Subaru-Bianchi találkozó a Hősök terén

2010.08.31. 07:54
110 hozzászólás

Volt ám egy második felvonása is a világjáró Subaru 360-kipróbálásának, ugye ez az az autó és esemény, amiről a múlt héten írtam, olvassák el kérem, ha akkor nem sikerült, szerintem nagyon érdekes, bárkinek. Imrével ugyanis a riport kötelező témáin kívül - hogy készült az autó, mi is ez, milyen volt átszelni vele a fél világot - alaposan belementünk úgy általában a kisautózásba is.

Mi ketten legalább tudjuk, milyen jó ez

Mert - és akit a számok érdekelnek csupán, vagy pöcshosszabbítónak veszi az autót, ezt sohase érti meg - a kisautó, ha összeáll, igen jó dolog. Sokkal inkább játék, mint valódi autó, mégis részt lehet vele venni a forgalomban, sőt, egyikbe-másikba még a családot is bele lehet tenni. Még az országot is be lehet járni vele. Sőt, extrém esetben még a világot is.

És a kisautó a maga befőttesgumis, mikroszkopikus, léghűtéses, négy dobfékes mikroklímájában hiteles, kellemes dolog tud lenni, egyáltalán nem szenvedés használni - már ha az ember nem akar versenyezni a külvilággal, és elfogadtja, hogy egy másik időzónában mozog. A kisautóra mindenki mosolyog, a jó - és főleg jó fej - csajok szeretnének beleülni, szóba elegyednek veled, a gyerekek körberajongják, a külföldiek fényképezik, csupa öröm az élet egészen addig, amíg az első céges Octavia TDI le nem szorít.

Gyertyát gyújtunk

Szerencsére abból van kevesebb, örömből és bódottá'ból több. Az 540i BMW-t nem nyomja le az Octavia, tény, de nem is akar beleülni a gimis osztálytársnőd, akivel rég találkoztál, de milyen jól néz ki még mindig, láttán nem kiabálnak utánad a kisiskolások, a külföldiek fényképein maximum véletlen paca egy ilyen autó. Nem akarok versenyezni persze a BMW 540i-kkel, amik egészen kiváló autók, csak egy picit szeretném felvillantani, hogy az öreg és kedves miniknek igenis helye van a világban. A maiban meg pláne, egyre inkább.

Amióta az első 500-as Fiatomat megvettem, valahogy sosem éreztem kereknek az életet egy törpe valami nélkül, és Imre még nálam is sokkal jobban érezte ezt a témát. Azonnal egy húron pendültünk, ez a helyes kifejezés? Majdnem. Nincs is jobb annál, mint ha találsz valakit, aki hozzád hasonló, fura szűrőn át nézi néha a világot. Magyaráztam is neki, mennyivel jobb, finomabb, precízebb autó a kis Subaru a Fiat 500-asnál, meg hogy mennyire meglepett ez, hiszen a hatvanas évek japán autógyártására mindent szoktak errefelé mondani, csak azt nem, hogy kiváló termékeket állított volna elő.

Láttam, hogy a Fiat 500 említése ugyan érdeklődést váltott ki belőle, de nem reagált az összehasonlító megfigyeléseimre. "Vezettél már 500-ast?' - esett le a tantusz hirtelen. "Nem, sajnos nem, pedig nagyon érdekel" - így a válasz. "Nekem ott a Bianchim, az egy Fiat 500-as más ruhában, nem akarod kipróbálni?" - kérdeztem. "Dehogynem, megyek egy vacsorára kora este, de utána nagyon szívesen" - mondta.

A formák, amik a tudatalattinkban élnek

Így történt, hogy Világjáró Imrét meghívtam hozzánk, amiből végül a Hősök tere lett, mert ott vacsorázott  az ismerőssel a környéken, és elakadt a nézelődők miatt. Családostul mentünk, a gyerekek iszonyatosan látni szerették volna a kis Subarut, a feleségem nem különben.

Egészen szürreálisan festettünk ott, a Hősök tere szélén a két kis színes pattanással. Mint két ufó és a vezetőik. Volt is nézelődés rendesen, a külföldiek között akadtak is veteránosok, egy svéd például elmesélte, hogy egyetlen fajta Husquarna kismotorból megvan neki az összes verzió, tuningszintekkel együtt. Imre meg végre kipróbálta a Bianchit.

Imre próbát vesz

Ez a két autó abszolút kor- és fajtatárs. Mindkettőnek a műszaki alapjait az ötvenes évek közepén tervezték, mintkettőt a hatvanas évek végén gyártották (a Subaru '68-as, a Bianchi '67-es), mindkettő a törpeautó-korszak utáni új hullámot hozta - a maguk idejének legkisebb kocsijai voltak, de már autók, mindenképpen.

Tetszett neki a Bianchi. Mondta, milyen erős a motor (naná, a Tóth Gabi csinálta, és ez már nem 500-as, hanem 600-as, tehát majd' kétszer nagyobb a Subaruénál), bírta a hangját, de a váltó nem tetszett neki. Naja, emez szinkrionizálatlan, minden visszaváltásnál duplán kell kuplungolni, s még a közepébe gázfröccsöt is kell adni, ráadásul az én váltóm az újraépítés óta meglehetősen kemény, a botot erősen pöckölni kell ki és be a fokozatok között. Az övé meg egy finom, szinkronizált, japán műszer.

Imádták

Aztán még két órát maradtunk. A gyerekek szénné örömködték magukat a Subaruban, Sipos is felbukkant, aztán az elmegyógyintézetes Bogaráról a TC-olvasóknak szintén ismerős Szilvássy Pisti is - ő most egy oldalkocsis, erősen katonaias színezetű Izszsel jött.

Sipos elméleteket gyárt, Imre türelmes

Elérkezett a fektetési idő a gyerekeknek, fél tízkor (jól elcsúszva) búcsúzni kezdtünk. Nekem már fenn volt a Bianchin a Tokió-Budapest Subaru 360-klubos matrica, Imre autójára meg gyorsan felcsaptuk az egyik utolsó megmaradt kis Totalcar-matricát. Nihon-wenger dva bratanki.

Az indulás pillanatában Imre előkapta az egyik papírdobozt a Subaru hátsó ülése mögül - "majdnem elfelejtettem, ezt a gyerekeknek hoztam!" Igazi japán szokás a "pürezentó", azaz vendégségbe menet ajándékot vinni, hát most részesültünk ebből, pontosabban a fiaim. Egy félig teli dobozban különféle Subaru 360-modellek voltak, választottak belőle  egyet-egyet. Norbi egy fekete dobozos (az autó egyébként békazöld) Tomicát, Bálint egy speciálkiadásos, limitált szériás, kisebb méretarányú kombi 360-ast, a Tomica vintage sorozatából. Imüre-szan, arigátó gozaimaszü - tanítottam meg Bálintot gyorsan a köszönésre, volt is nevetés.

Pürezentók

A zöld kis Subarut sajnos nem találtam meg most reggel, amikor a fotókat készítettem, csak a dobozát, amire én vigyázok  a polcomon (mert Norbi mindig elhányja a dolgait, de a lakásból ki nem vitte, azt tudom), de a Bálinté megvan mindenestől.

Hú de jó kis este volt, nem hittem volna, hogy az életben ilyen megtörténik velem. Velünk.

Imrének meg sok sikert a hazajutáshoz, meg még sok Subarut. Gambatte! Kondzso! Sikkari!

Az oldalról ajánljuk

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

tegnap, 16:45
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53