Csak aszfalton ne!

2009.03.04. 12:03
35 hozzászólás


Árpád küldte át ezt a tényleg remek fényképet a churchofchoppers.com-ról és nem is sejtette, hogy ezzel lényegében lőttek az egész munkanapomnak.

Már csak maga a kép elemzése elvitt egy-másfél órát, a bajszos-farmeros-edzőcipős pilóta ultrabrutál, csak remélni tudom, hogy nyert és A Hangyász alulmaradt. Valamikor a hetvenes években készülhetett a felvétel, eddig jutottam.
Persze ez csak a kezdőlökést adta meg, azonnal rámozdultam az NSDA (National Sand Drag Association) honlapjára, nézzük csak, mivel nyomják a srácok. Ilyen esetekben a szabályleírásban keresek először, általában ott részletezik a kategóriákat és feltételeket.
Egy hangos LOL lett a végeredmény, hiszen az NSDA Rules-linkre kattintva egy olyan pár soros „szabálygyűjteményre” bukkantam, amitől azért a Dagványhegyaljai libakergető bajnokság is komolyabbal bír.

Amerika, ez van, jó sport, ássunk lejjebb. Annyi nagyjából kiderült, hogy a...hmmm...géposztályok nagy hasonlóságot mutatnak az NHRA-éival (National Hot Rod Association). Nitró mindenütt, Pamela Anderson-klónok tömött sorokban, csőváz-hegyek, borzalmas bütykös gumik, hamburger és sör. Látványosnak látványos, persze kellően veszélyes is, különben a kutyát nem érdekelne. Erre persze szükség is van ott, ahol az egyenesvonalú gyorsuló mozgás dollármilliárdos hasznot hajtó nemzeti sport. Csak a legvadabb, delíriumban álmodott ötlet lehet nyerő, mint például ez a nitrometánnal működő, sok jóindulattal motornak nevezett lövedék.

Nem bátor ember ez, inkább őrült. Vajon hogyan tudja befolyásolni a történéseket attól a pillanattól kezdve, hogy húz egy kövéret? Nem semmi.

Aztán a nyomvonalon továbbhaladva eljutottam a sand racing-ig, ezt már igencsak bevállalnám, főleg mióta tudom, hogy a szöcskézés a világ egyik legjobb dolga. Gyulavitéz autóversenyző létére is ezt állítja és még Csikós arca is felderült, pedig ő már vezetett Caterhamet. Méternyi rugóutak, asztalnyi blokkok és tömény adrenalin. És főleg meleg, amit sokkal jobban viselek ennél a semminél, ami az ablakon kinézve fogad. Jó móka lehet.

Profi szinten persze ez is jókora tudást és rutint követel. Akkor az ilyen szituációkat is ép bőrrel meg lehet úszni. Levegőben ne vegyük el a gázt.

Kemény, kemény, de mindez csak lekváros babapiskóta ahhoz képest, ami most következik. Emlékszem, valamikor a 90-es évek elején, mikor végre elöntött minket is a műholdas áldás, mennyit veszekedtem a húgommal esténként a tévé előtt. Ő egyértelműen a rajzfilmcsatornákat és az általam borzalmasnak talált tinisorozatokat preferálta ami éles ellentétben állt a sporttal, amit viszont én. Körülbelül a tizedik hisztirohamnál döntött úgy anyánk, hogy legyen külön tévéje neki is. Pedig ha tudta volna, milyen közel álltam hozzá, hogy lelépjek Izlandra, talán megijedt volna. Miért pont Izland? Van itt köztünk tán olyan, aki nem lógott a doboz előtt, mikor a Formula Offroad-futamokat adták felvételről?
Gisli Gunnar Jonsson volt az aktuális bálványom, ha lett volna óriásposzterem róla, akkor ott lóg Senna és Cecotto mellett a falon. Csodáltam ezeket az embereket, akik a nitróval akár 700 lóerősre vadított négykerekű ketrecekkel borzalmas dolgokat műveltek. Lehetetlen falakat másztak meg, keresztülcsapattak vízen-sáron. És nem vették el a gázt. Ez igen. Itt egy jellemző feladat, egy videó. A felborulásból senki sem csinál nagy ügyet, a segítők meg sem mozdulnak ha valaki tetőre áll, mindennapos dolog. Legyen türelmük megnézni, amíg Jonsson kerül sorra. Az addigi legjobb eredmény 190 pont, amit Olafur Einarsson ért el azzal, hogy lényegében nem izgatta a jövője és nyomott egy kövéret. Azt hittem, ezt nem lehet überelni. Gunnar másképp gondolta és kiflibe hajlította a gázpedált.

Biztos vagyok benne, hogy tudatában volt annak: borulás lesz a vége. Úgy is lett, aztán vigyorogva kiszállt és csak mosolygott körbe. A sors fintora, hogy ezekből az emberekből sosem lettek világszerte ünnepelt sztárok, pedig nem kevésbé voltak bátrak és profik, mint kollégáik a „menő” motorsportokban. Nem akar valamelyik nagyfejű egy Formula Offroad Magyar Nagydíjat szervezni? Önök eljönnének?

Az oldalról ajánljuk

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
  • Hírek

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója

Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.

1 órája
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36