A Facebook-szenzáció testközelben
Élőben a liftaknából előhúzott Alfa-sportkocsi
Január 31. Én akkor kaptam az első facebook-bejegyzést erről az autóról, én csak másnap osztottam meg a saját oldalamon, addigra tele volt a postaládám Messenger-, SMS-, facebook-, Viber-üzenetekkel róla. Megdöbbentő képeket láthattunk - egy koszos, de láthatóan ép Alfa Romeo Giulietta SZ-t emel ki a darus kocsi egy kerítés mögötti gödörből. Ez a normál Giulietta Sprint kupéból készült, már önmagában is rettentő ritka Sprint Speciale-kivitelnek egy nagyon ritka, Zagato-stúdió által átépített alváltozata volt (gyári kódja: 101.26), összesen 235 példány készült belőle, abból az első 18 kizárólag versenyzésre, SVZ néven.

A fura kis púp egy véletlennek köszönheti a létrejöttét: 1956-ban a Zagatónál teljesen újrakarosszáltak egy rommá tört Giulietta Sprint Speciale versenyautót. Ebből készült az eredeti, csak versenyzésre szánt 18 példány, majd 1960-ra úgy döntöttek, hogy szériagyártásba viszik a különlegességet. Franco Scaglione kapta a feladatot, hogy sorozatgyártásra (és napi használatra) alkalmassá tegye a kocsit, melyet 1960-ban, a Bertone standján mutattak be a nagyközönségnek - de később ettől még azért a Zagatónál készült mind.

120 kilóval volt könnyebb a gyári, acélkarosszériás verziónál, s a széria legerősebb, 118 lóerőre felhúzott, 1,3-as motorja volt benne - igen, a legendás Busso (más néven Nord) alublokk, a tetejét koronaként díszítő, kétvezértengelyes hengerfejjel. A karosszéria teljes külső borítása alumíniumból készült, az oldalablakok plexiből, de minden egyéb alkatrészt is könnyítettek benne, amit lehetett - nem tettek bele hátsó ülést, az elsők csak jelzésértékű támlákat kaptak, burkolatok se voltak, csak a legszükségesebb helyeken. A súlyához képest erős, áramvonalas autó szép sikereket hozott készítőinek: az 1957-es Tour de Corse-győzelmet, illetve 1962-ben és 1963-ban a nemzetközi GT-szakosztályban az 1,3 liter alatti kocsik első díját, például.

Különleges formája, technikája, ereje, rikasága és versenysikerei mind oda vezettek, hogy ez az egyik legdrágább, kicsi, háború utáni Alfa Romeo-típus, akinek egy ilyen hever véletlenül még elfeledve a garázsában, simán kaphat érte negyed milliárd forintnyi eurót, ha úgy dönt, eladja. Molesztálatlan, eredeti állapotban pedig a kis darabszámok és a nagy hírnév miatt ilyen autók már nagyon ritkán kerülnek elő. Ezért is volt olyan nagy szenzáció a torinói lelet.

Az autó egy leszakadt lift miatt ragadt a mélyben, a tulajdonosa, egy szerelő pedig nem tudni miért, de sose hozta felszínre, ráadásul végrendeletet se hagyott. Ennek hiányában, két héttel ezelőtt egy rögtönzött állami aukción értékesítették - akkor 567 ezer euróért jutott hozzá a szerencsés nyertes.

Múlt héten a párizsi Rétromobile veteránkiállításon jártam a Citroen 100. jubileuma alkamából, s teljesen véletlenül, az 1-es csarnok egy eldugott és viszonylag sötét standján botlottam bele az autóba. A fellépő viszketést csak egy, a kocsi előző eladásához hasonló, rögtönzött videóval tudtam csillapítani, azt ágyaztam bele ebbe a posztba. Elnézést a dramaturgiai, ténybeli és szereplésbeli hibákért, úgy készült, ahogy kijött, ismétlés, segítség és bármi nélkül. Olyan nyers, mint a dán hering, ha értik.
Ja, csak annyit - a videóból kiderül, hogy az előzetes híresztelésekkel ellentétben az autó nem 35, csak 23 évet állt, és ami fontos - az árat is elárulja a drága jó kereskedőember. Érdemes megnézni.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
