Vennél DeLoreant? Nem? Nyuszi vagy McFly?
Válogatás a Népítélet írásaiból
l´art pour l´art - Alfa Romeo Spider
Élményautó - ennél a fogalomnál a lexikonban csak egy fotó kellene egy Spiderről, semmi több
...
A motor ugyan bírná, de a ´60-as évekbeli egyéb technika miatt ez nem egy kanyarvadász és nem is egy sztrádabajnok. Amire való, azt viszont parádésan tudja: kényelmes 90-100-as nyári krúzolás valami lágy, illatos hegyi szerpentinen, természetesen a jobb ülésben egy gyönyörű leányzóval, vagy ugyanez forró városi estéken az említett tartozékkal és természetesen kihívóan nézegetni a tucatautósok hadára és ha belédkötnek a négykarbisban van annyi, hogy a következő lámpáig megtanulják a helyüket. Országúton meg főúri gesztussal engedjük csak előzni a typeerreket, enyhe gőggel érzékeltetve, hogy most a nyitott autózáshoz való kedvünk nem enged holmi száguldozást.
Egy kis történelmi kitekintés
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Estoril kék ég - BMW 325Ci
Most jön, hogy milyen vezetni: ami nagyon tetszik, az a motorhang. Teljesen eredeti az autó, nincs rajta utólagos sportauspuff, itt azt kaptam, amit kerestem, gyönyörűen szól, érdekes módon zárt tetőnél valahogy jobban bejön a hang. Dinamikából azért picivel többet vártam. Félreértés ne essék, jól mozog 192 LE-vel, de nehéz ám. 1600 kg azért érződik és a merevsége sem olyan, mint egy coupénak, magyarul lehet ezzel jókat autózni, de nem a huligánkodás gépe, inkább dinamikus krúz.
Fluxuskondenzátor nélkül - Delorean DMC-12
Az autó kétüléses és annak a két embernek tökéletesen kényelmes. Elektromosan mozgatható tükrök, elektromos ablakemelő, négy független futómű tárcsafékkel. A legfontosabb a légkondi ami nyáron alapfeltétel, mert azokon a kis ablakokon nem jön be semmi levegő. ABS nincs, azt kicsit hiányolom, de sajnos akkor még nem találták fel.
...
Az ablakok elég kicsik és a kilátás elég limitált. Könnyen megszokható és vezetés közben már nem zavaró, de a mostani buborékszerű autókhoz képest elég durva. A holtterekbe simán be tud férni egy közepes méretű autó, egy kis figyelmetlenséggel jobb hátra akár egy Nissan Navara is. Nagyvárosba, Budapestre nem alkalmas. Városban sokat eszik és ráadásul olyan a fordulóköre mint egy repülőé.
...
Ez az autó már akkor is ment, amikor a mostani autóknak még a terve sem volt meg, és akkor is menni fog, amikor a mostani autókból már a sokadik újat nyomják. Lehet autót hosszú távra is tervezni. Persze nem éri meg, de az már más téma.
A másik ok, pedig a negatív sztereotípiák hiánya az autóval szemben. Nincsen az, ami a BMW-nél, Audinál, Mercedesnél. Amikor meglátják, akkor ( szinte ) mindenki őszintén örül neki, eszébe jut a Vissza a Jövőbe film, és kérdezik a fluxuskondenzátort. Mindenhol megnézik és jókat lehet beszélgetni róla. Persze sokszor vissza kell fognom magam, mert amikor a hallgatóságnak üvegesedik a szeme, akkor már nem őszinte a mosolyuk. :)
Rézmányi kis szösszenete a Vissza a jövőben autókról
Dögös, tekintélyt parancsoló, megbízható és olcsó..kell ennél több? - Mercedes-Benz CLK
Először is szeretnék egy hatalmas tévhitet eloszlatni amivel engem is hitegettek. Egy mercedes fenntartási költsége semmivel sem több mint egy Dacia vagy akármi más.(feltéve hogy 2002 előtti nem agyonelektronikázott mercedesekről beszélünk)
...
Hogy mi a legjobb a clk ban ? :) Először is az hogy nem a tucat taxi E osztály amiből lehetetlen jó állapotút kifogni, másodszor hogy mindenki azt gondolja egy több milliós sportkocsim van, az emberek megcsodálják dícsérik.
Ezt az autót lehet szeretni - Suzuki LJ80
Az autótól közúton nem kell sokat várni. Ezt az autót a Japánok kei időszak elején tervezték, akkor még 360 köbcentis motorral. Ez a szabályozás változásával fokozatosan 800 köbcentire nőtt, tehát nem kell csodát várni az aszfalton.
Terepen már kicsit más a helyzet. A rendkívül kis túlnyúlások, a kis tengelytáv, valamint a kis súly miatt meglepő dolgokra képes, sok nevesebb terepjárót is meg lehet viccelni vele. Ha rendszeresebben mozogsz terepen, akkor egy jobb terepgumit kell alátenni, és csodálatos társad lehet. A motorja egyszerű mint egy szög, az erőátvitele is hasonlóan egyszerű, egyedül talán a hátrameneti erőltetést nem kedveli.
Ha valamivel gyakoribb a földút, esetleg túrázgatni szeretnél vele, akkor kicsit meg lehet piszkálni ezt-azt. Pl. a motorja az utód 410-es 1000-es motorjával egy az egyben cserélhető, egyedül a gyújtáselosztót kell az LJ-re cserélni, mert a motorháztető útban lenne. Ezzel jelentősen megnő az erőérzet. A végsebesség nem nő, mert az áttétel változatlan marad. Ezen a váltó 410-esre való cseréjével lehet segíteni, de itt már a karosszériához is hozzá kell nyúlni, mert a váltókar máshol jön be az utastérbe.
Eggyel későbbi modell, de ugyanannyira szerethető
Korábbi merítések a Totalcaron
- Csapassunk vagy andalogjunk? Mindenre van megoldás
- Ilyen az amikor egymás mellé kerül a szerpentinvadász 911 Carrera és békésen andalgó W124-es
- A luxustól a keleti blokkig
- A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.