Te jó ég, ez ilyen?

2011. augusztus 3., 12:03 Módosítva: 2015.07.31 15:11
57 hozzászólás

Istenem, ha majd révbe érek, veszek egy új Corsát – álmodoztam évekig. Aztán izzadtam, dühöngtem és röhögtem egy hetet a volánja mögött.

Mai cikkünk blogposztja.

57 hozzászólás

Így ápold a Mégane-odat

2011. augusztus 2., 18:25 Módosítva: 2015.07.31 15:11
280 hozzászólás

A fejlett Nyugaton tényleg nem sokat ér egy ilyen Mégane. Talán a benne lévő benzin a legnagyobb érték, ha el akarná adni az ember. Feltéve, hogy akad vevő. De nem akad.

A fejlett világ ugyanis kitalálta, hogy a régebbi autók fenntartása aránytalanul drága legyen. Ezért aztán a kutyának sem kellenek, főleg jobbkormányosan nem, balkormányos országokban. Egyértelmű: az ilyen autót szét kell kúrni.

Közel negyedórányi autókínzás következik, amiből az első pár perc még talán szórakoztató is, ha az ember nem látott még ilyet. Aztán kicsit már érthetetlenné válik, miért is csinálják. Ennyire nem jó balhé, szerintem. Oké, nincs lelke, mint egy állatnak, nem jár neki kegyelet, meg méltóság. Csak egy tárgy, nem is szenved.

Tényleg ekkora a gáz? Ennyire nincs mit csinálniuk? Atyavilág.

280 hozzászólás

Meg lettünk villámcsapva

2011. július 31., 17:45 Módosítva: 2015.07.31 15:11
145 hozzászólás


Tudom, tudom, borzalmas belterj mindez a pár sor, amit most olvasnak, de amíg el nem készül a 8.Belsőség-találkozó teljes beszámolója, amíg be nem fut az összes - iszonyatosan kompromittáló - fénykép és videó erről a két és fél napról, addig legyen itt ez a rövid kis poszt egy annál nagyobb köszönet.

Köszönet mindenkinek, aki eljött, döbbenetesen messziről, vagy éppen a szomszédból, autóval, robogóval, motorral. Köszönet mindenkinek külön, aki tett azért, hogy jó legyen a hangulat és egy percig se lankadjon a jókedv. Szerintem nem bántuk meg. Hölgyeim, uraim, meghajolunk előttetek, zsír volt a buli. (Akár szó szerint is.)

Meg lettünk villámcsapva.

145 hozzászólás

Fura régészeti leleteim

2011. július 30., 08:30 Módosítva: 2015.07.31 15:11
109 hozzászólás


Van egy garázs egy régi házban, a II. kerületben, ami egészen két hónappal ezelőttig – persze a benne parkoló, alig pár ezret futott kombi Fabiától eltekintve – valószerűtlen időkapszula volt. A megboldogult apósom garázsa.

Nini, egy régi tűzoltóflakon

Aurél bácsi – mert bár tegeződtünk, ő olyan családból származott, hogy soha nem voltam képes elhagyni a „bácsi” utótagot – egész életében skodás volt. Nem mondtam volna Skoda-rajongónak, hiszen egyáltalán nem rajongott ő a Skodákért. Egyszerűen csak minden újabb autó vásárlásánál Skodára esett a választása, és nem értette, miért venne bárki mást. Ezt pedig még a Belsőségben is megírta.

109 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A gyerekhalál nem vicc

2011. július 29., 17:21 Módosítva: 2015.07.31 15:11
143 hozzászólás


Kicsit talán kemény volt az ajánló, de menti a dolgot, hogy még sokkal durvább, amikor valaki a saját gyereke sírja előtt áll, úgy, hogy ő okozta a gyerek halálát.

Mert mind a mai napig látni a városban gyerekülésben ülő, de abba nem bekötött csemetét, robogó autó hátsó ülésén, sőt, még a két ülés között kapaszkodó, állva utazó utód is előfordul. Tudjuk jól, vannak olyan vezetők, akik olyan jól vezetnek, hogy őket sose érheti baleset, és természetesen így a velük utazó gyerekeket sem, minden tiszteletünk az övék.

De ők is azért gondoljanak arra, hány hülye száguldozik odakint az utakon, villámot játszva, belecsapva mindenbe, ami az útjukba esik. Már csak az ilyen kretének miatt is érdemes becsatolni a gyereket, akár a legrövidebb útra is.

Videónk kedvcsináló a gyereküléshez, kedvelvevő a gyereköléstől. Íme:

143 hozzászólás

Magyarországon a kínai VW?

2011. július 29., 13:29 Módosítva: 2015.07.31 15:11
105 hozzászólás

Merthogy a rendszám szerint itt van, nem Kínában, még csak nem is az oroszoknál, ráadásul rögtön egy GTI. De valahogy túlságosan ismerős ez az autó. Az a maszk, azok a fényszórók...

VWBMW2
105 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Belezni csak Corsával

2011. július 27., 17:24 Módosítva: 2015.07.31 15:11
85 hozzászólás

Jó estét minden kedves olvasónak. Mai belterj-eposzunk hónapokkal ezelőtt kezdődött, amikor is Winkler felfedezte az Illatos Csirke nevű büfét. Lelkendezve érkezett meg a szerkesztőségbe és azóta napi szinten kapacitál mindenkit a remek vastagbeles-tésztára, kacsalábra, disznókörömre és töltött nyakra, gyömbéres pacalra és töltött gyomorra egyszóval csupa érdekes dologra.

Tegnap aztán megegyeztünk abban, hogy hozzácsapódunk még hárman, akik vállaljuk a szembesítést a sült kutyákkal, patkányhúggyal és ki tudja még mivel. Mindenesetre elég érdekes ételnevekkel érvelt még Winkler ahhoz, hogy a Totalcar Sertéskommandó – ahogy alkalmi tömörülésünket elneveztük – vele tartson.

Hopp, az ánuszrózsa!

Négyen összesen 415 kilónyi súlyt képeztünk, így talán érhető a név és – bár én papírkutya módon előre leszögeztem, hogy disznóvastagbeles tésztát nem eszem – azért mindannyian kíváncsiak voltunk már az echte, igazi kínai kajáldára, egyenesen a Józsefvárosi piaccal átellenben.

Winkler figyelmeztetett mindenkit, hogy ez az a hely, ahol egyetlen világnyelvet beszél mindenki, ez pedig a kínai, szóval recepteket nem fogunk cserélni, de legalább nyugton hagynak.

A garázsban egyetlen tesztautó állt: egy 1.4-es Corsa, így már előre dörzsöltük a tenyerünket, hogy na most aztán rendesen megnyekkentjük, borzalmas dinamikát és kínpadot prognosztizáltunk, ehhez képest…

Persze a hely maga elég kemény volt, ÁNTSZ-esek tán sosem jártak ott, de a kaja olcsó és sok. Assur végül bölcsen egy zöldséges tészta mellett döntött (igen, az az ovális valami maga a tészta), én egy marhahúsost toltam be, Árpád és Winkler nekimentek a vastagbelesnek, Árpádnak sikerült is megtalálnia a ropogós ánuszrózsát. Az egészet pedig import kókusztej-limonádéval öblítettük le. Remek volt, de a csípős szósszal vigyázzanak, az eléggé odaver.

Viszont ha van önökben egy kis kalandvágy, akkor próbálják ki az Illatos Csirkét (honlapja nincs), az igazi kínai büfét.

Így készül a Totalcar.
 

85 hozzászólás

Bezzeg a románok

2011. július 27., 07:00 Módosítva: 2015.07.31 15:11
320 hozzászólás
Sand-Glass-LED-Traffic-Lights
A rendőrök fotózni tanulnak, mi pedig fizetni. Sokat.

Mai cikkünk blogposztja.

320 hozzászólás

Na, már megint egy KGST Party!

2011. július 26., 15:38 Módosítva: 2015.07.31 15:11
10 hozzászólás

Rohadtul öregszünk, emberek. Idén lesz a kilencedik KGST Party Nyíregyházán, pedig alig egy éve volt a legutóbbi.

Tessék hát összekapni magatokat, hátatokra a családot, ülepetek alá a kedvenc autót, és augusztus 19-21. között becélozni Nyíregyháza-Sóstón a Koaland Kalandparkot.

A rendezvényt szervező testvérek egyike, Pócsi Pisti mindjárt el is mondja, miért érdemes idén is ott lenni:

- Hello István! Tavalyi is beszélgettünk már, így azt nem kérdezem újra, mi is az a KGST Party. Azt azonban igen, mitől lesz ez más, mint a tavalyi.

Pont nem baj, ha beszélünk azért kicsit a gyökerekről, mert állandó ellentmondásba keveredünk, és ezt jó, ha meg tudjuk magyarázni, vagy legalább is rá tudunk világítani dolgokra. Rendezvényünk még az ősidőben, 2003-ban kapta a nevét, amikor valóban a KGST tagállamok járműveit gyűjtöttük össze. Az évek során azonban valóban nosztalgia-járműtalálkozó lettünk, ahol minden márkának és mindenféle járműnek helye van. A lényeg, hogy ezek a gépek közelítsék meg legalább a young-timer korhatárt.

10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Öreg vagyok én már tankolni

2011. július 26., 07:49 Módosítva: 2015.07.31 15:11
134 hozzászólás

Hogy gáz-e egy dízel Porsche? Lehet, hogy bizonyos körökben az, pláne, ha korábban már volt az embernek dolga benzinessel. De szerintem visszataszító dolog ennyit tankolni egy kőgazdagnak is. Nem mintha nem bírná megfizetni, hanem az állandó kútra rohangálás a zsibbasztó. Viszont a dízelmotorral van egy olyan autó, aminek a határait távolról sem tudjuk kitapogatni: csak a magabiztosság van, a káprázatos futómű, a briliáns kormányzás és a minden képzeletemet felülmúló mérnöki teljesítmény. De aki nem tol le a dízel Panamera torkán legalább tíz litert, az higgyék el, jobban jár egy Audival.

Mai bemutatónk blogposztja.

134 hozzászólás

Holdkomp vagy autó?

2011. július 25., 16:48 Módosítva: 2015.07.31 15:11
88 hozzászólás


Itt van már egy ideje nálunk az új A6, de csak mostanra érett meg bennünk az elhatározás, hogy csakazértis rájövünk, hogyan kell karakterfelismerőst játszani a tapipadján. Az örök igazság ismét győzött: ne legyenek restek a kézikönyv után nyúlni, ha elakadnak, különben úgy járnak, mint az a legendás Volvo-vásárló, aki pár hónap után hozta vissza az S80-ast azzal, hogy nem működik az automata klíma rendesen.

Erre kiderült, hogy pontosan ugyanúgy maradt beállítva, ahogy a szalonból kihozta. Automata, ennyire azért nem...

Így készül a Totalcar-rovatunkat olvashatták. Köszönjük.

88 hozzászólás

Ha drágának tűnik, azonnal vedd meg!

2011. július 24., 18:08 Módosítva: 2015.07.31 15:11
318 hozzászólás

A másik tanulság szintén nem új keletű: nem szabad a legolcsóbbat választani. Ha ráálltunk egy típusra, ami zárójelben megjegyezve nem a legbölcsebb magatartás, a legolcsóbb és legdrágább példányokat általában meg sem érdemes nézni. A nyomott árnak mindig oka van, a skála felső vége pedig többnyire túlárazott. Valahol középen vannak a legjobb vételek: még ha drágának is tűnik a százezerrel többre taksált autó, ha egy kétszázezres javítást spórolunk meg vele, megéri.

Mai cikkünk blogposztja.

318 hozzászólás

Minden pocsék volt a Mercin

2011. július 24., 07:38 Módosítva: 2015.07.31 15:11
413 hozzászólás

Zsibbadt lábbal álltam fel a vécéről, ahová cigizni járok esténként, amikor hideg van a teraszon. Kezemben a notebookkal, letolt tréningben csoszogtam ki a nappaliba a feleségemhez: - Nézd, ezt most megvesszük neked!

Rita ölni tudott volna a szemével. Aztán megnézte a képeket.
- De minek harmadik autó?
- Dehogy harmadik, a Camryt eladjuk, úgyse szereted, mert nagy, és a ház előtt szinte minden sarkának nekimentek már a tolatgató anyukák.
- Nem mindegy mi áll a ház előtt?
- Nézd csak meg, az elmúlt egy évben havi 163 kilométert mentél vele, összesen kétszer tankoltunk.
- De ez kisebb nem?
- Éppen ezért, majd nem félsz vele parkolni.
- De most lett második gyerekünk.
- Épp azért.
- De 570 ezrünk nincs rá.
- Majd lealkudjuk, és a biztosítás is olcsóbb.
- Van légkondi?
- Nincs.
- ABS?
- A leírás szerint nincs.
- Legalább fiatalabb a Camrynél?
- Öregebb négy évvel, de van tetőablak.
- Te hülye vagy.

DSC 7930
413 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A kor melankolikus szépsége

2011. július 23., 14:55 Módosítva: 2015.07.31 15:11
27 hozzászólás


Eric Bizek Salt Lake Cityben él és dolgozik, bár nála a lét ezen állapotát két szóval leírni talán túlzás, hiszen a munka és az élet nála egy. Sőt, valószínűleg a szerelem is. Eric ugyanis ikonikus, öreg japán autókat támaszt fel. Van úgy, hogy a semmiből, van úgy, hogy csak félholt állapotból. Cége, a JDM Legends mára már az egyik leginkább elismert műhely lett.

Talán azért is, mert megérti az öreg fémlökhárítósok lelkét és szereti őket. Kis műhelyéről készült hangulatos kisfilm-sorozat negyedik részében tökéletesen összefoglal mindent, amiért ezt a munkát szeretni lehet. Nice job, Eric!

Vimeo-videó.
Via depthofspeed.com

27 hozzászólás

Egy milla kedvezmény, neked is

2011. július 22., 07:45 Módosítva: 2015.07.31 15:11
213 hozzászólás
akcio-cimlap

Amint szóba elegyedünk az értékesítővel, meghökkentő ténnyel kell szembesülnünk: a használtautó-beszámítási diszkonthoz nem is kell használt autó.

Mai cikkünk blogposztja.

213 hozzászólás

A kamionos srác nősül?!

2011. július 21., 17:00 Módosítva: 2015.07.31 15:11
26 hozzászólás

Valójában nem tudom, hogy kamionozással keresi-e a pénzét az a fiatalember/fiatalasszony, aki most megnősült/férjhez ment*, de valószínűleg igen. De minimum jó haverjai a kamionosok.

Szatmárnémetiben van egy fura szokás. Az úgynevezett Zsidó korzón – nem tudom, mi lehet a rendes neve – minden valamire való esküvő közönsége megjelenik. A korzó tulajdonképpen egy hatalmas, négyszögletű tér, a közepén parkkal, ahol remek fotókat lehet csinálni. Épp ezért megjelenik a lakodalmas menet autókkal, aztán megállnak és jöhet a fotózkodás, videózás.

kamionesk2

Már ettől is vicces egy szombat délután, mert ha már retorzió nélkül lehet nyomkodni a dudát, mindegyik lakodalmas menet megtesz pár kört a tér körül. Egy idő után persze elkezdenek egymásba folyni a konvojok, ember legyen a talpán, aki követni tudja, melyik feldíszített Logant vagy Cielót kövesse. Asszem, amikor a parkban sétáltunk, minimum négy menyasszonyt láttunk. Figyelembe véve, hogy szokás pénteken, sőt vasárnap is lagzit tartani, komoly konjunktúrája lehet a házasságnak. Mondjuk, csinosak is arrafelé a lányok, én csak tudom.

Hát, ebben a katyvaszban vágott rendet egy menet, amely egy viszonylag szokványos sztreccslimóval indított, de utána megérkezett három fehér Actros és egy Magnum nyerges is. Valószínűleg a fehér alapszín miatt lehettek a díszítéseik feketék, mert határozottan nem temetési menet volt. Gondolom, a násznépnek sem okozott gondot, hogy ne csapódjanak a szomszédos lakodalom kocsisorához. Ha így nézzük, szinte praktikus pár vontatót is rendszerbe állítani. Mindenkinek csak ajánlani tudom, már csak az audiovizuális élmény kedvéért is:

*Nem kívánt törlendő

26 hozzászólás

Strandolni pufajkában?

2011. július 21., 17:00 Módosítva: 2015.07.31 15:11
130 hozzászólás

Pistának idén kijárt a jóból: többet tudhatott meg a kaucsukszakma kaviárjáról két nap alatt, mint amit egy vasárnapi autós valaha tapasztalni fog, ráadásul nem reszelősen száraz szófosásként, hanem saját érzékszervei segítségével. Nehogy ismételjük magunkat, most nem erről lesz szó, hanem a vajas kenyérről.

A jó öreg téli-nyári kérdés. Nem lehet elégszer elővenni. Aki most veszi első autóját, talán értetlen, mi ez a nagy felhajtás a szezontermékek körül. Nekik csavaroztunk ide egy félkezes kapaszkodót, ne kelljen megfulladniuk a marketingszövegek háborgó óceánjában.

Annyira örülünk, hogy sikerült elkanyarodni a vezetéstechnikai kérdésektől, hogy ebbe az anyagba már beleszőttünk egy középhaladóknak szánt részt is. Aki nincs képben a DOT-szám titkával, most jól megkapja. Nehogy átverjék egy túltárolt vagy ősöreg gumival.

130 hozzászólás

V16-os BMW, na, ez odaver

2011. július 21., 12:27 Módosítva: 2015.07.31 15:11
33 hozzászólás
BMW 635i túrakocsi

Agyam hibaüzenetek dobál, a memóriám sivítva keresi az adatokat, ahogy pörög bennem a biovinyó, hogy felidézze, amit látott. Kemény volt, pedig nem is a múzeumban, az űrhajóra hasonlító szentélyben voltam, csak egy kis oldalági, félhivatalos tárlaton.

 

33 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az idei év vétele

2011. július 21., 06:19 Módosítva: 2015.07.31 15:11
70 hozzászólás
Azért mi mégis óva intjük azokat, akik úgy érezték, most jött el az ideje egy Veyron replikának: ennyit nem ér. Sőt, valójában többre mennek egy donor Boxsterrel.

Mai írásunk blogposztja.

70 hozzászólás

Injektor és szeneslapát

2011. július 21., 06:00 Módosítva: 2015.07.31 15:11
101 hozzászólás
– Melegszik a főtengelycsapágy!
– Kenünk, vagy állítunk?
– Állítunk!
– 30-32-es kulcs, pajszer, kalapács!

Mai cikkünk blogposztja.

101 hozzászólás

A klíma változásának okairól

2011. július 20., 12:12 Módosítva: 2015.07.31 15:11
70 hozzászólás

Ül az ember a kocsiban, dögmeleg van, rárohad a gatya is. Én bizony gyíkarc vagyok, ha nem muszáj, nem akarok megsülni az öreg Mitsubishi Sigma bőrülésében, tehát megnyomom a kis hópihe ikonos gombot. Jön a finom hűvös levegő, máris kezdem magam jól érezni, így nem tűnik annyira vészesnek az előttem álló nap összes rohangászása.
De valahogy nem igazán hideg a befújt levegő. Hűvös, de nem elég hideg. Aztán egyszer csak azt veszem észre, még hűvösnek sem lehet mondani. Bizonyos motorfordulatnál, illetve tempónál hűt a klíma, máskor meg szinte semmi. Oké, dög meleg van, de hát erre lett kitalálva. Valami nem stimmel.

Lefejtették a gázt, hogy lássuk, egyáltalán mennyi volt még benne. Úgy a fele. Tizensok év után nem tragédia
70 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ezt mi betiltanánk!

2011. július 20., 06:00 Módosítva: 2015.07.31 15:11
732 hozzászólás
c6 aides conduite frein electrique
Milyen autó lenne, amit mi tervezünk? Betiltanánk minden felesleges vackot, ami csak bosszúságot okoz és köteleznénk a gyártókat néhány dologra. Sértegetésig menő vita alakult ki.

Mai cikkünk blogposztja.

732 hozzászólás

Versenyezni olcsón, de hol?

2011. július 19., 17:25 Módosítva: 2015.07.31 15:11
67 hozzászólás


Már régen feszít ez a téma, aztán ma egy kicsit elkezdtem túrni ez irányban a netet, MNASZ-től a különféle amatőr bajnokságokig és meg kell mondjam, nem csalódtam. Ekkora iszonyatos nagy káosszal ritkán találkozik az ember, pedig azért csak itt élünk, apróságokon a magyar ember már nem akad fenn.

Mintegy másfél óra kutakodás, alapkiírás-böngészés és mindenféle kupakiírás-olvasás után nagy nehezen eljutottam a Gyorsasági OB II. osztályán keresztül az frt.hu-hoz, de aztán végleg elvesztettem a fonalat. Gondoltam, felhívom Duent, ha valaki, hát ő csak jobban belelát ebbe, és felteszem neki az egymillió forintos kérdést: hol és melyik versenyen/bajnokságban induljon az, aki összerakta az autóját és van annyira értelmes, hogy egy zárt pályán próbálná ki végre, nem a közúton?

LMI11July-LeadPhoto-550x412

A probléma mélységét mi sem jelzi jobban, hogy hirtelen ő sem tudott egyértelmű választ adni, aztán addig-addig beszélgettünk erről, míg ki nem hűlt a reggeli rántottája, bocs.

Ez nem egy megoldó poszt, nem fog választ adni a címben feltett kérdésre, de máris belefutottunk olyan logikai bukfencekbe és - mondjuk ki - értelmezhetetlen marhaságokba, melyek mindennél jobban jellemzik a hazai autósportot. Nem okvetlenül kell azonnal az MNASZ-re gondolni - bár tény, hogy az utóbbi években már a bírálásába is belefáradt mindenki - de azért jópofa, hogy MNASZ-licenccel csak MNASZ által szervezett versenyeken indulhatunk. Nyilván meg lehet magyarázni, de inkább ne, ha lehet, ez tisztán csak egy monopolhelyzettel való visszaélésnek tűnik. Persze jó, mit akarhatunk, mikor az MNASZ-vezetőségi tagságért nem jár pénz, csak a felebaráti szeretet. Ajvé, ajvé, panaszkodna Csíkborc ilyenkor.

Abban megegyeztünk Duennel, hogy a baj a fejetlenségben keresendő, nagyon sok apró bajnokság, amatőr kupa létezik, a kiírások változók és egyelőre nincs egy hely, ahol világosan, kereshetően és áttekinthetően el lehet igazodni közöttük. Pedig vannak jó kis bulik, nem is sok pénzért, jó helyeken. Gyorsaságiban és raliban egyaránt, már pár tízezer forinttól.

Nem adtuk még fel, előbb-utóbb kibogozzuk a szálakat.

Az már csak az érem másik oldala, hogy nálunk miért nem működhet egy olyan zseniális dolog, mint a Chumpcar vagy a LeMons-sorozat, melyen kifejezetten 500 dollár érték alatti autók állhatnak rajthoz. Arra külön felhívnám a figyelmet, hogy hány futamot bonyolítanak le évente ill. mennyi a regisztrációs díj egy szezonra (500 dollár/verseny/autó, 100 dollár/verseny/pilóta) és ebből hogy jönnek ki (nyereséggel). Eszméletlen jó móka, csak kéne egy-két elszánt ember, akikkel bele lehet vágni és persze hazai viszonyokra beállítani az anyagi vonzatot.

Az pedig, hogy közben eszméletlen jól érzik magukat a résztvevők, nézők egyaránt, csak a bónusz. De hát, az amerikaiak ugye hülyék, mi meg okosak vagyunk.

67 hozzászólás

Mi van a Mergákkal?

2011. július 17., 06:00 Módosítva: 2015.07.31 15:11
117 hozzászólás


Valahogy így működnek a vulkánok – évtízezredeken át dolgoznak a gigászi erők a mélyben, aztán egyszer csak gőz, füst, robaj, repül a hamu, szökell a láng, ömlik a láva, remeg a föld, és óriási dolgok történnek.

Persze túlzás lenne a fentiekhez hasonlítani azt, ami az öreg Merciket jellemzi a családban, no meg csorbítja is a vulkános párhuzamot, hogy a napi használós autók igazából csak időszakos karbantartásokat kapnak, de nem fejlődnek. A zöld Merciről írtam a múltkor, azt már tényleg csak egy pótkerék-gumi (van), egy csomagtartó-matrica (beszerezve) és egy generátor választja el a vizsgától. Sajnos a generátorja másfél hónapja, immár tökéletesen felújítva Csabi barátomnál van. Elhoztam volna én már tőle rég, be is tettem volna, de köti az ebet a karóhoz – ott akar lenni a rettenet mérőműszerével, amikor először megmoccan. Hát akkor várok.

A 190-es Rovinjban. Itt még épp nem volt benne 492 000 km
117 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Zörög a szekér

2011. július 16., 08:00 Módosítva: 2015.07.31 15:11
31 hozzászólás

Emlékeznek tán, nem is olyan régen történt, hogy két - vénséges-vén - Opel elindult neki Európának, hogy hosszú idő után viszontláthassák az ódon gyárépületet, ahol anno megszülettek. Ha mégis lemaradtak volna erről az útról, itt mindent megtalálnak.

Ezek már bizony szalagon készültek, az Adam Opel AG. rüsselsheimi egyes számú üzemében, mely ma is megvan még. Bár már nem autókat gyártanak ott, hanem csarnokait bérbe adták, ám kizárólag autókkal foglalkozó gyűjteményeket, garázsokat és szervizeket találunk a gyönyörű téglaépületek között.

A szűk, zegzugos kis utcák meglepően nagy területet harapnak ki a város közepéből és olyan csodás, múlt század eleji hangulata van, amilyen csak az ilyen jól karbantartott, régi gyártelepeknek lehetett.

Sosem gondoltuk volna, hogy az alatt a nyolc nap alatt, melyet ezzel a jó kis társasággal együtt töltöttünk, ennyi újat tanulunk és egy ilyen kellemes emlékkel gazdagodunk. Esténként, mikor kinyíltak a borosüvegek és a szájak, rengeteg sztorit hallgattunk szájtátva Csikóssal. Csúszóhüvelyes motorokat javítottunk, elmerültünk az amerikai V8-asok hűtési rendszerében, az ódon öntvények történetei fedték át egymást Austro-Daimlerekkel és Bugattikkal, a finom chilei nedű pedig csak fogyott…

Reméljük, látják ezt a kisfilmet újdonsült barátaink is és ugyanolyan kellemes emlékeket ébreszt majd bennük, mint bennünk. Dőljenek hátra, élvezzék a napsütést és pöfögjenek velünk végig a Duna-parton, mint a régi, szép, rohanásmentes időkben.

31 hozzászólás