A Volvo, ami mindenen átmegy
Ha menet közben csak az eget és a fák lombkoronáját látod, hajlamos vagy megijedni. De a BV202-esről elhiszed, hogy bárhol átgázol.
Megfutamodtam, de nem bántam meg
"A tornácon ülve, egy sör mellett gondold végig: akarsz-e két hobbiautót?" Hosszas őrlődés után így lesz sorhatos BMW-ből dízel Audi.
Eddigi életem során két meghatározó terepes élményem volt – már ha nem számolom azt, amikor a telekről hazafelé, még jogsi nélkül betettem a nagyfater Kispókját a földút melletti árokba. Igazából a másik kettő is sántít kicsit. Az egyiknél ugye kicsit teleszaladt a gatya, amikor csak lombkoronákat láttam magam előtt – de a Volvo BV202-t akkor nem én vezettem. A másik pedig inkább bénázás volt, mint terepezés: a 80-as Audimmal egy taknyos márciusi éjjelen beástam magam a sárba, nem győztem segítség után telefonálgatni. Így hát nem csoda, hogy megörültem, amikor Nyegleo elhívott offroadozni a Suzuki Jimnyvel.

Snitt. A Jimny hátsó ülésén kuporgok. Szerencse, hogy keskeny az autó, mert így csodásan ki tudom magam feszíteni. Most biztosan felborulunk. Oké, a rézsű csak huszonöt fokos, de ez a helyzet akkor is rendellenes. Persze, valós veszély nincs, Csaba, az instruktorunk nem most lát először sem terepet, sem terepjárót. Ekkor még nem gondoltam, hogy hamarosan én is megküzdök a rézsűvel.
Az offroad tanpálya egyébként nagyon jó kialakítású, az olyan zöldfülűek is körbetalálnak rajta, mint amilyen én is vagyok. Induláskor végre azt is megtudom Csabától, mit is csinál pontosan a felező. Felez, vághatnánk rá gyorsan. Hát nem, ugyanis inkább háromszoroz. Jelen esetben a Jimny úgy viselkedik, mintha háromszor annyi nyomatékkal gazdálkodhatnánk, ennek megfelelően óvatosabban kell bánni a kuplung-gáz pedálkezeléssel.
Egy pillanatra nem figyelek oda, és a sárból máris ráfordulunk a rézsűre. Oda, ahol utasként már fejtetőn, de legalább az oldalán pihenő Suzukit vizionáltam. Kormánnyal a kezemben kicsivel jobb a helyzet. Egyesben, alapjáraton lépegetünk előre, majd szépen le is fulladunk. Oktatóm azt mondja, egy dízellel itt nincs probléma, a benzinesnek viszont a jelek szerint szüksége van egy pici gázra. A második körben már jobban megy. A kormánnyal kell egy kicsit gépészkedni, és furcsa, hogy a három és fél méteres autó segge mintha folyton meg akarna előzni, de már kezdem élvezni.
A terepjárózás legmélyebb bugyraiban
Ami egy terepjáróra nem való, az az első komoly kirándulás során úgyis leszakad róla.
A következő hibát egy meredek emelkedőnél követtem el. Tartsam kicsit magasabban a fordulatot – hangzik az utasítás. Tartom, de nem eléggé: az utolsó egy méteren megállunk, hiába tiprom a gázt padlóig, már késő, fullad a Jimny. Fékkel megtartom, indítózok, nyúlnék a kézifékért. Na, ezt itt megint csak nem szabad, hiszen mind a négy kerék megfékezésére szükségünk van. Visszagurulunk, majd a megfelelő fordulaton tartva szépen felmászunk. Erőlködés nélkül.
A nap végén már teljesen másképp néztem a Jimnyre. Azt persze tudtam, hogy a Suzuki Samurai kiváló terepképességekkel bír, sokan szeretik, népszerű típus, és rendezett papírokkal nagyon nehezen lehet találni belőle. Az utódban viszont eddig csak egy kis, cuki, terepjárószerű izét láttam. Marha nagyot tévedtem. A Jimny egy rendes, igazi terepjáró. Ráadásul abból adódóan, hogy kicsi, könnyű és keskeny, kiváló célszerszám is. A szűk erdei utakon is elmanőverezhetünk vele, közben pedig olyan kaptatókat is leküzd, amelyeken egy nehezebb gép már súlya miatt elvérzik. Én pedig egy kicsit tanulhattam arról, mennyivel másabb kezelni egy autót terepen, mint aszfalton.
A Suzuki Jimny tesztjét hamarosan olvashatják a Totalcaron.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
A Ford megkezdte az alkudozást
A Ford egyrészt szereti Trump vámjait, másrészt a pokolba kívánja őket
- Hírek
F1 kibeszélő: Piastri egyre jobb, Norris egyre rosszabb, válság a Red Bullnál
Még ha Oscar Piastri győzelme nem is forgott veszélyben, bőséggel akadt érdekes és izgalmas történés a legutóbbi Forma 1-es nagydíjon.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Új átkelőhely nyílt a magyar határon
A nagyhódosi átkelőnél személygépjárművel és gyalogosan lehet áthaladni.
- Égéstér
Ezeket vennénk 1 millióért
A fillérekből fenntartható városi minik és a családi használatra is alkalmas kombik, egyterűek mellett hobbi célra is választottunk sportos vagy veteránkorú típusokat.
- Hírek
Már a Nürburgringen tesztelik az elmúlt évek legszebb BMW-jét
Az autót még 2024 májusában mutatták be egy gyönyörű koncepció formájában.
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Az F1-es Bahreini Nagydíj legnagyobb kérdései
Szinte nem is lehetne nagyobb különbség a múlt hétvégi Japán Nagydíj, valamint a most következő Bahreini Nagydíj között.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Máris emelkedni kezdtek a használt autók árai az USA-ban
Valószínű, hogy vámok miatt az árak a kereslettől függetlenül emelkedni fognak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Hírek
Összefogna Kína az EU-val: örülhetnek az autóvásárlók?
Ez lenne a válasz az amerikai csapásokra.
- Hírek
Hyundai: Egy-két generáció múlva ismét a fizikai gombok hódítanak az autók beltereiben
A Hyundai Motor Group formatervezési főnöke szerint ez csak egy átmeneti korszak.
- Hírek
Egy csomó budapesti utat lezárnak a hétvégén
Térképen mutatjuk, mire számíthatnak az autósok.
- Hírek
Itt az új elektromos Mazda, ami nagy eséllyel Európában is kapható lesz
Az elektromos 6-os után érkezik az elektromos CX-60.
- Hírek
Bunkert épített egy öreg családi egyterűből, csak egy temus markoló kellett hozzá
Ásott egy nagy lyukat a 6000 dolláros markolóval, amit a Temuról rendelt.
