Kétszer is jártam hétfőn Ferihegyen: egyszer korán reggel, családi ügyben, egyszer dél körül, immár hivatalból, hogy az önök szeme lehessek, kedves olvasók. A lényeg: mindkét alkalommal az M0-án mentem.
Dombnak fölfelé kapaszkodósáv nyílik
Sok rosszat el lehet mondani az M0 korábbi szakaszairól és teljes joggal – de a frissen átadott keleti ív, ez egyelőre nagyon jónak néz ki, több szempontból is. A legfontosabb, hogy az M3-ason kelet felől érkezők végre gond nélkül és kellemes gyorsasággal juthatnak el a ferihegyi repülőtérre.
Gyorsan rátaláltak az autósok
A fóti elágazásnál felhajtunk az M0-ra, attól kezdve a reptérig tartó harminc kilométer egy kellemes suhanás. Egyértelmű útburkolati jelek, logikus sávbeosztás a bejövő és kimenő forgalomnak, információk minden fontos ponton, immár EU-szabvány kék táblákon, rendezettség és tisztaság. Ha nem ment volna el mellettem két motoros és több BMW is legalább százhatvannal, és nem kezdtek volna máris bele egymás 2 km/óra sebességkülönbséggel történő előzésébe a kamionok, azt hihettem volna, hogy nini, végre Európában vagyok.
EU-kékek a táblák
Az M3-on Pest felé közeledve hajnalban még hezitáltam, kipróbáljam-e az M0-t, vagy menjek a jól bejáratott belvárosi kerülővel, de a város felé tartó, Fótnál teljesen belassuló, tömött két sávban vánszorgó kamion- és furgontömeg meggyőzött, hogy érdemes kipróbálni a (fél)körgyűrű nyújtotta alternatívát.
Új pálya, régi sport
Az M3 és Ferihegy autópályás összekötése valóságos áldás – ebben alighanem egyetért velem mindenki, aki araszolt már egyre idegesebben a Hungárián vagy az Üllői úton, ragadt be baleset miatt a gyorsforgalminak csúfolt, nyomorult kis kétszer egysávos, korlátok közé szorított valamin, vagy, mindezt elkerülni akarván alsóbbrendű országutakon kanyargott Gödöllő és a repülőtér között.
Az utolsó pár kilométert autóúton tesszük meg
Ennek most, Északkeleten lakó honfitársaim, számunkra vége, nagyjából úgy jutunk el Ferihegyre, ahogy mindig is szerettünk volna. A nyereség időben, üzemagyagban is egyértelműen mérhető, de legalább ilyen fontos, hogy kevésbé stresszesen szállunk ki a reptéri parkolóban. És ez remélhetőleg így lesz akkor is, amikor a mostaninál jóval nagyobb lesz a forgalom a 2x2, egyes szakaszokon 2x3 sávos pályán.
Közel a cél
Örömöm az eget veri, tényleg, de egy kérdésem azért van: nem lehetett volna ezt a pályaszakaszt megépíteni már 20-30 évvel ezelőtt?!
Az M0 új szakaszának kopó rétege nem aszfaltból, hanem betonból készült, ez a mérnökök szerint sokkal jobban bírja a terhelést. Nekem alapvetően bejön, bár a lapok szintbe marása nem lett mindenütt tökéletes, főleg hidak, felüljárók illesztésénél bólogat az autó. A frissen érdesített felület egy érdekes parajelenséget produkál: a vékony barázdák kicsit megvezetik a kerekeket, így gyakran kell finoman korrigálni a kormányon. Abroncstól és futóműtől függően ez valószínűleg másképpen jelentkezik a különféle típusoknál, és ahogy kicsit bejáratódik, bekopik az útfelület, el is fog múlni.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
