1950-ben jelent meg az Aurelia, ami nem csak az egyik első szériagyártású V6-os motorral szerelt autó, hanem ezzel vezette be a Lancia, hogy a modelljeiket római korban épült utakról nevezik el. Magas rangú tisztségviselő, Gaius Aurelius Cotta censor felügyelete alatt épült Krisztus előtt 241-ben a Via Aurelia, mely Rómából Pisába vezet.
Francesco de Virgilio egészen a ‘40-es évektől kezdve dolgozott a Lanciánál és a magyar származású Vittorio Jano irányítása alatt tervezte meg az Aurelia motorját, mely nem csak a 60 fokos hengerszögű V6-os miatt érdekes, hanem a transaxle elrendezés és az inboard fék (itt nem a felni mögött, hanem közvetlen a differenciálműnél van a fék) okán is különleges.
Négyajtós limuzin és nyitható tetős kabrió változat is volt belőle, összesen több mint 18 ezer darab Lancia Aurelia készült, amiből közel 3900 példány kétajtós kupé. Mind közül Giovanni Bracco 1010-es alvázszámú autója a leghíresebb. Az 1951-es Mille Miglia előtt pár hónappal vásárolt autóval aztán a második helyen ért be, majd nyert caracallai éjszakai versenyen és a hatórás pescarain is. A 24 órás Le Mans-i futamról osztálygyőzelemmel tért haza, ahogyan a Carrera Panamericanát sem hagyta ki.
Bracco kitalálta, hogy úgy teheti gyorsabbá az autóját, ha javít az aerodinamikán, csökkenti a homlokfelületét, ezért levágta az Aurelia tetejét és alacsonyabbra hegesztették. Erre az autóra emlékeztet Thornley Kelham restomodja, ami az alumínium panelek miatt 75 kilóval lett könnyebb. V6-os van benne ugyan, de messze nem az eredeti blokk, hanem az Alfa Romeókból is ismerős 3,2 literes Busso hathengerest lógatták a motorterébe, ötgangos váltóval és sperrel. A tuningolt motor 300 lóereje biztosan lelkesen szalad az 1100 kilós Aureliával.
Lancia Aurelia Outlaw European CSL-nek hívják a gépet és a korabeli országúti raligépek stílusából merít nagyon jó érzékkel. A barnásba hajló bordó szín, az elhagyott lökhárítók és a pőre lemezfelnikre ültetett bódé eszméletlenül jó kiállású autót csinál az egyébként is gyönyörű Aureliából. Beltere mindenhol bőrbe kötött, a biztonság kedvéért bukócső és tűzoltó készülék is került bele.
5000 munkaórát dolgoztak rajta és végtelen mennyiségű pénz öntöttek bele, hogy egy élvezettel használható, modernizált veterán legyen, ez ordít az egész törvénytelen Aureliáról.