázsolták. Mögöttük Clio Sport, EVO VII-es és Octavia Kit Car és szinte kizárólag erősebb autók.
Lapozzunk.
A már fent említett szervízparkot imádom. A sürgés-forgás, balról pecsenye illata, jobbról versenybenzin vág orrba. Baráti szövegelés rég nem látott ismerősökkel, sokan jöttek Magyarországról, örülök nekik (a Hadik-Juhász kettős végül a hatodik helyen végzett).
Na és az autók. A már utcai mivoltukban is félelmetes EVO-k és WRX-ek, a Grzyb-Mazur és a "Kis Béres" eszméletlen Punto S2000-esei, prüszkölő, hörgő alapjáratukkal, pengeként agyba döfő sikításukkal.
De elmorzsolok egy könycseppett az MTX 2101-esnél, a korabeli Csehszlovák-Szovjet rémnél na és persze a sportág nagy doienjének és gépének id. Béres Józsi Opel Asconájának is kijár a tisztelet. ("Az autó gázzal és kézifékkel kanyarodik, a kormány csak kapaszkodásra való" - mondotta a nyolcvanas évek derekán egy TV-interjúban.)
És mindent megtesz azért, hogy ezt így, nyugdíjaskorban is hozza. Imádta a nép. (Így vezet egy nyugdíjas, ugye ismerős?)
Ez itt mind-mind versenyautó. Mindegy, hogy erős, vagy gyenge, mindegyik egy célból készült: gyorsabbnak lenni a többieknél. Lehet őket nem szeretni? A rali jó, a rali finom. Több amatőr kép itt található.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
