Tegnap az Info Rádió riportere azt kérdezte, hogy állunk az aláírásokkal. Mondom, erre igen nehéz normális választ adni. Van itt a szerkesztőségben kb. 9000 konkrét aláírás, ugyanakkor a válasz azért nem olyan egyszerű. Ez a 9000, illetve ma már 9500 aláírás bent van a zsákban, de mennyi lehet még a zsákon kívül?
Angéla küldött nem is olyan rég egy köremailt azoknak, akik aláírásgyűjtő helyként regisztráltak, mondják meg, mekkora mennyiség pihen náluk. A 475 megszólítottból 69-en válaszoltak, és neveztek megy egy számot. Angéla végzettségét tekintve közgazdász, így nem okozott neki nehézséget, hogy átlagoljon. Ennek értelmében pedig a 475 aláíróhelyen átlagosan 48 aláírás van. Hogy akkor ezt most kezeljük optimistán, és szorozzuk fel a 48-as átlagot a 475 aláíróhellyel? Mert az akkor 22 800, plusz a 9500 a szerkesztőségünkben, az 32 300, nem is rossz. Vagy legyünk pesszimisták, és induljunk ki abból, hogy akik egy emailre sem válaszolnak, azok szarnak a gyűjtésre is, és valójában szinte egy sincs náluk? Esetleg gondoljunk bele, hogy egy kürtőskalácssütő, fogorvos, vagy kocsmáros nem nagyon foglalkozik az emailezéssel, hanem süt, fúr vagy csapol, és akkor van még egy óriási mennyiségű szavazat, ami majd az utolsó héten érkezik be?
Na, hát így válaszoljon az ember a Hogyan állunk a szavazással? – kérdésre. Sokan írják, hogy tegyünk ki egy számlálót, amin követhető az állás, de ez sajnos ilyen: a rosseb tudja, hogyan állunk. A helyzetet bonyolítja, hogy egy hete már a MOL benzinkutakon is lehet aláírni, ami az aláíróhelyek számát 799-re növeli. MOL-kútról egyáltalán nem jött vissza semmilyen visszajelzés. El tudom képzelni, hogy egy ekkora gépezet nehezen lendül be, a motorkereskedések nagy részének is hetekbe került, mire felfogták, miről van szó. Én ma mindenesetre úgyis elmegyek tankolni, és akkor majd szúrópróba-szerűen csekkolok egy MOL-kutat, ugyanerre biztatnám a nyájas olvasót is.
Bónuszként pedig kérem, fogadják szeretettel az egyik legfrissebb borítékot, ami a boldog kis mediterrán országból, Izraelből érkezett, és nyolc magyar állampolgár aláírását tartalmazta.
B125 – Miről szól a kezdeményezés?
Hiába modern és környezetbarát az 50 köbcentis robogó, ha a hivatalosan 45 km/h-ra korlátozott végsebességével inkább mozgó forgalmi akadály, mintsem valóságos ingázási és közlekedési alternatíva.
Európa számos jól motorizált országában – feltételekhez kötve – érvényes a szabályozás, ami megengedi, hogy B kategóriás jogosítvánnyal vezethetőek legyenek a 125-ös, legfeljebb 11 kW-os robogók és motorkerékpárok. Az ottani a döntéshozók felismerték, hogy a nagyvárosi dugók nemzetgazdasági léptékkel is mérhető károkat okoznak azon túl, hogy tönkreteszik milliók életét és egészségét.
Itt az idő, hogy Magyarországon is rendezzük a helyzetet. A várt hatások között szerepel a segédmotoros kerékpárok és a most rendszám nélküli motorok biztosítási hátterének rendezése, környezetvédelmi és közlekedésbiztonsági ellenőrzésük lehetővé tétele, és a modern, környezetkímélő motorkerékpárok üzembehelyezése.
B125 – népi kezdeményezés nagyobb térképen való megjelenítése
Amennyiben listánkon nem talál a lakóhelyéhez közel egy létesítményt sem, ide kattintva letöltheti a domumentumot. A kinyomtatott, majd kézzel kitöltött aláírási ívet elpostázhatja címünkre (Totalcar.hu Informatikai kft, 1033 Budapest, Flórián tér 1.). Kérjük, a borítékra írja rá, hogy 125.
Várjuk azon helyek – boltok, kereskedések, klubok, szórakozóhelyek, stb. – címét, ahol szintén szeretnének részt venni a gyűjtésben.