1950-ben jelent meg az Aurelia, ami nem csak az egyik első szériagyártású V6-os motorral szerelt autó, hanem ezzel vezette be a Lancia, hogy a modelljeiket római korban épült utakról nevezik el. Magas rangú tisztségviselő, Gaius Aurelius Cotta censor felügyelete alatt épült Krisztus előtt 241-ben a Via Aurelia, mely Rómából Pisába vezet.

Francesco de Virgilio egészen a ‘40-es évektől kezdve dolgozott a Lanciánál és a magyar származású Vittorio Jano irányítása alatt tervezte meg az Aurelia motorját, mely nem csak a 60 fokos hengerszögű V6-os miatt érdekes, hanem a transaxle elrendezés és az inboard fék (itt nem a felni mögött, hanem közvetlen a differenciálműnél van a fék) okán is különleges.
Négyajtós limuzin és nyitható tetős kabrió változat is volt belőle, összesen több mint 18 ezer darab Lancia Aurelia készült, amiből közel 3900 példány kétajtós kupé. Mind közül Giovanni Bracco 1010-es alvázszámú autója a leghíresebb. Az 1951-es Mille Miglia előtt pár hónappal vásárolt autóval aztán a második helyen ért be, majd nyert caracallai éjszakai versenyen és a hatórás pescarain is. A 24 órás Le Mans-i futamról osztálygyőzelemmel tért haza, ahogyan a Carrera Panamericanát sem hagyta ki.
Bracco kitalálta, hogy úgy teheti gyorsabbá az autóját, ha javít az aerodinamikán, csökkenti a homlokfelületét, ezért levágta az Aurelia tetejét és alacsonyabbra hegesztették. Erre az autóra emlékeztet Thornley Kelham restomodja, ami az alumínium panelek miatt 75 kilóval lett könnyebb. V6-os van benne ugyan, de messze nem az eredeti blokk, hanem az Alfa Romeókból is ismerős 3,2 literes Busso hathengerest lógatták a motorterébe, ötgangos váltóval és sperrel. A tuningolt motor 300 lóereje biztosan lelkesen szalad az 1100 kilós Aureliával.
Lancia Aurelia Outlaw European CSL-nek hívják a gépet és a korabeli országúti raligépek stílusából merít nagyon jó érzékkel. A barnásba hajló bordó szín, az elhagyott lökhárítók és a pőre lemezfelnikre ültetett bódé eszméletlenül jó kiállású autót csinál az egyébként is gyönyörű Aureliából. Beltere mindenhol bőrbe kötött, a biztonság kedvéért bukócső és tűzoltó készülék is került bele.
5000 munkaórát dolgoztak rajta és végtelen mennyiségű pénz öntöttek bele, hogy egy élvezettel használható, modernizált veterán legyen, ez ordít az egész törvénytelen Aureliáról.
Visszapillantó

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
