Vitarával a vadonba és Mad Max esete az UAZ-zal

Válogatás a Népítélet sarasabbik feléből

2022.03.27. 14:43
4 hozzászólás

A beteljesült álom, egy Legenda újjáéled - Land Rover Series III

60056

A Landy és az én történetem egy picit régebbről kezdődik, még pedig 1986-ból. Akkoriban itthon nem nagyon lehetett ilyen autóval találkozni, én is Ausztriában egy kis faluban láttam egy 88-ast. Mondhatom első látásra szerelem volt. Ahányszor arra jártunk, mindig sóvárogva néztem az ütött-kopott kis gépet. Aztán teltek, múltak az évek, a szerelem megmaradt, már csak az autó hiányzott a beteljesüléshez :-) . 2011 szeptemberében aztán adódott egy lehetőség és éltem vele. Egy helyi autókereskedőnél volt egy LR88S3, amit sokáig hirdetett, de nem kellett senkinek. Átmentünk a testvéremmel megnézni, és szerelem volt első látásra. A család női részlege teljesen hülyének nézett, mondván minek ez a roncs, de gondoltam nem lehet így vége egy legendának. Meg kell mentenem a magam örömére.

Serie III Tie módra

Ha használt autót vennél!

Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!

Orvosi rendelvényre, csak fanatikusoknak - Jeep Wrangler

68600

elkezdtem nezegetni a hirdeteseket... Csak a TJ szeria johetett szoba, abbol is a 4 literes (benzines) lehetoleg egy megkimeltebb peldanyt szerettem volna. Egy ev alatt talaltunk egymasra. 2006-os, utolso szerias TJ 6 sebesseges valtoval, emelt futomuvel, krom lokharitoval, fellepokkel, es osszesen 30000 merfolddel az orajaban.

1 ev hasznalat utan irom ezeket a sorokat rola. Ez eleg hosszu ido, hogy a vasarlast koveto euforia elmuljon :-)

...

Nem csak kozlekedesi eszkoz, hanem jatek felnotteknek...nyithato teto, leszedheto ajto, lehajthato szelvedo, gyari melynyomo a konyokloben, a fejegyseg a gyari hangszorokkal is remekul szol.

Egyszeru benne minden. Semmi bonyolult elektromos kutyu, ami elromolhat, azaz tekeros az ablak, nincs centralzar, se kiporgesgatlo, se robotizalt valto, se klima, semmi. Csak ules, kormany, pedalok, valto, futes, vilagitas kapcsolo, iranyjelzo.

Azért az új is nagyon jó móka

Szabadság szeretem! - Daihatsu Rocky

70354

Amivel kiemelkedik a többi hasonszőrű és árkategóriájú terepjáró közül az a gyárilag beszerelt hátsó sperr differenciálzár és az állítható keménységű lengéscsillapítók!

Megbízhatóságban és tartósságban a legfelsőbb szinteken van! A futómű és a hajtáslánc minden csukló és forgó eleme zsírzógombokkal ellátottak!

Ésszerű használat mellett évekig nem kell szervizelni! Terepen nem kell vele lendületből menni sárban,ha jók a gumik szinte mindenhonnan kitolja magát! 

Irány a vadon! - Suzuki Vitara

37015

Sokat gondolkoztam hogy ha egy szigeten elek ahol raadasul tobb ezer meter magas hegyek is vannak milyen megbizhato es nem tul draga autot kellene vennem. Mivel imadok kirandulni meg termeszetet felfedezni a Suzuki Escudo Prince-re esett a valasztasom, mint kesobb kiderult helyesen. Ezuton is koszonet azonak akik itt a Nepiteletben irtak rola.

...

Varosban csorogni meg leparkolni szeret a legjobban mert kicsi, terepre erve viszont a szereny totymorgobol atalakul es brutalisan jo terepjaro lesz belole pedig ugy tudom, hogy differencial-zar sincs benne, minek az egyebkent? haha

Szoval jo az osszkerekhajtasi rendszere van felezo is es a tengelytav is rovid plusz konnyu a kocsi. Mindezek eredmenye hogy ahova akarok oda megyek vele, irok peldat, ja amugy Taiwanon elek, szoval mentem vele hegynek fel egy keskeny betonuton es hegy egyre csak meredekebb lett, a vegen mar a hatso kerekek kaparva forogtak a kocsi meg allt, szoval a feket benyomtam kivettem ursebe beraktam negykerekhajtasba vissza D-be es azonnal szonelkul elindult felfele igy folytathattam az utamat, meguszva par kilometer szerpentinen valo tolatast.

Mad Max üzemmód - UAZ 469

A kép illusztráció
A kép illusztráció

Nü, akkor kezdjük az elején.

Tavaly előtt tavasszal kiköltöztem a "kis családom"-mal a susnyásba, az Isten háta mögött kettővel. Jó hely, sok a vaddisznó, kevés az ember. Lényeg, hogy valameddig eljut az ember viszonylag használható kavicsos úton, oszt utána marad még másfél kilométer olyan földúton, ami esőben (meg utána) járhatatlan a w124-es kombival (jó, s124).

...

Ja, kocka Corsa is el, volt egy kis suska, keressünk papírnélküli terepest, Merci dízellel, az jól van az étolajjal is. Felbukkant egy (somogybabodi múlttal). Valahol a picsába, Zala megye. Ponyvás parancsnoki Uaz, 3000-es szívódízel Merci motor, Babodra felcsövezve, hatalmas pápai gumik kicsit elhasználva, de jó az parasztnak, tanyára). Árába (235 ezer) bevettük a szállítást is, tavaly szeptember végén meg is gyütt (búcsú előtt 2 nappal, épp birkát gyilkoltam a búcsús közös ebédhez, emlékszem). Már a szállító járműről problémás volt a lejövetel, testkábel nem megyen.

Winkler és az UAZ

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.