40 év után újra meghajtotta a 924 Carrera GTS-t Walter Röhrl
Walter Röhrl még 16 évesen kezdett egy olyan cég kereskedelmi igazgatója mellett, mely többek között törvényesen képviselte a regensburgi püspököt és idővel a főnök sofőrje lett, így évente nagyjából 120 ezer kilométert vezetett. 1968-ban indult el első raliján, aztán pár évvel később már jöttek azok a sikerek, amik legendává emelték, mindez azokkal az autókkal, amiknél durvábbak azóta sem születtek. Walter Röhrl generációk gyerekkori hőse és a mai napig szívesen ül be új sportautókba vagy akár olyan régi versenygépekbe, mint a Porsche 924 Carrera GTS.

Fiattal, Opellel, Audival és Porschével is ment az idő ellen, aztán az 1980-as világbajnoki cím megszerzése után szűk egy évre a háttérbe vonult és a Porsche fejlesztői csapatában munkálkodott. 1981. májusában viszont ezzel a Porsche 924 Carrera GTS-sel gurult le az ADAC Metz Rally pódiumáról navigátorával, Christian Geistdörferrel. Műszaki hibák keserítették meg a csapat első versenyeit, de még mindig elég jól működött ahhoz, hogy az összetett második helyét behúzzák vele. A következő szezont Röhrl és Geistdörfer már az Opelnél kezdte, a 924 Carrera GTS-t pedig 1982 februárjában átvette Jacky Ickx és a Gitanes cigarettamárka színeivel indították.
1981-ben nem volt a 924 Carrera GTS-nél drágább autó a Porschénál, az utcai változat 110 ezer német márkás ára mindenen túllőtt. 1980 júniusában mutatták be azzal a céllal, hogy bebizonyítsák, a transaxle elrendezés - tehát, amikor a motor elöl, a váltó pedig a hátsó tengelynél van - sikeresen működhet a raliban is. A különféle csoportokhoz homologizált változatok teljesítménye 240-től 275 lóerőig terjed, a versenypályára tervezett Carrera GTR-t pedig 375 lóig is ellőtték. Az autó alján az olajteknőt és a váltót vékony fém lemezek védik, más elemeket pedig üvegszálas terelők óvják a kövektől.
A Porsche, amit meg tudsz venni
Öntsünk már tiszta vizet a pohárba. Sportkocsi ez? Csak egy piperkőc-vágen? Ha olyan jó, akkor miért nem ér csilliárdokat?
Kilenc prototípust építettek és Walter Röhrl autója ezek közül az ötödik, amit 1980. december 12-én építettek. 2,0 literes, négyhengeres motorja szintén széria előtti darab, semmilyen azonosító nincs rajta és négy évtizede nem igazán mozdult. Ennek ellenére nem nagyon kellett hozzányúlni a 10 371 kilométert futott blokkhoz, amikor a Porsche elhatározta, hogy a pilóta szülinapjára felújítják a gépet.
Jó állapotban maradt meg a motorbelső, még a KKK 26 turbófeltöltő és a 911 Turbo-ról származó féknyereg is patent. A váltót ezek után csak azért szerelték szét, hogy meggyőződjenek róla, az is bír még némi murvás veretést. Feltöltötték a hűtőrendszert, friss olajat kapott a 924-es és régi mintázatú, de újonnan gyártott 255/55 R15-ös Pirelliket.
Mind közül a legnehezebb feladat a Porsche Múzeum csapata szerint épp az volt, hogy ne meséljenek lelkesen a Monnet festésű 924-es feltámasztásáról Walter Röhrlnek. A pilótát végül sikerült meglepni és nyilván elkapta a kellemes nosztalgia, amikor visszaült abba a kagylóba, amiből 40 éve szállt ki.
Felidézte, hogy mennyire gyerekcipőben járt még ez az egész. Akkora volt a 924 Carrera GTS turbólyuka, hogy jóval a kanyar előtt gázt kellett adni, mert fenn kellett tartani a fordulatot abban a tartományban, ahol már dolgozik a csiga. Gyors volt, de a teljesítmény helyett inkább a kezelhetősége és a tapadása volt az erénye. Ennek ellenére azért csak elrakta keresztbe a murván, ahogy kell.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
