Árpád küldte át ezt a tényleg remek fényképet a churchofchoppers.com-ról és nem is sejtette, hogy ezzel lényegében lőttek az egész munkanapomnak.
Persze ez csak a kezdőlökést adta meg, azonnal rámozdultam az NSDA (National Sand Drag Association) honlapjára, nézzük csak, mivel nyomják a srácok. Ilyen esetekben a szabályleírásban keresek először, általában ott részletezik a kategóriákat és feltételeket.
Egy hangos LOL lett a végeredmény, hiszen az NSDA Rules-linkre kattintva egy olyan pár soros „szabálygyűjteményre” bukkantam, amitől azért a Dagványhegyaljai libakergető bajnokság is komolyabbal bír.
Amerika, ez van, jó sport, ássunk lejjebb. Annyi nagyjából kiderült, hogy a...hmmm...géposztályok nagy hasonlóságot mutatnak az NHRA-éival (National Hot Rod Association). Nitró mindenütt, Pamela Anderson-klónok tömött sorokban, csőváz-hegyek, borzalmas bütykös gumik, hamburger és sör. Látványosnak látványos, persze kellően veszélyes is, különben a kutyát nem érdekelne. Erre persze szükség is van ott, ahol az egyenesvonalú gyorsuló mozgás dollármilliárdos hasznot hajtó nemzeti sport. Csak a legvadabb, delíriumban álmodott ötlet lehet nyerő, mint például ez a nitrometánnal működő, sok jóindulattal motornak nevezett lövedék.
Nem bátor ember ez, inkább őrült. Vajon hogyan tudja befolyásolni a történéseket attól a pillanattól kezdve, hogy húz egy kövéret? Nem semmi.
Aztán a nyomvonalon továbbhaladva eljutottam a sand racing-ig, ezt már igencsak bevállalnám, főleg mióta tudom, hogy a szöcskézés a világ egyik legjobb dolga. Gyulavitéz autóversenyző létére is ezt állítja és még Csikós arca is felderült, pedig ő már vezetett Caterhamet. Méternyi rugóutak, asztalnyi blokkok és tömény adrenalin. És főleg meleg, amit sokkal jobban viselek ennél a semminél, ami az ablakon kinézve fogad. Jó móka lehet.
Profi szinten persze ez is jókora tudást és rutint követel. Akkor az ilyen szituációkat is ép bőrrel meg lehet úszni. Levegőben ne vegyük el a gázt.
Kemény, kemény, de mindez csak lekváros babapiskóta ahhoz képest, ami most következik. Emlékszem, valamikor a 90-es évek elején, mikor végre elöntött minket is a műholdas áldás, mennyit veszekedtem a húgommal esténként a tévé előtt. Ő egyértelműen a rajzfilmcsatornákat és az általam borzalmasnak talált tinisorozatokat preferálta ami éles ellentétben állt a sporttal, amit viszont én. Körülbelül a tizedik hisztirohamnál döntött úgy anyánk, hogy legyen külön tévéje neki is. Pedig ha tudta volna, milyen közel álltam hozzá, hogy lelépjek Izlandra, talán megijedt volna. Miért pont Izland? Van itt köztünk tán olyan, aki nem lógott a doboz előtt, mikor a Formula Offroad-futamokat adták felvételről?
Gisli Gunnar Jonsson volt az aktuális bálványom, ha lett volna óriásposzterem róla, akkor ott lóg Senna és Cecotto mellett a falon. Csodáltam ezeket az embereket, akik a nitróval akár 700 lóerősre vadított négykerekű ketrecekkel borzalmas dolgokat műveltek. Lehetetlen falakat másztak meg, keresztülcsapattak vízen-sáron. És nem vették el a gázt. Ez igen. Itt egy jellemző feladat, egy videó. A felborulásból senki sem csinál nagy ügyet, a segítők meg sem mozdulnak ha valaki tetőre áll, mindennapos dolog. Legyen türelmük megnézni, amíg Jonsson kerül sorra. Az addigi legjobb eredmény 190 pont, amit Olafur Einarsson ért el azzal, hogy lényegében nem izgatta a jövője és nyomott egy kövéret. Azt hittem, ezt nem lehet überelni. Gunnar másképp gondolta és kiflibe hajlította a gázpedált.
Biztos vagyok benne, hogy tudatában volt annak: borulás lesz a vége. Úgy is lett, aztán vigyorogva kiszállt és csak mosolygott körbe. A sors fintora, hogy ezekből az emberekből sosem lettek világszerte ünnepelt sztárok, pedig nem kevésbé voltak bátrak és profik, mint kollégáik a „menő” motorsportokban. Nem akar valamelyik nagyfejű egy Formula Offroad Magyar Nagydíjat szervezni? Önök eljönnének?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
