Tegnap (de mire otthon a kollégák kiteszik a posztot, az olvasóknak már tegnapelőtt lesz) alapvetően sima utunk volt Budapestről Balatonföldvárra, ha leszámítjuk a pakolás kitalálásának kínos óráját. Sajna mire Földvárra értünk, a kocsi telefosta magát váltóolajjal, azt gondoltam, hogy a tartós gyors menet (85 km/h) miatt a tányérkerék teleküldte az utólagos tartályt (hadd ne magyarázzam miért van ott, megvan egy korábbi posztban).
Másnap reggel átalakítottam gyorskötözősről leakasztható, drótos rögzítésűre, s megbeszéltük Katival, hogy 60 kilométerenként megállunk ellenőrizni, mi a stájsz. Dög melegben indultunk útnak, ami utána csak még fokozódott. Nem értem, de a motorolaj hőmérséklete így se bírt soha 107 fok fölé menni, de inkább 104-en tanyázik - úgy látszik azért elég jó ennek a motornak a hűtése.
Mivel az olajtúlfolyás nem lett rosszabb, ezért 60-ról 80-ra, majd 110-re ritkítottuk a megállásokat - baromi jó utunk volt, még a 30+ fok sem elviselhetetlen ebben az autóban. A legkeményebb Ljubljana környéke volt, a kemény emelkedőkön élet-halál harcot vívtunk a lakókocsisokkal és a lakóautósokkal - előbbiek végül mindig győztesen kerültek ki a küzdelemből, utóbbiak nem. Persze, velük nagyjából azonos is a tömeg/lóerő arányunk.
Az olasz határ átlépése megható pillanat volt. Addigra (6,5 óra alatt) épp lemerült a gyerekek tabletje, amin végig filmeket néztek, s lemerült a Bose hangszóró akkuja is, ezért oldszkúlra váltottunk. A Bianchi - mivel ő egy német gyártású NSU-Fiat voltaképpen - talán sosem volt még egy darabban Olaszországban, de az összes alkatrésze itt készült, hiszen Neckarsulmban csak egy primitív összeszerelőüzem volt. 49 év után most először látta őshazáját. Ebből a 49-ből egyszer már 8 évet kidobva, felniig a sárba süppedve, majd 8 másikat a feltámadásra várva töltött - nagy dolog lehetett neki.
Monfalconei szállásunkra úgy vitt, mint a repülő szőnyeg, boldogan fickándozott a talajon, amit génjeiből ismert - bocsánat, ez kicsit érzelgős lett - aztán még sebtében elvitt minket Gradóba is, ami egy igen fain tengerparti üdülőhely. Tehát reggel még Földváron voltunk, este már a tengerben fürödtünk, és igen, a Spaghetti al Vongole és a pizza is megvolt.
Hiba egyelőre egy szál se, az olaszok nagyon vigyorognak, néha kiabálják - bellisima! -, de még magyarok is hébe-hóba ránk dudálnak - talán Belsőség-olvasók ők? Akkor üdv, viszont! Kicsit döglöttek vagyunk, Norbi elalvás előtt kijelentette, hogy ő haza akar menni Budapestre, de a Bálint tele van élettel, alig bírtuk ágyba tolni. Holnap reggel megint csomagolás, irány Maranello.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
