Isten se menti meg a vitrintől a makulátlan fehér Skyline GT-R-t
1989 nyarán az ausztrál Wheels magazin címlapján keresztelték Godzillának a Nissan Skyline GT-R-t, és ez a név azóta is rajta ragadt. Meg is volt rá az okuk, hiszen akkoriban egyszerűen mindent megevett a versenypályán a turbómotoros, G-szenzoros összkerékhajtású japán kupé. Aztán teltek az évek, jöttek a számítógépes játékok meg a Halálos Iramban és a Skyline több generációnak égett be.
Mára eljutottunk oda, hogy valakik még merik úgy használni, ahogyan azt tinédzserként megálmodták, mások pedig a legritkább vagy legszebb állapotúakra vadásznak iszonyatos összegekkel felfegyverkezve. Könnyű kitalálni, hogy a 10 kilométert futott, álomszerűen hófehér R34-es fog-e valaha boldogan üvölteni egy versenypályán. Nem, szerintem se sok esély van rá.
Ez itt ráadásul igazi ínyenceknek való Skyline, egy V-Spec II Nür, tehát az R34-es 1000 darabos hattyúdala a Nordschleifének. Persze, vannak rajta spéci apróságok, de az igazi tűzijáték a motortérben van, az RB26DETT N1, amit korábban csak kipakolt belsejű, versenyzésre előkészített autókban használt a Nissan.
Erősített blokk, továbbfejlesztett víz- és olajcsatornák, módosított vezérműtengely és új turbók. A Garrett GT25-ösök golyóscsapágyasok és a turbófeltöltőben lévő turbina kerekei acélból készültek, mert ez nagy fordulaton stabilabb, mint a kerámia. Így bő 280 lóerő és nagyjából 400 Nm nyomaték, legalábbis a gentleman's agreement szerint. Gyakorlatban nagy eséllyel nem kicsit több.
Kevésbé ritka R34 GT-R-ekért is kifizettek már 300-400 ezer dollárt, így a tokiói BH Auctionnél árult, becsomagolt üléses, soha nem használt, makulátlan ritkaság könnyen belekarcolhat a félmillióba. Annyi biztos, hogy nem a beletekert kilométerek miatt fognak benne olajat cserélni.
Megnéznél egy jó Skyline videót? Akkor nincs más hátra, mint előre: