Muzeálisok Kéjszakája
Szép kocsikat keresünk az autóztatós PP-re!
Totalcar 26. Parkoló Parádé/Autóztatás - 2019.07.07.
Jön a legmenőbb Parkoló Parádé az évben! Igen, amikor egy csomó lelkes old- és youngtimer-tulajdonos elhozza valamelyik szeretett gépét, majd azzal pár órán át a többi young- és oldtimertelen olvasót autóztatja. A cselekmény helyszíne idén ismét a Hungexpo lesz, mint a 2018-as, aeroparkos kiruccanást leszámítva eddig szinte mindig.
Parkoló Parádé különkiadás: Múzeumok Éjszakája az Aeroparkban - 2018.
Patinásan öreg vagy hamvasan friss, jenki vagy japán, aszfalt vagy levegő, itt mindenki megtalálta a neki való csemegét az öreg repcsik közt.
Fenti rendezvényre keresünk nagyjából ötven szép és érdekes autót, velük pedig a gazdáikat, akiknek nem derogál, ha legalább bő három órán át idegen, de aranyos embereket kell fuvarozniuk fel-alá egy nagyjából ötszáz méteres útvonalon a vásárterületen belül. A sebességek szerények, a látogatók aranyosak, a rendezvény hangulatát mindig sikerül a totalcaros kultúrkeretek között tartani, tehát szerény az autófogyás, viszont nagy esély mutatkozik bezsebelhető dicséretekre. Autóztatók és látogatók egyformán lelkesen szoktak távozni este, ha a program véget ér, ez több éves tapasztalat.
A legfontosabb tudnivalók, pontokban:
1) a Hungexpo A és G-F épülete közötti passzázson sorakoznak fel az autók, innen indul az autóztatós PP, ahogy régebben is mindig. Ide gyalog a parkoló felől a 3-as fogadón át tudtok bejutni.
2) a rendezvény hivatalosan 2019.07.07.-én, vasárnap 16 órától 22 óráig tart.
3) az autóztatást vállalóknak 15 órára oda kell érkezniük, mert az elrendeződés elsőre mindig nehézkes, négytől pedig beesik a látogatók hada.
4) Az autózásról: hogy tumultust elkerüljük, az autókba elsősorban azok tudnak majd beleülni, akik az itt lévő űrlapon külön feliratkoznak. A feliratkozás ingyenes, de mindenképpen szükség lesz a megvásárolt Parkoló Parádé jegyedre!
Ez itt a felkérő poszt – keressük azt az ötven, ritka, lehetőleg old-, vagy youngtimer autót , esetleg némileg újabb, de kirívó érdekességet, melyekbe beülhetnek majd a látogatók. Lennének tippjeink is egyes erős témákban: a Mini 60 éves, a Citroën 100 éves, a Ford Capri 50 éves… Nagy szeretettel várnák sok ilyen autót, vezetőiket.
Aki most hoz először autót az autóztatós PP-re, annak felesleges aggódnia – az eddigi rendezvényeken mindig remek volt a hangulat, a látogatók kulturáltak, méltányolják, hogy mások nehezen megcsinált, féltve őrzött járműveibe ülnek be, ezért az autókban nem esett kár. Egy-két vízfelforrás, automataváltó-szétesés előfordult már, de semmi olyan, ami a normál használatban elő ne jönne egy öreg járműnél.
AUTÓT HOZÓKNAK:
A jelentkezés a GDPR-korszak óta kissé komplikáltabb lett, mert mindenkinek át kell esnie a személyesadat-kezelési, feltétel-nyugtázási nyűgökön; itt a link, ezt meg kell majd nyitnotok és el kell fogadnotok egy adatkezelési nyilatkozatot. Ugyanezen az űrlapon kérünk majd pár adatot az indított autóról – márkát, típust, évjáratot, esetleg egy fotót, valamint annak deklarálását, hogy milyen szinten vállalsz autóztatást. Ha innen továbblépsz, már neveztél is. Akit beválasztunk a kiállítók közé, annak természetesen nem kell jegyet vennie és még egy főt behozhat magával (a gyerekek ingyen bejöhetnek).
LÁTOGATÓKNAK, AKIK BE IS SZERETNÉNEK ÜLNI AZ AUTÓKBA:
Először meg kell vennetek a Parkoló Parádé-belépőt. Ha ez megvan, a hungexpós autózáshoz be kell írnotok az ezen a linken levő űrlapon a Parkoló Parádé-belépő kódját – Karotta készített egy jó kis szamárvezetőt tavaly, menni fog. Nektek is át kell esnetek egy adatkezelés-elfogadási procedúrán, ott, az autóztatási űrlapon, ne lepődjetek meg.
Azt javasolnám, hogy látogatóként csak akkor gyertek pont 16 órára, ha valamiért erősen határos az időtök, mert az a tapasztalat, hogy nyitás környékén nagy a tolongás, ezért szerencsésebb talán később beesni, mert olyankor már jobb az esély beülni a mindenféle autókba.
A RENDEZVÉNY MENETE:
A kiállított, csak bemutatásra hozott autókat külön állítjuk ki, oldalt. Az aktív autóztatók a hullámos tető alól indulnak, az autóztatás pedig a Hungexpo falai között, magánterületen zajlik. Ha tehát valaki olyan különlegességet hozna, amin valamilyen okból nincs rendszám, de mindenképpen érdemes látnia az autókra kíváncsiaknak, egy tréler birtokában megteheti. Természetesen kérjük, hogy ha rendszám nincs is rajta, fék, futómű, gumi, kormánymű azért mind rendesen működjön, mert nem szeretne senki baleseteket.
Mindenesetre, akár autóztatni, akár látogatni, akár jó kis öreg autókban utazni jöttök ki, mindenképpen nagy buli lesz, ahogy az eddigi hasonló rendezvényeink is mutatják. A szórakozás garantált – autózásra és autóztatásra érkezőknek egyaránt.
És akkor fontos infók a látogatóknak!
Időpont: 2019. 07. 07, vasárnap 16-22 óra között.
Helyszín: Budapest, Albertirsai út, Hungexpo, behajtás autóval az VI-os, gyalog a 3-as kapun.
A rendezvényen előre (az alábbi gombra kattintva) vagy a helyszínen megváltott belépővel lehet részt venni. A jegy elővételben 2019.07.07. 15:30-ig 990 Ft/fő , a helyszínen váltva 1500 Ft/fő . A rendezvényre 14 éven aluli gyermekek nagykorú kísérővel, 14-16 év között kísérő nélkül is ingyenesen léphetnek be.
A jegy egyszeri belépésre illetve behajtásra jogosít a Totalcar Parkoló Parádéra és annak minden kiegészítő programjára a Hungexpón.
Programok:
- Érdekes autós autóztatás
- Hogyan oltsuk el autónkat? - tűzoltási tanácsadás az Országos Tűzvédelmi Szolgáltató Kft. szakembereitől.
- Kilátogat a Saunatogo mobil szaunája, ahol a megfáradt testetek felfrissülhet.
- Lesz parkoló az eladó autóknak is. Adatlapot innen tudsz letölteni, ha árulnál.
- Ökumenikus érdekesautó-nézegetés, és barátkozás parkolószerte.
Gyerekeknek:
- A nagy népszerűségnek örvendő ingyenes gokartozás a Kalandozóparktól a 3-as fogadó előtti díszkövön.
- Kilátogat a Szomjoltóság csapata egy csodaszép oldtimer Mercedes 710 tűzoltóautóval! Kívül-belül megnézhető, megmászható, beöltözhetsz tűzoltónak, sőt most utazhatsz is rajta!
- Kreatív játszóház zsonglőrrel. Fejlesztenéd az ügyességed? Próbáld ki a legkönnyebben elsajátítható zsonglőrtudományt a menő autók kavalkádjában.
Totalcar Parkoló Parádé
V8 és USA tematikával jelentkezik a Parkoló Parádé, de gyertek, gyertek, nyugodtan, bármivel!

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
