Az első nemzetközi automobil kiállítást 1897-ben (!) rendezték meg a berlini Bristol Hotel halljában. Ma már viccesnek tűnhet, de akkoriban tényleg illett rá a nemzetközi-jelző, még akkor is, ha a nemzetköziséget nyolc gyártó tucatnyi típusa jelentette csak.
Aztán idővel átköltözött Hannoverbe, majd 1951-től Frankfurtba és az eltelt évek alatt a világ legfontosabb nemzetközi kiállításává nőtte ki magát. Az IAA aranykorát valamikor a kilencvenes-kétezres évek derekára teszik, még a gazdasági válság előtti időkre. Eszméletlen tempóval dübörgött az autóipar, minden vonatkozó, kapcsolódó iparágával együtt.
Aztán jött a krach, az európai piac hirtelen zsugorodni kezdett és a súlypont kezdett áthelyeződni a Távol-Keletre és a tengerentúlra. Az IAA még kitartott, mert egyszerűen akkora és olyan nagy, hogy nem lehet félvállról venni, de pl. az idei genfi autószalon esetében már érezhető volt, hogy nem mutattak be annyi újdonságot, nem állítottak ki annyi tanulmányt, mint régebben. Persze, szép dolog a Lamborghini Sesto Elemento és a LaFerrari, de autóipari szempontból nem sok súllyal esnek latba. Papp Tibi ellenben Kínában nem győzte kapkodni a fejét.
De! És ez itt egy gigantikus nagy de ám: amíg a Genfi Autószalon lassan, de biztosan kopik és veszít fényéből, addig Frankfurt kitart. Mert bármilyen nagy is a válság, bármennyire sem dübörög az autópiac az öreg kontinensen, de a know-how és az innováció bölcsője Európa marad, egyelőre még (talán) vezető szerepét - legalábbis e téren - megtartotta.
Tavaly egymillió ember látogatott ki a gigantikus kiállítási területre, idén többet várnak. Csak az autóipari beszállítócégekből van 300, van itt minden, a tapadós szőnyegtől a pitonbőrrel borított alufelniig, aki bármit is akar ebben a sportágban, annak ott KELL lennie. Az össz-kiállítói létszám ezren felüli, több, mint 240 000 ezer négyzetméteren.
Mi hárman pedig felszegezett szuronnyal, csőre töltött Canonnal és Nikonnal rohamozzuk meg, hogy olyat adjunk az olvasóinknak, amit a száraz sajtóközlemények nem. Csik már úton van - a COTY-tagok minden privilégiumát és nyűgjét megnyerve - mi Bandival pedig délután indulunk, hogy este már a Volkswagen Group Night (ami nevével ellentétben nem pajzán hancúrozás a VW-csoport hoszteszeivel) nevű rendezvényen nyomjuk az exponálógombot, hogy aztán éjjel elkészüljenek az első hírek.ű
Stay tuned, támad a Totalcar, most pár napig mi húzzuk a nótájukat.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
