A Tesla konkurens és hogyan költsünk végtelen pénzt autónkra
Válogatás a legfrissebb Népítéletekből
Van élet a Teslán túl - avagy a békés kék muraközi - VW ID.4
Az E-NV200 által sikerült a villanyautózással alaposan megismerkedni, rövidebb távokra (Gárdony vagy Balatonfüred még belefért Győrből, de azért messzebbre menni már erőteljes kompromisszumokkal jár). A napelemek viszont termelnek, a szaldó elszámolás segítségével évi sok ezer kWh a túltermelés, a dízel autó pedig (bármilyen takarékos is) dízellel megy - tehát adott a következő lépcső a villanyautózásban, a messzire járás.
A feladat lényege: Győr-Budapest-Győr télen is, esőben is, ellenszélben is, egyetlen töltéssel, fájós derékkal is.
...
A választék az elmúlt 6 évben szédítő sebességgel bővült. Evidens jelölt a Tesla több típusa is - 3 LR, Y LR, S90D, esetleg óvatosabban menve egy S85 vagy egy S75D. Ott van a Hyundai Kona 64 kWh, vagy a Kia e-Niro, esetleg az Ioniq 5, az EV6, vagy olyan luxus batárok mint az Audi e-tron 55, a Jaguar i-Pace vagy a Mercedes EQC (mindegyik kissé szomjas, tehát hűvösebb időben óvatosan a "gázzal"). Ha már VW konszern, akkor pedig jön az ID.3, az ID.4, a Skoda Enyaq vagy az Audi Q4 e-tron is. A választék bőséges, az árak rendkívül változóak (akár ugyanannál a típusnál is - lásd Tesla árak fel-le, mostanság inkább le).
...
Így jutottam el oda, hogy egy magas építésű, de nagy akkus EV kellene, ami nem a Tesla, és aminek van szervize Győrben, hogy ne kelljen minden esetleges hibával Bécsbe vagy Budapestre szaladgálni. Megnézve-meggondolva-beleülve-megtapogatva számos szóba jövő típust, az ID.4-re esett a választás, és eddig 6 hónap és 17.000 megtett km után maximálisan meg vagyok elégedve.
Ha használt autót vennél!
Olvasd el a kiválasztott típusról írt ítéleteket és vásárlás előtt használd a Totálkár kártörténeti lekérdezőt, hogy minél kevesebb meglepetés érjen!
Rettenet, kerülendő! - VW Bora
kb 2014 körül édesanyám vette át és hát onnantól kezdtek komolyan elmaradozni a karbantartások és a szervízek, hozzám 2019-ben került az autó rettenetes állapontban, de akkor nem volt nagyon más lehetőségem, mintsem öntsem bele a pénzt, hogy guruljon, ezt meg is tettem, egészen 2023. áprilisig. Eddig a pontig azaz 4 év alatt közel 2 millió ment el rá ebben benne van egy új téli/nyári gumiszett, olajcsere, és a fent leírt hibák javítása, de még így sem sikerült megbízható állapotba billenteni a gépet, évente legaláb egyszer kellett egy nagy szervíz, ami jobb esetben megállt 200 ezer forintnál, rosszabb esetben a duplája is volt.
Bébi Cicó - Citroen C1
Miért Ő?
Előző kocsim, egy "ősmagyar" Swift kirohadt alólam, de éppenséggel nem volt szükségem kocsira, így bő 1,5 évig maradt a BKV. Hogy a kötelezős B10-et ne bukjam, akartam valami olcsó (1-200e) gyöszt pár hónapra, de egy szerencsés béremelés miatt családilag úgy döntöttünk, hogy legyen inkább valami normális verda, amit aztán meg is tartunk.
Egy ritkaságszámba menő cikk a C1-ről
Bosszantó suhanás - Suzuki SX4
A használtautópiacon számos autót megnézve (és elszörnyedve) döntöttünk 2021-ben az új mellett és ez volt számunkra megfizethető (akkor 6.5 MFt). Mivel lehet, hogy ez az utolsó új autó, amit vásároltam az automata váltó mellett döntöttünk.
...
Ami bosszantó, az az elektronikus rendszerek elmaradottsága. A minden Suzukiban látható fejegység biztosan van 15 éves és bár a rádió és a telefon kihangosítás (bluetooth) használható (itt sem kell gondolni kiemelkedő minőségre, de működik) a telefon párosítása már teljesen használhatatlan. Eleve a gépkocsiban 1 (azaz egy) USB csatlakozó van, az is a könyöklő alatti üreg fenekén (izgalmas volna tudni milyen indokkal választotta ezt a helyet a tervező mérnök) de az is használhatatlan, mivel egy hétköznapi telefonnal már képtelen a kapcsolatot fenntartani.
Korábbi merítések a Totalcaron
- A luxustól a keleti blokkig
- A korszak néha ugyanaz, de hatalmas a különbség.
- Te mit választanál?
- Porsche, Ferrari, Lamborghini, esetleg Rolls?
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.