„Aki jót tehetne, de nem teszi, bűne az annak."
Lukács 12:47
A történetet nagyjából megismerhetik, ha megnézik a videót, de ide kikívánkozik azért belőlem az, ami talán kimaradt belőle.
Mikor Papp Tibivel nekifeküdtünk és elkezdtük intézni Zoli születésnapi ajándékát, nem gondoltuk volna, hogy ilyen nehéz és könnyű is lesz egyben. Nehéz, mert rövid volt az idő és jóformán azt sem tudtuk, merre induljunk neki. Itt jött képbe Jacsó Tibi, akit jól ismernek a ralisok, hiszen vastagon benne van a Miskolc Rali szervezésében.
Tibi volt az, akinek a vérét szívtam, ő pedig minden kapcsolatát latba vetve igyekezett segítségünkre lenni. Ehhez persze kellett az is, hogy ne ütközzünk sehol az érdektelenség falába, hogy pénzt szagolva ne kezdjenek el azonnal alkudozni, eszméletlen összegeket kérni mindenért vagy simán csak elküldeni minket - akár mondvacsinált okokkal is - a fenébe.
Jóindulat, ez a kulcsszó és némi empátia, segítőkészség. A persze, segítünk kontra ezt nem lehet, megcsinálni. A KPM-től, akik lezárták nekünk az adott ex-gyorsaságit, Tibi szervezőgárdáján keresztül (akik kijöttek biztosítani a helyszínt) Magda Robiig, aki felpakolta, elhozta az autót és nem sajnálta, nem ajvékolt, hanem autózott egy jót velünk.
Közben persze nagyokat beszélgettünk, elsirattuk egy kicsit a magyar ralisportot, amely valami csoda folytán jelenleg ott tart, hogy egyre több versenyző inkább a külföldi (olasz, román) bajnokságokban indul, mert sokkal olcsóbb, mint idehaza. (Nem beszélve az ellátásról.) És persze a autókról is, naná. Robi VFTS-e otthon pihen, most lett felújítva a motorja, még bejáratós, azért hozta el az M3-mat.
Nem meglepő, bár sokaknak az lesz, hogy a VFTS-t húzósabb fenntartani, mint a BMW-t. A Lada kihegyezett motorja erősen üzemórás, alaposan át kell nézni minden verseny után az egész autót, de az S50B32-es alapjában véve sportmotor és simán bírja a terhelést hosszútávon is. A futómű betonbiztos, a külső olajtartályos spéci lengéscsillapítók jól teljesítenek, az egész autónak van egy iszonyatosan könnyedén mozgó (sok a műanyag karosszériaelem) pontos, precíz műszer-fílingje. A tolókerekes váltó már csak hab a tortán.
Többet nem is nagyon teszek hozzá, nézzék meg a videót, melynek készítése kivételesen pihentető volt. Köszönjük mindenkinek, aki segített, nagyok vagytok srácok!