Rulettkerék 3: És mondá a tróger, jó lesz az úgy
Miután a szerkesztőségi Bálnabél szinte újjászületett Bőrös Viktor és Polír Laci kezei alatt (71 ezer Ft, de megérte, leírom majd, mit csináltak), nem maradt más hátra, csak egy komoly feladat: le kellett róla dobni ezeket a borzalmas, 19 colos replika-felniket, és eladni annak, akinek ilyenre van szüksége. Talán valamennyi zseton visszacsorogna a rendszerbe.
Ha valaki, akkor én aztán hatalmas óriásfelni-gyűlölő vagyok, a mai napig nem értem, hogy miért jó az, ha a többéves mérnöki munka eredményére köpünk egy nagyot, és tökéletesen hazavágjuk az egész futómű és komfort harmóniáját azzal, hogy malomkereket rakunk az autó alá. Se nem szép, se nem jó. A 140-es fejlesztésébe egymilliárd nyugatnémet márkát toltak bele annak idején, okos mérnökök százai dolgoztak hosszú éveken át azon, hogy olyan legyen, amilyen.
Az a felni- és gumiméret nem véletlenül az, ami. Úgyhogy a nap végén kéjes örömmel vágtam bele magam a ropogós afrik-tömésbe, a csomagtartóban a jó vételnek számító, 7 milliméteres mintával rendelkező, oldalt még szőrös Fulda-téligumikkal (45 ezer a garnitúra 235/60 R16, számlával), a négy csodálatos Achtloch-felnivel, és irány a gumisom, Sanyi.
Mivel túl vagyok már pár autóvásárláson, így rutinosan az egyik hátsó kerékkel kezdtük, volt már rá példa, hogy csodát láttam ott, de Csereklyei Dani – akitől a felniket kaptam – mesélt olyan történetet is, amelyben az általa vásárolt Mercedes kerekeit csak két csavar fogta (az öt helyett), a maradék háromnak csak a feje volt beragasztva a helyére.
Nos, ennyire nem volt vészes a helyzet, csak éppen annyira, hogy ne sikerüljön felrakni alá a gyári alufelnit. Ugyanis annak idején Tróger Géza, a mester, úgy gondolta, hogy elég, ha az öt csavarból kettő az eredeti hosszúságú, a másik háromnak meg jó az a két-másfél menet, amit fog éppen.
Nem vagyok szívbajos srác, értem én már haza túrából két beszakadt kerékcsavarral, görbe felnivel, meg ki tudja mivel, de itt konkrétan arról van szó, hogy a rövid kerékcsavarok bizony át sem érnek a gyári alufelnin. Eleget láttam, a többi kereket meg sem néztük, veszek 20 bele való kerékanyát a bontós srácoktól és kész.
Hogy az eredetiekkel mi történt? Ki tudja, talán elvesztek anno a gumisnál, vagy csak lemezfelni csavarja volt kéznél, vagy egyszerűen csak a fillérbaszó barma (hogy Kareszt idézzem) nem vette meg. És az ilyen tartott Bálna-Mercit. De egy pillanatig se gondolják, hogy ez csak egyedi eset és az 1,5 millióért vásárolt autóval nem fordulhat elő. Mert de. Ez nem autó-, hanem emberfüggő.
Rövid helyzetjelentésünket olvashatták, a következő kör a bontó (apróságok), majd egy kis segítségnyújtás, majd egy újabb kör a gumisnál, és este vár Karesz, remélhetőleg végleg megjavítjuk a váltót, és megszüntetjük a jobb elejében a lógást. Maradjanak velünk, hamarosan jelentkezünk!
Utóirat: A felniközepek passzolnak, úgyhogy gól: elviszem a 3D-s cimbikhez, és legyártjuk az egyedi kupakokat. Na meg a matricáink is elkészültek már. Sűrű az élet, de legalább zajlik.