Az osztott lámpatest az új trend?
Az ipar, a gyártástechnológia mindig az egyszerűsítésre törekszik, de ennek ellentmondani látszik az egyre gyakoribb osztott lámpadizájn: egy külön csíkba költöztetik a nappali menetfényt, és egy alacsonyabban elhelyezett egységbe a fényszóró maradékát. Bár a megoldásra példaként a Citroën ugorhat be elsőre, a terjesztéséből minden náció és márka kiveszi a részét: a Hyundainál egészen avantgard lámpákat rajzolnak manapság, a Nissannál a Juke jeleskedett, de a Mitsubishi is kezd ebbe az irányba mozdulni, lásd az új Outlandert.
Különös rettegést okozhat viszont, hogy belsős információk szerint a vagdalkozó korszakát élő BMW is ilyesmit tervez a nagykocsijain, a hamarosan bemutatkozó 7-esről és az X7/X8-asról készült kémfotók alapján legalábbis erre lehet következtetni, a konzervatívaknak érdemes jó sok Xanax-szal készülni a képekre/bemutatóra.
Hogy egyszerű dizájn-evolúcióról van-e szó, vagy a szabályozói oldalról érkezik-e nyomás, nem egyértelmű, mindenesetre Észak-Amerikában (Kanadában) 1990 óta, az Unióban pedig 2011 óta kötelező a DRL - a nappali menetfény -, elképzelhető, hogy a merészebb formatervezők külön dizájnelemként kezdték el kezelni a kötelező fénycsíkot. A BMW esetében saját tippem az egyre magasabb és keskenyebb vesék mellett szabadon maradó lemezfelület, pontosabban annak betöltésének igénye. Ha van alternatív tipped a miértekre, írd majd meg a Facebook-poszt alatt. Új trend ez egyáltalán?
Képek forrásai a galériában jelölve, ahol nem, ott kollégáink a felelősek.