2350 liter százon
Ha nagy kerekű behemótokról van szó, a LeTourneau név ismerős lehet. Ők azok, akik a sarkköri posvány meghódítására terveztek gigászi teherszállító járművet, és ők felelősek az Amerikai hadsereg szintén hatalmas, 100 tonna teherbírású kétéltűjéért, a LARC-LX-ért is.

A LARC formája a Normandiai partraszállás során használt LCVP-ket juttathatja eszünkbe, de eltérés közöttük, hogy a LARC kerekekkel is rendelkezik. Ezeket ráadásul külön-külön lehet kormányozni, így a kisebb fordulókörért egymásnak ellentétes irányba is fordulhatnak, vagy ha párhuzamosba állítják őket, az új elektromos Hummerhöz hasonlóan oldalazni is tud. Minden kerékre jut egy 267 lóerős Detroit Diesel 6-71-es motor, ami így 1000 lóerő fölé emeli az összteljesítményt, emellett megbízhatóvá is teszi a LARC-ot: még akkor is mozgásban tudott maradni, ha a négy motorból kettő tönkrement.
A száz tonnás jármű méretei (18 méter hosszú, 8 méter széles, 6 méter magas) miatt a legkülönfélébb terheket volt képes szállítani: 200 katona, a partraszállás előtti földmunkákat végző nehézgépek, tankok és egyéb hadászati eszközök is felfértek rá.
A LARC végét a légpárnás szállítójárművek (LACV-30) jelentették annak ellenére, hogy néhány szempontból előnyösebb volt náluk: kevesebb karbantartást igényelt; nem vert fel nagy por- és párafelhőt, így nehezebb volt célba venni; meredekebb partokra is fel tudott kapaszkodni; a mérföldenként tíz gallonos (2350 liter száz kilométeren) fogyasztása is kedvezőbb volt - a légpárnások 260 gallon per órás fogyasztásával szemben a LARC csak 38-at evett. Egyetlen nagy hátránya a sebesség volt, teher nélkül szárazföldön 24 km/h, vízen 12 km/h volt a maximuma.
A teherautót 1952-ben állították hadrendbe, szolgált Vietnámban is, majd fél évszázaddal később, 2001-ben ért véget a hivatalos pályafutása. Mivel nem nagyon akarnak tönkremenni, civilben azóta is működik jónéhány, ha esetleg rákívánt valaki, az USA-ban akár bérelni, akár venni is tud: 50 ezer dollár körül mozog az áruk, ami egy jól felszerelt, közepes SUV-nak felel meg, de a LARC-kal azért jóval biztonságosabb és vagányabb iskolába vinni a gyereket.
Via: TheDrive

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
