Feladó: shepherd
Címzett: Róbert Winkler
Elküldve: 2009. április 17. 19:20
Tárgy : ketgyoker
Tisztelt Szerkesztő Úr,
ennyire nincs téma, hogy egy belső informális beszélgetés felpumpált transscriptjét kell publikálni?
Az egészből a "hiszen a biciklis sérülékeny" mondat ér bármit, ez az a lényegi pont, amit bringás és autós egyként szokott elfelejteni.
Viszont pár bekezdésével sikeresen erősíti az olvasó autósokban a bringással szembeni előítéleteket.
Azt hiszem, jó lenne, ha a Totalcar a békés autós-bringás egymás mellett éléshez szükséges kétoldalú önkorlátozásokat, meg best-practiceket venné egyszer számba és ajánlaná a T. Autós Olvasók figyelmébe.
Egy kis olvasni- és néznivaló:
http://www.labreform.org/blunders/bicycle-blunders.pdf
http://vimeo.com/4140910?pg=embed&sec=4140910Üdv
shepherd
Kedves Shepherd,
és esetleg a kerékpárosok kapjanak városi szent tehén-státuszt? Cikkem csak arra szeretett volna utalni, hogy elég borzalmas kihágást követnek el ahhoz, hogy ne csapkodják azonnal az autókat. De ha ragaszkodik hozzá, megmondom, hol parkol az autóm, és csapkodhatja egy kicsit a motorháztetőt.
Üdvözlettel:
Winkler Róbert
Feladó: shepherd
Címzett: Róbert Winkler
Elküldve: 2009. április 17. 20:2
Tárgy : Re: ketgyoker
Tisztelt Főszerkesztő Úr,
nem kell szent tehén státusz, de kellene egy kis respekt az iránt, aki a szarrá ázást stb. is bevállalva, 0.1 kW teljesítményre korlátozva, ténylegesen egy autóval csökkenti az aznapi dugót a belvárban.
Hogy a bringás a zebrához érve gyalogossá tud válni, majd ismét járművé, ez egy adottság. A kérdés az, hogy aki az autó buborékjának a fizikai védelmében, egyre jellemzőbb módon klimatizált, kellemes, szép zenével kibélelt közegből, ám a dugóban vesztegelve ezt látja, mit gondol. Szerintem semmi rosszat nem kellene gondolnia.
Nagyon nem egyformák a biciklisek, meg az autósok sem. Én pl. mindkettő vagyok, évszakfüggő arányban, mert 8 fok alatt a térdem fázni és fájni kezd. 280, 172 és 145 lóerős, nem céges és nem szolgálati gépkocsikat hajtok. Jó bennük ülni, de még jobb kiszállni és tekerni.
Igaziból a társadalmi szolidaritás és empátia hiánya, amiről itt szó esik, és az ezzel együttjáró tendencia az általánosításokra.
Az Ön írásában, és a nekem adott válaszában is ez jelenik meg valamilyen mértékben, és ez az, amit fájlalok. Van elég faszság az országban, miért kellett kitalálni egy újabb divizsön lájnt, amivel rozsdás éket lehet verni az egymás iránt irgalmas pógárság szeme közé? Bringások-autósok? Lófaszt.
Mert persze van sok barom állat biciklis, éppúgy mint irdatlan seggfej autós, kutyás, nemdohányzó, nő és férfi. De egy barom, aki ráver az autóra, miért reprezentál a T. Szerkesztő Úr felé egy csoportot? Miért véli úgy, hogy azzal, hogy az autósok és biciklisek koegzisztenciáját elősegítő szemléletet és publikációt hiányolok a Totalcarból, egyből csoporttag vagyok és bizonyságot adok autóverő hajlamaimról?
Lenne tanítanivaló bringásnak, autósnak egyaránt. Autósok: nem dudálni rá bringásra 1 m-ről, mert kurvára megijed, elrántja a kormányt, és nagyot tanyázik a járdaszegélyen. Bringások: tudni, hogy a halk és gyors vagyok, ezért a megjelenésemnek nincs előjele az autós számára. És még sok ilyen. Mejd erről egyszer tessenek írni, vagy kérni egy szakembert, hogy írjon. Nagy bazi jófejség lenne, és sok autósban lenne pár megvilágosodás.
Üdv
Shepherd
Kedves Shepherd,
Tényleg nem érti?! A respekt az egy dolog. Igen, respektálom a bringások küzdelmét a nagyvárosban. Igen, tudok róla, hogy csökkentik a dugót, ha az autójuk helyett választják a biciklit közlekedésül.
Most figyeljen, de nagyon: attól, hogy valaki egy csoporthoz tartozik, még nem kell hülyének, süketnek és/vagy esetleg vaknak lennie.
Emésszen.
Mondok egy példát. Én, mint motoros gyakran találkozok olyan véleményekkel, hogy a motorosok milyen borzalmasan közlekednek, hangosak, veszélyesek. És tudja, mit mondok ilyenkor? Képzelje, egyetértek. Igen, mert a motorosok tróger módra közlekednek. Igen, a motoros balesetek többségében a motoros a hibás. Pedig ez egy általánosítás, hiszen vannak motorosok, akik rendesen közlekednek, igaz, nagyon kevesen láttak még olyat. Én is csinálok időnként olyan dolgokat, amik nem nézhetnek ki valami jól – motorral gyakorlatilag lehetetlen betartani a KRESZ-t.
De nem is állok neki óbégatni a motorosok védelmében, másokra mutogatva, hogy az autósok meg telefonálnak, a kamionosok videojátékokat játszanak, a gyalogosok fogalmatlanul szaladgálnak át az úton, a biciklisek meg kivilágítatlanok: mindez az én motoros gyökérségemre nem mentség. Szóval ha valaki rákezdi, én kussolok, elvégre igaza van. Attól, hogy elméletben létezik rendes motoros, a valódi trend még elég egyértelmű.
Kerülhetném az általánosítást a tahó módra közlekedő kerékpárosokat név, lakcím és személyi szám alapján felsorolva, de az effajta adatgyűjtésre sajnos nincs apparátusom. Meg Szabó Máté ombudsmannak se biztos, hogy tetszene. Lehet, hogy vannak általánosító megállapításaim, de én újságcikkeket írok, nem ENSZ jelentést. Amiket itt olvas, nem istenítélet, vagy a nagy betűs igazság, csak a véleményem.
A két kerék talán egyszerűen kihozza az emberből a gyökeret. A motoros annyival kevésbé súlyos eset, mint a kerékpáros, hogy ő tudatában van a saját gyökérségének, és nem képzeli magát a jövő hírnökének, a környezettudatosság netovábbjának, a nagyvárosok megmentőjének, akiknek mind a jelen, mind a jövő nemzedékek hálával tartoznak, ennélfogva neki mindent szabad.
„Hogy a bringás a zebrához érve gyalogossá tud válni, majd ismét járművé, ez egy adottság.”
Adottság?! A kamionnak meg olyan adottsága van, hogy bárkit kivasal. Következik tehát valami az adottságokból? Semmi. Van a KRESZ, az elvárható figyelem, meg az előzékeny udvariasság, ami soha nem árt.
Természetes, hogy igyekszem vigyázni minden közlekedőre, a környezetszennyezőkre ugyanúgy, mint az alanyi Neókra. Csak ezzel a militánsan idióta nézettel ne fárasszanak már, hogy valamelyik közlekedési eszközzel többet szabad kihágni, mint másokkal. Persze a géptető-csapkodási ajánlatom továbbra is él, ha gondolja.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Egyszer mindenkinek kell egy izgalmas autó!MűhelyPRN: Renault Megane RS Cup – 2013.
A Sport és RS Renault modellek gyárilag alkalmasak képesek megadni életed autózását egy szerpentinen vagy versenypályán, de jót kell venned belőle!
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
