A nyeremény-Tesla és 40 ezer Facebook-balek
Tegnap este találkoztam először a hónap legnagyobb facebookos átverésével, de nem kétlem, hogy ugyanez az előzőben is lezajlott és a következő hónapban is lezajlik majd, csak megváltoztat néhány apró részletet, aki ezzel foglalkozik.
Valaki létrehozott egy magyar nyelvű Tesla Hungary nevű oldalt, melyen azonnal nyereményjátékot hirdetett. A fődíj egy Model S, sorsolás március 9-én. Rengetegen elhitték, hogy valóban nyerhetnek egy 30 millió forintos autót csupán azzal, hogy bekövetik az oldalt, illetve megosztják a játékról szóló bejegyzést, így mostanra több mint 40 ezer ember várja a sorsolást. Elkeserítően magas szám ez.

Minden adott a trükkhöz, hiszen a Facebook nem reagál azonnal a nyilvánvaló átverésekre, például arra sem, hogy valaki egy autógyártó nevét felhasználva üzemeltet egy magánoldalt. Ezért lehetséges, hogy a lakosság kevésbé immunis része gondolkodás nélkül csatlakozik a követőkhöz, sőt, hajlandó megosztani a nagy hírt, hogy a világ legemlegetettebb autógyártója hamarosan bedob egy új Tesla Model S-t a vágyakozók közé.
Nem fog. A frissen létrehozott Facebook-profilnak semmi köze sincs a Tesla Motorshoz, ráadásul a márkának egyáltalán nincs hivatalos magyarországi képviselete, nincs budapesti bemutatóterem sem és senki nem akar autót adni azoknak a szerencsétleneknek, akik óvatlanul kattintottak.
A hasonló kamu-nyereményjátékos oldalak a legegyszerűbb elmetrükkre építenek, melyet most úgy foglalnék össze, hogy a szegény ember szerencséje. Sokan szeretnének egy olyan valóságban élni, ahol egy kattintás változtatja meg az életüket, így jönnek létre hétről-hétre az iPhone-t sorsoló oldalak is. A világ minden táján, minden társadalomban azok vannak többségben, akik nem képesek mérlegelni, hogy a semmiért kínált nyereményautó lehet-e valóság, vagy csak valaki szeretne nagyon sok Facebook-követőt az oldalára. Egy átnevezett, de sok követővel rendelkező FB-oldal alkalmas lehet arra, hogy ott kattintásgeneráló posztokat helyezzenek el, és ezekkel egy honlapra vigyék a látogatót, ahol viszont hirdetéseket adhatnak el a kiscica beugrik a medencébe típusú tartalmak körül.
Ha lehet egy tippem, akkor pontosan ez történik majd és sokan még akkor sem iratkoznak le ha átalakul a Tesla-nyerős oldal, mert nem jönnek rá, hogy beterelték őket a nyájba, ahol nem autót, nem információt, csupán ingereket osztogatnak és ebből lesz sok pénze az oldal üzemeltetőinek.

Lehet, hogy mire ezt az anyagot olvassák itt a Totalcaron, már nem létezik majd a Tesla Hungary profil, de biztos ami biztos, a linkjét nem teszem kattinthatóvá. A veszély sem múlik el azzal, hogy a Facebook a több ezer bejelentés nyomán esetleg lekapcsolja majd az oldalt.
Néhány órája létrehoztak ugyanis egy másik, nagyon hasonló nevű (Tesla Hungary Motorsports) Facebook-oldalt is, mely a márkával szintén semmilyen kapcsolatban nem áll. Ott is meghirdették a csodálatos, soha vissza nem térő nyereményjátékot, de még nincs sok követőjük. Jellemzően ők is lopott tartalmak megosztásával és feltöltésével próbálkoznak, pontosan úgy, ahogy a Tesla Hungary. Mindez persze lehet, hogy egyetlen kézben, egyetlen notebook-képernyőjén, de két böngészőablakban fut össze, hiszen nem sok kreativitás szükséges ehhez az egészhez.
Ne bántsák azokat az ismerőseiket, akik bedőltek a trükknek, ne legyenek trollok, inkább kedvesen magyarázzák el nekik a jelenség hátterét, majd segítsenek a leiratkozásban is!

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
