Rulettkerék 3. Egy kis melegvizet valaki?

2016.01.31. 06:59

Rögtön az elején lelövöm a poént: az autó működésére semmiféle befolyással nincs az esemény. Lélekben valahol fel voltunk rá készülve, miközben Csikóssal hazafelé gurultunk óvatos kilencvennel a 4000 forintos (ahogy kell) tankolás után, többek között arról is beszélgettünk, hogy milyen érzés lehet most évek óta szikkadt vízcsőnek vagy rittyóval teli hűtőnek lenni, amelyben hirtelen újra járni kezd a forró keverék. Valószínűleg boldogító, ugyanakkor riasztó is, pláne a mi szempontunkból.

Most jövünk haza Karesztól a Bálnával, fűt, világít, mos, főz, plusz az egész kuplerájt tudja. Porzott a tank, épp...

Közzétette: Totalcar.hu – 2016. január 27.

Na, mire hajnali fél háromkor leparkíroztunk a Czobor utca előtt, már világított az alacsony hűtőfolyadékszintet jelző lámpa. Katasztrófát vizionáltunk elsőre, hiszen a motortér egy bal felső rekeszében állt a víz, szemmel láthatóan frissen és üdén került oda a rozsdáspiros, fagyállós keverék. Hamar kiderült azonban, hogy nagy baj nem lehet, mert eljöttünk 145 kilométert, szóval nem durranás lesz ez, maximum szivárgás.

Csikós berohant lámpáért, közben megkért, hogy halkan nyissam a géptetőt, mert ez rendes környék. Már éppen meg akartam tőle kérdezni, hogy hogyan lehet hangosan NYITNI (ezt a teljes felnyitáskor kértem, amikor épp ketten emeltük függőlegesbe a lemezt, és a két oldalsó kallantyú ilyenkor hatalmasat kattan, a tiéd kattant is, látszik, most sem érted, mit akartam... - Csik), amikor a hűtő nagy vízcsövét megnyomkodva meghallottam a jellegzetes, szörcsögő hangot a szélvédő tövéből. Ott a baj, beszoptuk. Odavilágítva látszott, hogy a fűtőpárnának nevezett kis hűtőre csatlakozó vízcsövön folyik ki a víz, el a relédoboz és a biztosítékszekrény alatt (érdekes helyre tervezték ezeket), majd veszik el a hatalmas géptér mélységes üregében. Na, eldurrant a cső, gondoltuk, de mivel későn volt már és a probléma nem volt jelentős, ezért felöntöttük a rendszert és hazagurultam.

Hajnali három lett közben, ahhoz képest, hogy max. este tízre ígértem magam még szinte időben voltam. Holtfáradtan összeszedtem a cuccom, a Kareszéktől kapott kóstolót, a fényképezőgépet, a játszósruhát-sporttáskát azzal, hogy majd holnap megnézzük, mit lehet tenni. Ja, előtte még megbirizgáltam a doblemez alján lévő leeresztőt, el is kezdett szépen, cseppenként szökni a bent összegyűlt lé. Biztosan kellett volna alá tennem valami lavórt, de éppen nem volt nálam, szerencsére a csatorna felé kezdett kúszni a kis ér, az az egy liter reggelig lefolyik és kész, alig álltam a lábamon, másnap jönni kellett dolgozni: magyarán elegem volt. (Igen, tudom, hogy oda sem szabad, de a számban mégsem hordhattam el a benzinkútig.)

Kapcsolódó
Rulettkerék 3: Bálnabajok, megoldások és a valóság

Rulettkerék 3: Bálnabajok, megoldások és a valóság

Jégtömbbé fagyva érkeztem, kánikulában távoztam de a kettő között eltelt pár nap és elfolyt pár forint. Tessék, ennyit költöttünk első körben a Bálnára.

És akkor a Bálna úgy gondolta, hogy nem ereszt. Egyszerűen nem volt hajlandó bezárni magát. Felmentem, elemet cseréltem a távirányítóban, visszajöttem: semmi. Basszus, alig pár órát voltam Csikkal és már eszem a szaros kenyeret?!? Olyan zsibbadt voltam, hogy nem jutott eszembe a kézenfekvő megoldás, így otthagytam éjszakára nyitva, bízva abban, hogy a képzettársítások még működnek és nem mernek hozzányúlni.

Nem is nyúlt hozzá senki, így reggel - miután gyorsan felhívtam Kareszt és a bontós gurut - megnyugodva ültem be és cseréltem ki a központi zár biztosítékát. A csomagtérben található dobozt sokat bolygattuk a gátlócserekor, Karesznál nem volt bezárva az autó, így történhetett, hogy az idő vasfoga által szemlátomást megrágott biztosíték megadta magát. Még szerencse, hogy így, hiszen ha bezárva tette volna, akkor nem tudom, hogyan nyitom ki, hiszen a zárak végérvényesen bekühedtek, a kulcs meg sem mozdítja őket, pedig kaptak bőven mindenféle szert.

Odabent aztán Bandival nekiláttunk, hogy megtaláljuk a hiba okát. Nem kellett hozzá nyolc általánosnál több, hogy rájöjjünk: nem a csövekkel van a baj, maga a fűtőpárna ereszti a lét a csatlakozásnál. Szerencsére nem a beltér, hanem a motortér felé. Így nincs más dolgunk, mint kiiktatni a körből és légteleníteni egy kiadósat, ami azért ennél az autónál egy többórás művelet is lehet. A fűtőpárna amúgy az ablaktörlők lefagyását hivatott megakadályozni, a szélvédőfűtésre semmi hatással nincs.

Zártuk a vízkört, kiemeltem a kiegyenlítőtartályt és járattuk, melengettük, amíg csak buggyant egyet-egyet. Nem lett tökéletes, az utasoldalon nehezen jött meg a langyos (messze nem olyan meleg, mint a sofőroldalon) de aznap este lejtőn állva parkoltam letekert tartály-kupakkal, így reggelre kiböfögte magát, szintre töltöttem és most jó.

Mászkáltam a városban egy kiadósat, este elmentem Csikóssal a kultikus klubba, ahol néha megfordulok ugyan, de korántsem vagyok állandó vendég. Most közel volt, ráadásul Csereklyei Dani, ez a vajszívű veterán-guru és polihisztor ajándékot hozott a jobb sorsra érdemes Mercedesnek és nem illett visszautasítani. Az ő egyik autójáról, egy száznegyvenesről anno Csikós írt egy remek eposzt, tessék fogyasztani.

Kapcsolódó
Ha nem elég a Rolls-Royce…

Ha nem elég a Rolls-Royce…

Ma is lenyűgöző. Még mindig a legelegánsabb. Olcsó is. Csak győzze az ember pénzzel.

Ahogy az lenni szokott, éjjel fél kettőig okosodtam, sztorizgattunk, mindenkinek volt egy története a Mercedesről, és azok között az emberek között lenni, akik a tényleges veteránozást-youngtimerezést művelik idehaza, mindig felemelő. Itt nincs kérkedés és vetítés, ezek a srácok nem teszik ki a homlokukra azt, amit elértek. Baráti társaság, mindig jól érzem magam közöttük (még ha messziről sem ugatom a témát annyira, mint ők) és elképesztő történetek tömkelege jön szembe. Legközelebb erről is mesélek majd, de vissza a Bálnánkhoz.

Karesz jó munkát végzett, a motor csodásan, finoman jár, a váltó javulgat ugyan, de nem lehet rámondani, hogy tökéletes. A ridegtartás ellen nincs orvosság, meg-megcsúszik a 2., 3. fokozat között, sokkal kevésbé, mint korábban, de észrevehetően. Viszont a kickdown működik, és ha felszívja magát, akkor szépen meg is indul ezzel az 1900 kilóval a 231 ló, abban hiba nincs. Többen is megerősítették, hogy ezzel a motorral a legkevésbé problémás a W140, ennek csak örülni tudok jelenleg, mert a motorra nem szeretnék költeni többet. A következő Karesz-körön egy jobb első gömbfejet cserélünk majd és leengedjük a hűtővizet, kap majd újat, szép tisztát és kész. Onnantól kezdve - remélhetőleg - már csak a pepecselés marad nekem, azt pedig imádom.

Mivel most elutazom egy kis időre a közeli Finnországba - hiszen a Porsche Arctic Driving Experience elég jól hangzik ahhoz, hogy a rövidke télben edzett jobb lábam újra önkéntelen öblögetésbe kezdjen az asztal alatt - úgy terveztem, hogy addig is hatékonyan használom ki az időt, amit közém és a partra vetett Bálna közé vert a sors. Így hát szombat este bepattantam a duruzsló anyaméhbe és leparkoltam a cetet a beltér-guru vadonatúj műhelyében.

Mondjuk az megdöbbentő, hogy még ebben az illusztris társaságban sem veszett el, tökéletesen beilleszkedett és jól állt neki a neonfény. Bőrös Viktornál melegben, jó helyen lesz és nincsenek kétségeim afelől, hogy ezt a két, szakadt üléskárpitot, zsíros-kopott könyöklőt és lógó bőrborítást most láttam utoljára. Kókuszrost-hegyek szevasztok, minden kedves olvasónak helló, legközelebb a Hotel Levi Panoramából jelentkezem. Állítólag Nico Hülkenberg is arrafelé kóricál, hátha sikerül erről-arról elbeszélgetni vele.

Nemsokára jövök, alig várom már, hogy a sok apró csetreszt a kezem közé kaparintsam és kiélhessem beltér-fétisemet. Viktorra külön rá kellett szólni, hogy csak a kárpithoz nyúljon. A Bálna pedig szépüljön, ráfér.

Utóirat: nincs valakinek véletlenül egy kukába való Sacco-deszkája? Van vele egy tervünk...

Az oldalról ajánljuk

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
  • Belsőség

Így teljesülnek a gyermekkori álmok

Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.

3 órája
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22